dc.contributor.advisor | Λύρα, Όλγα | |
dc.contributor.author | Κουλλαπή, Κυριακή | |
dc.contributor.other | Koullapi, Kyriaki | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2019-07-30T08:21:46Z | |
dc.date.available | 2019-07-30T08:21:46Z | |
dc.date.copyright | 2019-07-30 | |
dc.date.issued | 2019-05 | |
dc.identifier.other | ΕΠΑ/2019/00069 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/4223 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή εξετάζει το θέμα της συσχέτισης της αυτοαποτελεσματικότητας και της συλλογικής αποτελεσματικότητας των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της Κύπρου, όταν έχουν να διδάξουν σε τάξεις συνεκπαίδευσης στις οποίες συμπεριλαμβάνονται μαθητές με κάποια διαταραχή στο φάσμα του αυτισμού, καθώς -όπως εντοπίστηκε από την ανασκόπηση της βιβλιογραφίας- υπάρχει ένα σχετικό κενό στην ενδελεχή εξέταση των στοιχείων αυτών κυρίως στην κυπριακή πραγματικότητα. Πιο συγκεκριμένα, διερευνώνται οι παράγοντες που δύνανται να επιδράσουν στα επίπεδα της αυτοαποτελεσματικότητας και της συλλογικής αποτελεσματικότητας των κυπρίων δασκάλων, τόσο γενικά όσο και σε περίπτωση που έχουν στην τάξη τους και μαθητή μα διαταραχή αυτιστικού φάσματος, μέσα από την οπτική γωνία των ίδιων.
Στο πλαίσιο της παρούσας έρευνας ακολουθήθηκε η ποιοτική μεθοδολογία της Θεματικής Ανάλυσης Περιεχομένου. Οι συμμετέχοντες ήταν 13 δάσκαλοι, οι οποίοι μέσα από τις ημιδομημένες συνεντεύξεις που πραγματοποιήθηκαν είχαν την ευκαιρία να εκφράσουν ελεύθερα τις προσωπικές τους απόψεις σχετικά με το υπό διερεύνηση θέμα. Τα δεδομένα που προέκυψαν μετατράπηκαν σε κωδικούς και έπειτα σε κατηγορίες, οι οποίες επέτρεψαν να εξαχθούν κάποια συμπεράσματα για τις απόψεις των ίδιων των εκπαιδευτικών σχετικά με τους παράγοντες που επηρεάζουν όχι μόνο την αυτοαποτελεσματικότητά τους, αλλά και τη συλλογική αποτελεσματικότητα.
Η ανάλυση των αποτελεσμάτων επιβεβαίωσε τη θεωρία της αυτοαποτελεσματικότητας του A. Bandura (1970), σύμφωνα με την οποία οι εμπειρίες του κάθε μέλους μιας ομάδας, τα πρότυπα που έχει αναπτύξει, η κοινωνική και λεκτική πειθώ και τέλος η σωματική και συναισθηματική κατάσταση των ατόμων που συμμετέχουν στη συγκεκριμένη ομάδα είναι παράγοντες που επιδρούν στην αυτοαποτελεσματικότητα και συλλογική αποτελεσματικότητα των δασκάλων. | el_GR |
dc.format.extent | x, 162 σ. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.publisher | Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Αυτισμός -- Συνεκπαίδευση | el_GR |
dc.title | Η αυτοαποτελεσματικότητα και η συλλογική αποτελεσματικότητα των δασκάλων της Κύπρου σε πλαίσια συνεκπαίδευσης με μαθητές που έχουν διαγνωστεί στο φάσμα του αυτισμού | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | The current master dissertation examines the correlation between self-efficacy and collective-efficacy of Cypriot teachers who are teaching in general classes that include students with autism spectrum disorder (ASD), since, in a thorough examination of these elements in literature, a gap is identified. In particular, this research study examines the teacher’s views, the factors that can influence the levels of self-efficacy and collective-efficacy of Cypriot teachers, in general and also in case they teach in a general class which include student with ASD.
In the context of this research, the qualitative methodology of content analysis was followed. The participants were 13 teachers who had the opportunity to express freely their personal views on the subject under investigation through semi-structured interviews. The resulting data was converted into codes and then into categories, which allowed to draw some conclusions about the views of teachers themselves about the factors that affect their self-efficacy and also their collective efficacy.
The analysis of the results confirmed Bandura's theory (1970) that the experiences of each member of a group, the patterns they have developed, the social and verbal persuasion, and finally the physical and emotional state of the individuals involved in this group are factors that influence the self-efficiency and collective-efficacy of teachers. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |