dc.contributor.advisor | Κλεάνθους, Πάρις | |
dc.contributor.author | Νικολάου, Κυριακούλα | |
dc.contributor.other | Nikolaou, Kyriakoula | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2019-07-25T07:22:35Z | |
dc.date.available | 2019-07-25T07:22:35Z | |
dc.date.copyright | 2019-07-25 | |
dc.date.issued | 2019-05 | |
dc.identifier.other | ΜΒΑ/2019/00703 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/4210 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραιφκές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Με την εκπόνηση της παρούσας διπλωματικής εργασίας ερευνώνται και παρουσιάζονται οι δυσκολίες, οι συνέπειες, η συμπεριφορά της διοίκησης καθώς και η ικανοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού που δραστηριοποιείται στον τραπεζικό τομέα, σε μια περίοδο κατά την οποία ο συγκεκριμένος κλάδος επηρεάζεται από εξαγορές και συγχωνεύσεις.
Η μελέτη και η ανάλυσή μας γίνεται εξ αφορμής της πρόσφατης εξαγοράς της Συνεργατικής Κυπριακής Τράπεζας από την Ελληνική Τράπεζα. Συγκεκριμένα, στις 3 Σεπτεμβρίου 2018 και μετά από σχετικές διεργασίες που προηγήθηκαν, η Ελληνική Τράπεζα εξαγόρασε το καλό κομμάτι (εξυπηρετούμενα δάνεια και καταθέσεις) της Συνεργατικής Κυπριακής Τράπεζας.
Η παρούσα διατριβή επιδιώκει μέσω δευτερογενών δεδομένων και ανασκόπηση βιβλιογραφίας, να προβάλει τη σημασία της ικανοποίησης των εργαζομένων που μεταφέρθηκαν από την Συνεργατική Κυπριακή τράπεζα στην Ελληνική Τράπεζα, τις δυσκολίες που προέκυψαν από την συγχώνευση των δύο τραπεζών.
Το πρακτικό μέρος της διατριβής αφορά μια πρωτογενή έρευνα που πραγματοποιήθηκε, έχοντας ως βάση ένα αναλυτικό ερωτηματολόγιο, το οποίο διαμοιράστηκε και απαντήθηκε από 100 εργαζομένους της πρώην Συνεργατικής Κυπριακής Τράπεζας, οι οποίοι μεταφέρθηκαν στην Ελληνική Τράπεζα.
Στο δείγμα που σας παρουσιάζουμε πιο κάτω, μας απάντησαν συνολικά 100 υπάλληλοι της πρώην Συνεργατικής Κυπριακής Τράπεζας που μεταφέρθηκαν στην Ελληνική Τράπεζα, την 1η Σεπτεμβρίου 2019. Τα 30 ερωτηματολόγια απαντήθηκαν από άντρες και τα 70 ερωτηματολόγια από γυναίκες. Τα περισσότερα ερωτηματολόγια δόθηκαν στην επαρχία Πάφου (93), έξι στη επαρχία Λευκωσίας και ένα στην επαρχία Λεμεσού. Τα ερωτηματολόγια δόθηκαν τυχαία σε συναδέλφους οι οποίοι κατέχουν διάφορες θέσεις στην τράπεζα. Τα περισσότερα ερωτηματολόγια απαντήθηκαν από συναδέλφους που κατέχουν θέσεις γραφειακού λειτουργού, όπου συνήθως είναι και οι περισσότερες θέσεις εργασίας στην τράπεζα.
Σκοπός της παρούσας διατριβής είναι η διερεύνηση, μέσω ερωτηματολογίου, των επιπτώσεων που πιθανόν να προέκυψαν στο ανθρώπινο δυναμικό από τη συγχώνευση και εξαγορά της Συνεργατικής Κυπριακής Τράπεζας καθώς και η διερεύνηση και παρουσίαση των απόψεων των εργαζομένων. Επιπλέον, μέσα από τη συμπλήρωση και τις απαντήσεις των ερωτηματολογίων, θα εξαχθούν συμπεράσματα που άπτονται των συνεπειών, των δυσκολιών και της ικανοποίησης των υπαλλήλων που μεταφέρθηκαν στην Ελληνική Τράπεζα.
Με τη συγκέντρωση και ανάλυση των πρωτογενών δεδομένων δίνεται μια πιο αντικειμενική εικόνα για τις συνέπειες που προκύπτουν στους εργαζόμενους, από τις εξαγορές.
Τα αποτελέσματα που προέκυψαν από την ερευνητική διαδικασία έχουν διασταυρωθεί με την σχετική βιβλιογραφία και διαπιστώθηκε ότι πολλά από αυτά που βλέπουμε να συμβαίνουν στην πράξη, ισχύουν και στη θεωρία. Συγκεκριμένα προκύπτει ότι μια τράπεζα για να εξαγοραστεί από κάποια άλλη θα πρέπει ή να κατέχει πιο μεγάλο μερίδιο στην αγορά και εξαγοράζοντας την άλλη τράπεζα αμέσως αποκτά μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά, ή η τράπεζα που εξαγοράζετε να έχει προβλήματα, όπως πολλά μη εξυπηρετούμενα δάνεια, κακοδιαχείριση κτλ. Οπότε μπορεί να εξαγοραστεί από άλλη τράπεζα με πιο χαμηλό κόστος.
Δυστυχώς οι περιπτώσεις εξαγορών τραπεζών επιβαρύνουν το ανθρώπινο δυναμικό που εργάζεται στην τράπεζα, αλλά και τους πελάτες της τράπεζας.
Ως ερευνητικό εργαλείο χρησιμοποιήθηκε ένα ερωτηματολόγιο το οποίο δόθηκε στους υπαλλήλους και αποτελείτο από τρία μέρη. Στο πρώτο μέρος οι συναδέλφοι καλούνταν να απαντήσουν σε εννέα ερωτήσεις που αφορούν προσωπικά στοιχεία, στο δεύτερο μέρος καλούνταν να απαντήσουν σε σαράντα πέντε ερωτήσεις που αφορούν αντικείμενο και τις συνθήκες εργασίας, τις αμοιβές, τις σχέσεις με τους συναδέλφους και τους προϊσταμένους, την συμπεριφορά της διοίκησης, τις δυνατότητες που υπάρχουν για προαγωγή, την κοινωνική αποτίμηση κτλ, όπου οι συνάδελφοι καλούνται να απαντήσουν με βαθμό ικανοποίησης από 1 μέχρι 5, όπου το 1 είναι καθόλου ικανοποιημένος, 2 λίγο ικανοποιημένος, 3 μέτρια ικανοποιημένος, 4 αρκετά ικανοποιημένος και 5 καθόλου ικανοποιημένος. Στο τρίτο μέρος και τελευταίο μέρος καλούνται οι συνάδελφοι να επιλέξουν τρεις παράγοντες από τον πίνακα 1 για τους οποίους είναι πολύ ικανοποιημένοι και τρεις παράγοντες από τον πίνακα 2 για τους οποίους είναι πολύ δυσαρεστημένοι.
Στη συνέχεια παρουσιάζεται η σχετική βιβλιογραφία που αφορά την πιο πάνω έρευνα καθώς και τα αποτελέσματα που διεξήχθηκαν από την πρωτογενή έρευνα. | el_GR |
dc.format.extent | xii, 52 σ. ; 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.publisher | Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Τραπεζική αλλαγή -- Μετάβαση Κυπριακής Τράπεζας σε Ελληνική Τράπεζα | |
dc.title | Μετάβαση Συνεργατικής Κυπριακής Τράπεζας στην Ελληνική Τράπεζα: συνέπειες, δυσκολίες και ικανοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού. | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | The present diploma thesis explores and presents the difficulties, the consequences, the behavior of the administration and the satisfaction of the human resources that is active in the banking sector at a time when the sector is affected by acquisitions and mergers.
Our study and analysis is based on the recent acquisition of the Cyprus Co-operative Bank by Hellenic Bank. Specifically, on 3 September 2018 and following relevant processes, Hellenic Bank acquired the good part (loans and deposits) of the Cyprus Co-operative Bank.
This thesis seeks through secondary data and a literature review to highlight the importance of the satisfaction of the employees transferred from the Co-operative Cyprus Bank to Hellenic Bank, the difficulties that arose from the merger of the two banks.
The practical part of the dissertation concerns a primary survey conducted on the basis of a detailed questionnaire, which was distributed and answered by 100 employees of the former Co-operative Cyprus Bank, who were transferred to Hellenic Bank.
In the sample presented below, a total of 100 employees of the former Co-operative Cyprus Bank, who were transferred to Hellenic Bank on 1 September 2019, replied to us. The 30 questionnaires were answered by men and the 70 questionnaires from women. Most questionnaires were given in Paphos (93), six in Nicosia and one in Limassol. The questionnaires were randomly assigned to colleagues holding various positions in the bank. Most of the questionnaires were answered by colleagues holding office positions, where most of the jobs in the bank are usually.
The purpose of this dissertation is to investigate, through a questionnaire, the likely impact on human resources of the merger and acquisition of the Cyprus Co-operative Bank as well as the exploration and presentation of the views of the employees. In addition, through the completion and the answers of the questionnaires, conclusions will be drawn regarding the consequences, difficulties and satisfaction of the employees transferred to Hellenic Bank.
The collection and analysis of primary data gives a more objective picture of the implications for employees of acquisitions.
The results of the research process have been cross-checked with the relevant literature and it has been found that many of what we see happening in practice also apply to theory. Specifically, a bank to be redeemed by another should either hold a larger market share and by acquiring the other bank it immediately acquires a larger market share, or the bank you are buying has problems, such as many non-performing loans, mismanagement etc. So it can be redeemed by another bank at a lower cost.
Unfortunately, cases of bank acquisitions burden the human resources working in the bank, as well as the bank's customers.
As a research tool, a questionnaire was used which was given to the employees and consisted of three parts. In the first part, colleagues were asked to answer nine questions relating to personal data; in the second part they were asked to answer forty-five questions concerning subject matter and working conditions, remuneration, relations with colleagues and superiors, conduct of the administration , the potential for promotion, social valuation etc, where colleagues are asked to respond with a degree of satisfaction of 1 to 5 where 1 is unsatisfied, 2 poorly satisfied, 3 moderately satisfied, 4 very satisfied and 5 not at all satisfied. The third part and last part invite colleagues to choose three factors from Table 1 for which they are very pleased and three factors from Table 2 for which they are very unhappy.
The literature on the above research and the results of the primary research are presented below. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |