Kypseli Logo
    • Ελληνικά
    • English
  •  Αρχική
  •  Πλοήγηση 
    • Κοινότητες & Συλλογές
    • Ανά ημερομηνία δημοσίευσης
    • Συγγραφείς
    • Τίτλοι
    • Λέξεις κλειδιά
    • Με αριθμό έκδοσης
  • Language elLanguage en
  •  Σύνδεση 
    • Σύνδεση
    Προβολή τεκμηρίου 
    • Αρχική
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Μεταπτυχιακές διατριβές / Master Τhesis
    • Επιστημών της Αγωγής (ΕΛΛ) / Educational Studies (in Greek)
    • Προβολή τεκμηρίου
    •   Αρχική
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Μεταπτυχιακές διατριβές / Master Τhesis
    • Επιστημών της Αγωγής (ΕΛΛ) / Educational Studies (in Greek)
    • Προβολή τεκμηρίου
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Αποτελεσματική ηγεσία στην προσχολική εκπαίδευση: Μελετώντας την ακτίνα δράσης ηγεσίας σε σχέση με την αυτο-αποτελεσματικότητα των εκπαιδευτικών

    Thumbnail
    Προβολή/Άνοιγμα
    ΕΠΑ-2019-00068.pdf (1.166Mb)
    Ημερομηνία
    2019-06
    Συγγραφέας
    Κασκούτη, Θεοδώρα
    Μεταδεδομένα
    Εμφάνιση πλήρους εγγραφής
    Επιτομή
    Η αποτελεσματική ηγεσία στην προσχολική εκπαίδευση αποτελεί το κύριο σημείο διερεύνησης της παρούσας μελέτης. Η ενασχόληση με το θέμα προκύπτει αφενός, ως ανάγκη διερεύνησης των ηγετικών πρακτικών που χρησιμοποιούν οι προϊσταμένες στην προσχολική εκπαίδευση και αφετέρου ως εξέταση των επιδράσεων που ασκούν οι πρακτικές αυτές στην αυτό- αποτελεσματικότητα των εκπαιδευτικών. Η ηγεσία εδώ προσεγγίζεται σφαιρικά μέσα από την Ακτίνα Δράσης Ηγεσίας των προϊσταμένων, η οποία αποτελείται από πέντε στυλ ηγεσίας (Παιδαγωγικό, Συμμετοχικό, στυλ Ανάπτυξης Προσωπικού, Επιχειρηματικό, Δομικό), σύμφωνα με το Ολιστικό Μοντέλο Ηγεσίας των Pashiardis και Brauckmann (2008). Μέσα λοιπόν σε αυτό το θεωρητικό πλαίσιο διατυπώθηκε ο σκοπός της παρούσας έρευνας, ο οποίος είναι η διερεύνηση της σχέσης της ακτίνας δράσης ηγεσίας των προϊσταμένων με την αυτό-αποτελεσματικότητα των εκπαιδευτικών προσχολικής ηλικίας. Για το σκοπό αυτό διενεργήθηκε ποσοτική έρευνα τύπου επισκόπησης μέσω ερωτηματολογίων, στην οποία πήραν μέρος 93 νηπιαγωγοί από δημόσια σχολεία στην περιφέρεια του δήμου Αθηναίων. Σημαντικά ευρήματα της παρούσας έρευνας είναι τα ακόλουθα: Πρώτον, οι προϊσταμένες σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς της έρευνας, χρησιμοποιούν σε αρκετά μεγάλο βαθμό ηγετικές πρακτικές και από τα πέντε στυλ ηγεσίας, με κυρίαρχο το Συμμετοχικό και το Δομικό στυλ ηγεσίας. Ταυτόχρονα φάνηκε να απουσιάζουν από το ρεπερτόριο τους, σημαντικές ηγετικές πρακτικές από το Παιδαγωγικό, Επιχειρηματικό και από το στυλ Ανάπτυξης Προσωπικού. Δεύτερον, αναδείχθηκε η θετική σχέση μεταξύ των ηγετικών στυλ και της αυτό-αποτελεσματικότητας των εκπαιδευτικών, με το Παιδαγωγικό στυλ ηγεσίας να αποτελεί σημαντικό προβλεπτικό παράγοντα της αυτό-αποτελεσματικότητάς τους. Τρίτον, οι εκπαιδευτικοί δήλωσαν ότι δυσκολεύονται περισσότερο με ζητήματα αυτό-αποτελεσματικότητας στη διαχείριση της τάξης, ενώ ο παράγοντας διδακτική εμπειρία φάνηκε να ασκεί επίδραση στην αυτό-αποτελεσματικότητα τους. Η συζήτηση και η ερμηνεία των παραπάνω αποτελεσμάτων οδηγεί αφενός στην ανάγκη αναθεώρησης του ρόλου της προϊσταμένης και αφετέρου στην επαγγελματική ενδυνάμωση της, η οποία θα της επιτρέψει να χρησιμοποιήσει στο ρεπερτόριό της και άλλες ηγετικές πρακτικές, όπως δημιουργία και μετάδοση οράματος, ανάληψη ρίσκου, επίβλεψη επιπέδων διδασκαλίας, δημιουργία αποτελεσματικής κοινότητας μάθησης και στήριξη των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών, πρακτικές οι οποίες με τη σειρά τους θα οδηγήσουν σε ενίσχυση της αυτό-αποτελεσματικότητας των εκπαιδευτικών. Συμπερασματικά, θα μπορούσε να ειπωθεί ότι η έρευνα αυτή αποκτάει ιδιαίτερη σημασία, αφού για πρώτη φορά διερευνώνται με ένα ολιστικό τρόπο τα ηγετικά χαρακτηριστικά των προϊσταμένων στην αντίστοιχη βαθμίδα, ανοίγοντας νέους δρόμους για μια αποτελεσματική ηγεσία στην προσχολική εκπαίδευση.
    URI
    http://hdl.handle.net/11128/4163
    Συλλογές
    • Επιστημών της Αγωγής (ΕΛΛ) / Educational Studies (in Greek)

    Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου

    Ταχ, Κιβ. 12794,

    2252, Λατσιά

    Κύπρος

    Τηλ.: +357 22 411600

    Φαξ.: +357 22 411601

    • Βοήθεια
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    • Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου
    • Βιβλιοθήκη ΑΠΚΥ
    • Πολιτικές
    • Προσβασιμότητα και Προστασία Δεδομένων

    Βρείτε μας στο:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    Το έργο eUniversity συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Aνάπτυξης (ΕΤΠΑ) και από Εθνικούς πόρους κατά την Προγραμματική Περίοδο 2007-2013

     

    Πλοήγηση

    Όλο το ΑποθετήριοΚοινότητες & ΣυλλογέςΑνά ημερομηνία δημοσίευσηςΣυγγραφείςΤίτλοιΛέξεις κλειδιάΜε αριθμό έκδοσηςΑυτή η συλλογήΑνά ημερομηνία δημοσίευσηςΣυγγραφείςΤίτλοιΛέξεις κλειδιάΜε αριθμό έκδοσης

    Ο λογαριασμός μου

    ΣύνδεσηΕγγραφή

    Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου

    Ταχ, Κιβ. 12794,

    2252, Λατσιά

    Κύπρος

    Τηλ.: +357 22 411600

    Φαξ.: +357 22 411601

    • Βοήθεια
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    • Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου
    • Βιβλιοθήκη ΑΠΚΥ
    • Πολιτικές
    • Προσβασιμότητα και Προστασία Δεδομένων

    Βρείτε μας στο:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    Το έργο eUniversity συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Aνάπτυξης (ΕΤΠΑ) και από Εθνικούς πόρους κατά την Προγραμματική Περίοδο 2007-2013