dc.contributor.advisor | Ανδρέου, Σοφία | |
dc.contributor.author | Ιωάννου, Χριστιάνα | |
dc.contributor.other | Ioannou, Christiana | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2019-07-10T05:56:18Z | |
dc.date.available | 2019-07-10T05:56:18Z | |
dc.date.copyright | 2019-07-09 | |
dc.date.issued | 2019-05 | |
dc.identifier.other | MBA/2019/00667 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/4151 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή αποσκοπεί στη διερεύνηση των στοιχείων παρακίνησης και εργασιακής ικανοποίησης στον τομέα της παιδείας. Πιο συγκεκριμένα, σκοπό έχει να δείξει σε ποιο βαθμό οι εκπαιδευτικοί προσχολικής εκπαίδευσης του δημόσιου αλλά και του ιδιωτικού τομέα της Κύπρου, είναι ικανοποιημένοι με το χώρο εργασίας τους, τη συνεργασία και εργασιακή επικοινωνία με τους συναδέλφους τους και τη διεύθυνση της σχολικής μονάδας που εργάζονται. Σε συνέχεια του σκοπού αυτού, η έρευνα παράλληλα αποσκοπεί και στο να δείξει κατά πόσον τα παραπάνω στοιχεία και περιπτώσεις αποτελούν ή όχι κίνητρο για τους εκπαιδευτικούς, για καλύτερη και αποδοτικότερη διδασκαλία, με όρεξη και ζήλο, και για καλύτερη εκτέλεση των καθηκόντων τους μέσα στη σχολική μονάδα. Τέλος, ένας ακόμη σκοπός αυτής της έρευνας είναι να δείξει κατά πόσον τα κίνητρα που παίρνουν οι εκπαιδευτικοί από την ικανοποίηση τους στο χώρο εργασίας τους έχουν θετικό ή αρνητικό αντίκτυπο στα παιδιά της προσχολικής ηλικίας.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της σχολικής περιόδου 2017 – 2018. Μέσω ερωτηματολογίων κλειστού τύπου τα οποία συμπληρώθηκαν , τόσο από εκπαιδευτικούς προσχολικής ηλικίας, του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα της Κύπρου, όσο και από γονείς παιδιών που φοιτούσαν σε δημόσιο ή ιδιωτικό νηπιαγωγείο της Κύπρου. Το τελικό δείγμα της έρευνας αποτελούν 63 νηπιαγωγοί και 67 γονείς, της επαρχίας Λευκωσίας.
Τα αποτελέσματα έδειξαν πως το μεγαλύτερο ποσοστό του δείγματος των νηπιαγωγών είναι ικανοποιημένοι από αυτό που κάνουν και λαμβάνουν τα απαραίτητα κίνητρα ώστε να συνεχίσουν τη δουλειά τους, με τον ίδιο ζήλο και την ίδια όρεξη. Η υψηλή ικανοποίησή τους, τους οδηγεί σε υψηλές αποδόσεις που έχουν θετικό αντίκτυπο στα παιδιά. Αυτό φάνηκε και από το δεύτερο κομμάτι της έρευνας που αφορούσε τα παιδιά, τα αποτελέσματα της οποίας φανέρωσαν μεγάλη ικανοποίηση των παιδιών και πολλά κίνητρα να επιθυμούν να πηγαίνουν στο σχολείο τους, με το πιο σημαντικό να είναι η ίδια τους η δασκάλα. Καταληκτικά, η έρευνα έδειξε μεγάλη ικανοποίηση και παρακίνηση και από τις δύο πλευρές, νηπιαγωγών και παιδιών, με τη μία να επιβεβαιώνει την άλλη. | el_GR |
dc.format.extent | 78 σ. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.publisher | Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Επαγγελματική ικανοποίηση | el_GR |
dc.subject | Job satisfaction | el_GR |
dc.subject | Παρακίνηση εργαζομένων | el_GR |
dc.subject | Motivation of employees | el_GR |
dc.title | Εκτίμηση του επιπέδου εργασιακής ικανοποίησης και παρακίνησης στον τομέα της παιδείας: Μελέτη περίπτωσης | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | The present dissertation aims to investigate the elements of motivation and work satisfaction in the field of education. More specifically, the aim is to identify to what extent the preschool education teachers of public and private sector of Cyprus are satisfied with their workplace, the cooperation and working communication with their colleagues and the management of the school unit where they work. In addition to this objective, the research also aims to identify whether or not the above elements and circumstances are an incentive for teachers, for better and more efficient teaching, with zest and zeal, and for better performance of their duties within the school unit. Finally, another purpose of this research is to show whether the incentives that teachers receive from their satisfaction in their workplace, have a positive or negative impact on the children of preschool age.
The survey was conducted during the school year 2017 – 2018. Closed-ended questionnaires were given to both preschool teachers of the public and private sector of Cyprus and to parents of children attending a public or private kindergarten in Cyprus. The final sample of the survey consists of 63 preschool education teachers and 67 parents, inhabitants of Nicosia.
The results showed that the preschool education teachers are satisfied with their job and receive the necessary motivation to continue doing their work with the same zeal and zest. Their high satisfaction leads to high returns that have a positive impact on children. This was also evident from the second part of the research, related to children, which revealed great satisfaction of children and great motivation to want to go to school. The most important of the incentives, is their teacher. To sum up, the survey showed great satisfaction and motivation from both sides, of preschool education teachers and children, one confirming the other. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |