Το Αρχαιολογικό Μουσείο Αιγίου: Μελέτη υφιστάμενης κατάστασης και προτάσεις βελτίωσης
Abstract
Τα μουσεία αποτελούν μέρος της κοινωνίας και της καθημερινότητας των ανθρώπων. Συνδέονται με ό,τι αφορά κοινωνικά, πολιτικά, ιστορικά, πολιτισμικά, τεχνολογικά, περιβαλλοντικά τον άνθρωπο και προωθούν την γνώση και ηθικές αξίες. Παράλληλα όμως έχουν να αντιμετωπίσουν ένα αυξανόμενο ανταγωνιστικό και συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον.
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η ανάδειξη της μεταστροφής του ρόλου των μουσείων μέσα από μια ιστορική αναδρομή από την αρχαιότητα έως την σύγχρονη εποχή και η επισήμανση της αναγκαιότητας αξιοποίησης του ρόλου του μάρκετινγκ και της ανάπτυξης της πολιτισμικής επικοινωνίας στη σύγχρονη πραγματικότητα από τους πολιτιστικούς οργανισμούς.
Στο πλαίσιο αυτό παρουσιάζεται ως μελέτη περίπτωσης το Αρχαιολογικό Μουσείο του Αιγίου, η υφιστάμενη κατάστασή του και οι προτάσεις βελτίωσής του. Γίνεται παρουσίαση της ιστορίας του μουσείου και της διάρθωσης των εκθεσιακών ενοτήτων. Ακολουθούν περιγραφή και αναλύσεις της υφιστάμενης κατάστασής του καταλήγοντας, μέσα από τον στρατηγικό σχεδιασμό και την παράλληλη αξιοποίηση ορισμένων εργαλείων της πολιτισμικής επικοινωνίας και του μάρκετινγκ, σε μία σειρά προτάσεων δημιουργίας εκδηλώσεων με σκοπό την βελτίωση της συνολικής εικόνας και του ρόλου του μουσείου απέναντι στους πολίτες και την μετατροπή του σε ζωντανό κύτταρο της κοινωνίας.