Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΝτούλα, Μαρία
dc.contributor.authorΦίλιππος, Ηλιάδης
dc.contributor.otherFilippos, Iliadis
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2019-06-20T09:19:40Z
dc.date.available2019-06-20T09:19:40Z
dc.date.copyright2019-06-20
dc.date.issued2019-05
dc.identifier.otherΔΠΠ/2019/00220el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/4102
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ περιβαλλοντική εκπαίδευση διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο στις σημερινές κοινωνίες, δεδομένων των περιβαλλοντικών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν. Η υιοθέτηση της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης ως ενεργού μέρους του εκπαιδευτικού συστήματος είναι απαραίτητη προκειμένου τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ) να είναι σε θέση να παρέχουν γνώσεις, αξίες και δεξιότητες έτσι ώστε, τόσο οι σπουδαστές όσο και η κοινωνία, μέσω της ευαισθητοποίησης και της δραστηριοποιήσής τους να γίνουν ενεργοί και περιβαλλοντικά ευαισθητοποιημένοι πολίτες. Η ιδέα της δημιουργίας και της λειτουργίας των ΚΠΕ συνδέθηκε άμεσα με την εμφάνιση της ενσωμάτωσης της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης στα εκπαιδευτικά συστήματα των διαφόρων χωρών στη δεκαετία του 1970 και του 1980. Κατά τη διάρκεια των διεθνών διασκέψεων στην Τιφλίδα (1977) και στη Μόσχα (1987), καθιερώθηκε το θεωρητικό πλαίσιο των ΚΠΕ και αναδείχθηκε η ανάγκη για τη λειτουργία τους. Τα ΚΠΕ αναμένεται να συμβάλουν στην εκπαίδευση κοινωνικών ομάδων προκειμένου να αναπτυχθεί το αίσθημα κοινής ευθύνης, να υλοποιήσουν δράσεις και να βελτιώσουν την ποιότητα ζωής μέσω της ορθολογικής χρήσης του περιβάλλοντος και των φυσικών πόρων. Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι η εκτίμηση, μέσω ανάλυσης SWOT, των πλεονεκτημάτων, των αδυναμιών, των ευκαιριών και των κινδύνων των Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και στοχεύει στον προσδιορισμό του τρέχοντος εκπαιδευτικού δυναμικού τους αλλά και της μελλοντικής δυναμικής τους σε έναν μεταβαλλόμενο κόσμο, υπό το πίεση των περιβαλλοντικών ζητημάτων, ειδικότερα της κλιματικής αλλαγής. Εκπαιδευτικοί, μαθητές και άλλα μέλη της κοινωνίας στην Κύπρο και στην Ελλάδα συμμετείχαν σε μια έρευνα, κατά την οποία τους ζητήθηκε να συμπληρώσουν ένα ερωτηματολόγιο ειδικά σχεδιασμένο για κάθε κατηγορία. Μετά τη συλλογή και επεξεργασία των ερωτηματολογίων, η οποία βασίστηκε στην ανάλυση SWOT, τα αποτελέσματα αναμένεται να συμβάλουν στην ανάπτυξη μιας στρατηγικής προσαρμογής ή βελτίωσης των υφιστάμενων δομών ΚΠΕ και των εκπαιδευτικών προγραμμάτων τους.el_GR
dc.format.extentvii, 140 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΠεριβαλλοντική εκπαίδευσηel_GR
dc.subjectEnvironmental educationel_GR
dc.titleΚέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσηςel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractEnvironmental education is playing a crucial role in today's societies, given the environmental problems they face. The adoption of environmental education as an inert part of the educational system is a necessity in order the Environmental Education Centers (EEC) to be able to provide knowledge, values, and skills so that both students and the society through awareness raising, and activation to become active and environment sensitized citizens. The idea of setting up and operating EEC was directly related to the emergence of integrating environmental education in the educational systems of the various countries in the 1970s and 1980s. During the international conferences in Tbilisi (1977) and Moscow (1987), the theoretical framework of the EEC was established and the need for their operation was highlighted and expected to contribute to the education of societal groups in order to develop the sense of shared responsibility, implement actions and improve quality of life through the rational use of the environment and natural resources. The aim of this study is to assess, through a SWOT analysis, the strengths, the weaknesses, the opportunities and the risks of the EECs aiming to define their current educational potential and also their future dynamic, in a changing world and under the pressure of environmental issues, especially of climate change. Teachers, students and other society members in Cyprus and Greece participated in a survey during which they were requested to fill in a questionnaire, specifically developed for each group category. After compilation and processing of the questionnaire’s useful conclusions, based on SWOT analysis were obtained that will contribute to the development of a strategic adaptation or improvement of the existing structures and educational programs.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής