Show simple item record

dc.contributor.advisorΠαπαδάκης, Σπυρίδων
dc.contributor.authorΜπαξεβάνη, Κωνσταντία
dc.contributor.otherBaxevani, Constantia
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2019-02-11T06:57:02Z
dc.date.available2019-02-11T06:57:02Z
dc.date.copyright2019-02-07
dc.date.issued2018-12
dc.identifier.otherΠΕΣ/2018/00303el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/3869
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ παραδοσιακή δασκαλοκεντρική διδασκαλία απευθύνεται στο «μέτριο» σε σχολικές επιδόσεις μαθητή, αγνοώντας τις ιδιαίτερες μαθησιακές ανάγκες των μαθητών μιας τάξης μικτής ικανότητας. Το μεγαλύτερο μέρος του διδακτικού χρόνου αφιερώνεται στη μεταφορά της γνώσης από τον/την εκπαιδευτικό ενώ, οι μαθητές είναι παθητικοί θεατές στη μαθησιακή διαδικασία που εκπονούν, ως επί το πλείστον, ατομικές εργασίες στο σπίτι. Στην παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή προτείνεται ένα ενναλακτικό πρότυπο διδασκαλίας/μάθησης. Πρόκειται για το καινοτόμο μικτό μοντέλο μάθησης που συνδυάζει την ανεστραμμένη τάξη με τη διαφοροποιημένη διδασκαλία και υλοποιείται με την υποστήριξη της εκπαιδευτικής τεχνολογίας. Η εφαρμογή του συνδυαστικού παιδαγωγικού μοντέλου στη διδακτική πράξη αποτελεί μια παγκόσμια καινοτομία και τα ερευνητικά δεδομένα της παρούσας διατριβής δίνουν τα πρώτα συμπεράσματα από την υλοποίηση του σε ένα τμήμα της Α΄ τάξης των ΕΠΑ.Λ. για το γνωστικό αντικείμενο της «Πληροφορικής». Κατά τη διάρκεια της έρευνας, δημιουργήθηκε το εννοιολογικό μοντέλο του “Fliperentiated” instruction δηλαδή του καινοτόμου συνδυαστικού μοντέλου που αποτέλεσε τη βάση για το σχεδιασμό και την ανάπτυξη μιας ακολουθίας-περίγραμμα (Template) δηλαδή ενός χρηστικού οδηγού για κάθε εκπαιδευτικό, η οποία υπάρχει διαθέσιμη στο διεθνές αποθετήριο ακολουθιών μαθησιακών δραστηριοτήτων, LAMS Central. Το Σύστημα Διαχείρισης Μάθησης LAMS επιλέχθηκε ως η πλατφόρμα ηλεκτρονικής μάθησης στην οποία υλοποιήθηκαν τα τρία ψηφιακά μαθήματα της έρευνας δράσης γιατί μπορεί να υποστηρίξει τόσο τη διαφοροποιημένη διδασκαλία όσο και την «ανεστραμμένη τάξη» καθώς και να προωθήσει τη συνεργατική μάθηση. Τα αποτελέσματα της έρευνας επισήμαναν το ενδιαφέρον των μαθητών για το νέο μοντέλο, την αποτελεσματικότερη αξιοποίηση του διδακτικού χρόνου, την πιο ενεργή εμπλοκή των μαθητών στη μαθησιακή διαδικασία, την αύξηση της αλληλεπίδρασης και της επικοινωνίας μέσω συνεργατικών καταστάσεων και τέλος, τη βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων χωρίς όμως να επιτευχθεί σημαντική βελτίωση στις σχολικές επιδόσεις των μαθητών. Τέλος, προτείνεται η περαιτέρω διερεύνηση της εφαρμογής του μοντέλου στην εκπαιδευτική διαδικασία σε μεγαλύτερη κλίμακα και για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.el_GR
dc.format.extentxi, 198 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΜικτό μοντέλο μάθησηςel_GR
dc.subjectBlended learning modelel_GR
dc.titleΤεχνολογικά υποστηριζόμενη ανεστραμμένη και διαφοροποιημένη τάξη (Flipped and Differentiated classroom) : Μελέτη περίπτωσης για το Επαγγελματικό Λύκειοel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe traditional teacher-centered teaching methodology addresses pupils of "moderate" school performance, ignoring the particular learning needs of pupils of a mixed-ability class. Most of the teaching time is devoted to the transfer of knowledge from the teacher, while pupils are passive viewers in the learning process and mostly work individually at home. In this master thesis, an alternative model of teaching / learning is proposed. It is the innovative blended learning model which combines the flipped classroom model with the differentiated instruction and it is implemented with the support of the educational technology. The implementation of the combined pedagogical model in teaching practice is a worldwide innovation and the research data of this thesis provide the first conclusions drawn from the implementation in the first class of Vocational Education (in Greece we call this type of high school, “EPAL”), on the subject of "Informatics". During the research, the conceptual model of "Fliperentiated” instruction was created, i.e. the innovative combinational model that formed the basis for the design and development of a Template sequence which can be a user guide for each teacher available in the international repository of learning activities, LAMS Central. The LAMS Learning Management System was chosen as the e-learning platform in which the three digital courses of the action research were implemented because it can support both differentiated instruction and the flipped classroom as well as promote collaborative learning. The results of the research indicated the students' interest in the new model, a more effective use of teaching time, the more active engagement of students in the learning process, an increase of interaction and communication through collaborative situations, and finally, an improvement of the learning outcomes but a significant improvement in students' academic performance was not achieved. Finally, it is proposed to further explore the implementation of this pedagogical model in the educational process on a larger scale and for a longer period of time.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record