Kypseli Logo
    • Ελληνικά
    • English
  •  Home
  •  Browse 
    • Communities & Collections
    • By Issue Date
    • Authors
    • Titles
    • Subjects
    • By Issue number
  • Language elLanguage en
  •  Login 
    • Sign in
    View Item 
    • Home
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Μεταπτυχιακές διατριβές / Master Τhesis
    • Πληροφοριακά και Επικοινωνιακά Συστήματα (ΕΛΛ) / Information and Communication Systems (in Greek)
    • View Item
    •   Home
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Μεταπτυχιακές διατριβές / Master Τhesis
    • Πληροφοριακά και Επικοινωνιακά Συστήματα (ΕΛΛ) / Information and Communication Systems (in Greek)
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Τεχνολογικά υποστηριζόμενη ανεστραμμένη και διαφοροποιημένη τάξη (Flipped and Differentiated classroom) : Μελέτη περίπτωσης για το Επαγγελματικό Λύκειο

    Thumbnail
    View/Open
    ΠΕΣ-2018-00303.pdf (3.839Mb)
    Date
    2018-12
    Author
    Μπαξεβάνη, Κωνσταντία
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Η παραδοσιακή δασκαλοκεντρική διδασκαλία απευθύνεται στο «μέτριο» σε σχολικές επιδόσεις μαθητή, αγνοώντας τις ιδιαίτερες μαθησιακές ανάγκες των μαθητών μιας τάξης μικτής ικανότητας. Το μεγαλύτερο μέρος του διδακτικού χρόνου αφιερώνεται στη μεταφορά της γνώσης από τον/την εκπαιδευτικό ενώ, οι μαθητές είναι παθητικοί θεατές στη μαθησιακή διαδικασία που εκπονούν, ως επί το πλείστον, ατομικές εργασίες στο σπίτι. Στην παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή προτείνεται ένα ενναλακτικό πρότυπο διδασκαλίας/μάθησης. Πρόκειται για το καινοτόμο μικτό μοντέλο μάθησης που συνδυάζει την ανεστραμμένη τάξη με τη διαφοροποιημένη διδασκαλία και υλοποιείται με την υποστήριξη της εκπαιδευτικής τεχνολογίας. Η εφαρμογή του συνδυαστικού παιδαγωγικού μοντέλου στη διδακτική πράξη αποτελεί μια παγκόσμια καινοτομία και τα ερευνητικά δεδομένα της παρούσας διατριβής δίνουν τα πρώτα συμπεράσματα από την υλοποίηση του σε ένα τμήμα της Α΄ τάξης των ΕΠΑ.Λ. για το γνωστικό αντικείμενο της «Πληροφορικής». Κατά τη διάρκεια της έρευνας, δημιουργήθηκε το εννοιολογικό μοντέλο του “Fliperentiated” instruction δηλαδή του καινοτόμου συνδυαστικού μοντέλου που αποτέλεσε τη βάση για το σχεδιασμό και την ανάπτυξη μιας ακολουθίας-περίγραμμα (Template) δηλαδή ενός χρηστικού οδηγού για κάθε εκπαιδευτικό, η οποία υπάρχει διαθέσιμη στο διεθνές αποθετήριο ακολουθιών μαθησιακών δραστηριοτήτων, LAMS Central. Το Σύστημα Διαχείρισης Μάθησης LAMS επιλέχθηκε ως η πλατφόρμα ηλεκτρονικής μάθησης στην οποία υλοποιήθηκαν τα τρία ψηφιακά μαθήματα της έρευνας δράσης γιατί μπορεί να υποστηρίξει τόσο τη διαφοροποιημένη διδασκαλία όσο και την «ανεστραμμένη τάξη» καθώς και να προωθήσει τη συνεργατική μάθηση. Τα αποτελέσματα της έρευνας επισήμαναν το ενδιαφέρον των μαθητών για το νέο μοντέλο, την αποτελεσματικότερη αξιοποίηση του διδακτικού χρόνου, την πιο ενεργή εμπλοκή των μαθητών στη μαθησιακή διαδικασία, την αύξηση της αλληλεπίδρασης και της επικοινωνίας μέσω συνεργατικών καταστάσεων και τέλος, τη βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων χωρίς όμως να επιτευχθεί σημαντική βελτίωση στις σχολικές επιδόσεις των μαθητών. Τέλος, προτείνεται η περαιτέρω διερεύνηση της εφαρμογής του μοντέλου στην εκπαιδευτική διαδικασία σε μεγαλύτερη κλίμακα και για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.
    URI
    http://hdl.handle.net/11128/3869
    Collections
    • Πληροφοριακά και Επικοινωνιακά Συστήματα (ΕΛΛ) / Information and Communication Systems (in Greek)

    Open University of Cyprus

    PO Box 12794,

    2252, Latsia

    Cyprus

    Tel.: +357 22 411600

    Fax.: +357 22 411601

    • Help
    • Contact Us
    • Open University of Cyprus
    • OUC Library
    • Policies
    • Accessibility and Data Protection

    Find us on:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    The eUniversity Project is co-founded by the European Regional Development Fund and National Funds in the Programmatic Period 2007-2013

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Issue numberThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Issue number

    My Account

    Sign inRegister

    Open University of Cyprus

    PO Box 12794,

    2252, Latsia

    Cyprus

    Tel.: +357 22 411600

    Fax.: +357 22 411601

    • Help
    • Contact Us
    • Open University of Cyprus
    • OUC Library
    • Policies
    • Accessibility and Data Protection

    Find us on:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    The eUniversity Project is co-founded by the European Regional Development Fund and National Funds in the Programmatic Period 2007-2013