Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΚυπριωτάκη, Μαρία
dc.contributor.authorΜπαρμπαγιάννη, Ευγενία
dc.contributor.otherMparmpagianni, Evgenia
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2018-10-24T08:50:49Z
dc.date.available2018-10-24T08:50:49Z
dc.date.copyright2018-10-23
dc.date.issued2018-07
dc.identifier.otherΕΠΑ/2018/00061el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/3830
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας εργασίας είναι να δείξει τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών αναφορικά με την επίδραση που έχει η αποτελεσματική ηγεσία στην ψυχική ενδυνάμωση των μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, κάτω από μία επιλεγμένη συνθήκη, όπως είναι η υποστήριξη του οικογενειακού περιβάλλοντος αυτών των μαθητών από τις ΕΔΕΑΥ. Η αποτελεσματική ηγεσία αποτελεί στις μέρες μας τον πυρήνα του αποτελεσματικού σχολείου και οι ΕΔΕΑΥ αποτελούν νέα ενδοσχολική δομή στήριξης των μαθητών και του οικογενειακού τους περιβάλλοντός. Στόχος, λοιπόν της εργασίας, αυτής είναι να διερευνηθούν οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών σχετικά με την αποτελεσματικότητα της σχολικής ηγεσίας και των ΕΔΕΑΥ στην ψυχική ενδυνάμωση των μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, όταν αυτές (σχολική ηγεσία και ΕΔΕΑΥ) λειτουργούν συνδυαστικά. Επιπρόσθετα, ερευνάται ο βαθμός αναγνώρισης των χαρακτηριστικών της αποτελεσματικής ηγεσίας και της ψυχικής ανθεκτικότητας από τους εκπαιδευτικούς καθώς και κατά πόσο το φύλο, η ηλικία και οι σπουδές δύνανται να επηρεάσουν τις θέσεις των υποκειμένων της έρευνας. Ως ερευνητική στρατηγική επελέγη η περιγραφική έρευνα, η οποία διεξήχθη με ερωτηματολόγιο. Το δείγμα της έρευνας συγκροτήθηκε από εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (όλων των βαθμίδων και ειδικοτήτων) που υπηρετούν στον Ν. Καβάλας. Αρχικά, στην παρούσα εργασία παρουσιάζονται αναλυτικά η ηγεσία ως φαινόμενο, η εξελικτική πορεία αυτής στο σχολικό χώρο και η ψυχική ανθεκτικότητα και η ενδυνάμωση της στο σχολικό πλαίσιο. Ακολουθεί η παρουσίαση της ενδοσχολικής δομής των ΕΔΕΑΥ και του οικογενειακού πλαισίου των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Τέλος, παρουσιάζονται τα συμπεράσματα που προέκυψαν από την ανάλυση των αποτελεσμάτων της έρευνας. Σύμφωνα με τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών, το κυριότερο συμπέρασμα είναι ότι η αποτελεσματική σχολική ηγεσία, σε συνεργασία με υποστηρικτικούς φορείς, αποτελεί καίριας σημασίας εργαλείο για την ψυχική ενδυνάμωση των μαθητών με εδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Ωστόσο, σύμφωνα με τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών, για να λειτουργεί εύρυθμα το υποστηρικτικό πλαίσιο, θα πρέπει να υπάρχει και άμεση συνεργασία από το οικογενειακό περιβάλλον, η οποία φαίνεται να υπολειτουργεί στις τρέχουσες συνθήκες. Επομένως, τίθεται ζήτημα δημιουργίας ισχυρότερων δεσμών ανάμεσα στο οικογενειακό πλαίσιο, στο σχολικό πλαίσιο και τους υποστηρικτικούς φορείς, ώστε να ευνοηθούν περισσότερο οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.el_GR
dc.format.extentxi, 136 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΕκπαιδευτική ηγεσίαel_GR
dc.subjectEducational leadershipel_GR
dc.subjectΑποτελεσματική ηγεσίαel_GR
dc.subjectEfficient leadershipel_GR
dc.subjectΑποτελεσματική ηγεσία -- Ψυχική ενδυνάμωσηel_GR
dc.subjectEfficient leadership -- Emotional resilienceel_GR
dc.titleΗ επίδραση της αποτελεσματικής ηγεσίας στην ενδυνάμωση μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες σε συνάρτηση με την ενίσχυση του οικογενειακού τους πλαισίου μέσα από τις ΕΔΕΑΥ: Αντικήψεις των εκπαιδευτικώνel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe aim of this thesis is to demonstrate teachers' perceptions of the impact that efficient leadership has on the emotional strengthening of pupils with disabilities and special educational needs, under selected conditions such as the support of their family environment by the EDEAY. Efficient leadership forms the nucleus of the effective school and the EDEAY form a new in-school support structure of both pupils and their family environment. So, the aim of the present thesis is to investigate the perceptions of teachers about the effectiveness of school leadership and the EDEAY concerning the emotional resilience of pupils with disabilities and special educational needs, when these two (school leadership and EDEAY) work in combination of efficient leadership and the emotional resilience by teachers as well as how much gender, age and studies are capable of influencing the opinion of the subject of the research. What was chosen as a research strategy is descriptive research which has been conducted through a questionnaire. The sample of the research was made up by teachers of primary school (including all classes and specialties) who serve in the Prefecture of Kavala. Initially what is presented in the thesis in a detailed account is leadership as a phenomenon, its evolution in the school as well as its emotional resilience and strengthening inside the school frame work. What follows is the presentation of school related structures of EDEAY and of the family framework concerning pupils with disabilities and special educational needs. Finally, the outcome through analysis of the results of the research is presented. Αccording to the perceptions of teachers, the primary conclusions is that efficient leadership in cooperation with supportive structures form a prominent vehicle for emotional strengthening of pupils with special educational needs. Furthermore, according to the perceptions of teachers, in order for the supportive framework to be effective there should be an immediate cooperation with the family environment which seems to malfunction under the present circumstances. Concluding, there is an issue about creating stronger bonds between the family environment and the school framework as well as the supportive structures so that pupils with special educational needs can be favored through this.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής