Show simple item record

dc.contributor.advisorΓεωργίου, Μαρία
dc.contributor.authorΤσιαπλές, Νικόλαος
dc.contributor.otherTsiaples, Nicolaos
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2018-09-21T08:02:27Z
dc.date.available2018-09-21T08:02:27Z
dc.date.copyright2018-09-20
dc.date.issued2018-05
dc.identifier.otherΕΠΑ/2018/00056el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/3753
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΣτο σύγχρονο κοινωνικό και οικονομικό περιβάλλον ο ρόλος του σύγχρονου σχολείου καθίσταται ολοένα και πιο πολυσύνθετος. Οι απαιτήσεις της κοινωνίας αυξάνονται παράλληλα με την αλματώδη πρόοδο των τεχνολογιών. Στο πλαίσιο αυτό ο διευθυντής του σχολείου, που αποτελεί την ηγετική μορφή του, είναι ο άνθρωπος εκείνος που καλείται να επιτελέσει ένα πολυδιάστατο έργο με σκοπό την επιτυχημένη λειτουργία της σχολικής μονάδας που διοικεί. Καθώς η επιτυχία στο έργο του εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, η διαδικασία επιλογής του με βάση την ισχύουσα νομοθεσία είναι μια παράμετρος από αυτές που χρήζει περαιτέρω μελέτης. Έτσι, η παρούσα εργασία μέσω της μελέτης ενός διευθυντή δημοτικού σχολείου στο ελληνικό συγκείμενο (μελέτη περίπτωσης) ερευνά τον τρόπο επιλογής διευθυντών και πώς αυτός συμβάλλει στην επιτυχημένη άσκηση των καθηκόντων του. Το πρώτο μέρος της παρούσας εργασίας αποτελείται από τη βιβλιογραφική ανασκόπηση ενώ στο δεύτερο μέρος υπάρχει ο σχεδιασμός της έρευνας, τα αποτελέσματα και τα συμπεράσματά της. Η επιλογή της ποιοτικής ερευνητικής μεθόδου και η χρήση διπλού εργαλείου συλλογής δεδομένων (συνεντεύξεις και παρατήρηση) δίνουν στον αναγνώστη μεγάλος εύρος πληροφοριών, ικανών να τον βοηθήσουν στην εις βάθος κατανόηση του θέματος. Ιδιαίτερης σημασίας είναι και η αντιπαραβολή των ευρημάτων εκπαιδευτικών και διευθυντή καθώς και η ανάλυσή τους. Η άποψη των εκπαιδευτικών πως η διαδικασία επιλογής είναι αδιάφορη, πολιτικοποιημένη και μεροληπτική επιβεβαιώνει τις συνεχείς αλλαγές νόμων κατά το δοκούν διαχρονικά στο ελληνικό συγκείμενο. Μέσα από τις απόψεις τους διαφαίνονται όλες οι παθογένειες του συστήματος αλλά δεν απουσιάζουν και οι προτάσεις εκείνες που θα συμβάλουν στην ανάπτυξη της διαδικασίας. Όλα αυτά παρουσιάζονται συγκριτικά με τις απόψεις του διευθυντή επιβεβαιώνοντας πως διευθυντές και εκπαιδευτικοί τάξης έχουν κοινές πορείες ακολουθώντας παράλληλες διαδρομές.el_GR
dc.format.extent121 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΕκπαιδευτική ηγεσίαel_GR
dc.subjectEducational leadershipel_GR
dc.titleΗ επιλογή του διευθυντή σχολικής μονάδας και η επιτυχημένη ηγεσία στο ελληνικό εκπαιδευτικό συγκείμενο. Μια μελέτη περίπτωσηςel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractIn the contemporary social and economic environment, the role of modern school becomes increasingly compound. Social requirements grow and technologies evolve tremendously. In this context, the school principal, being its leader, is the person who is called upon to play a multifaceted task aiming at the successful operation of the school he/she runs. Since success in this endeavor depends on a number of factors, the selection process used in conformity with the legislation in force, is a parameter which requires further studying. As a consequence, the present paper, through the study undertaken by a primary school principal on the Greek co-text (case study), investigates the way principals are selected and how they contribute to the successful performance of their duties. The first part of the present paper consists of the literature review and the second part is about the design of the study, the outcomes and the conclusions. The choice of a quality investigating method and the use of a dual tool to collect data (interviews and observation) give the readers a big part of information, which may help them understand the topic in-depth. It is particularly important to oppose the findings of the teachers against the principal’s and to analyze them. The viewpoint of the teachers that the selection process is indifferent, politicized and biased, is confirmed by the constant change of laws in the Greek co-text, diachronically and at will. The teachers’ viewpoint reveals all the pathogenesis of the system; however, there are proposals that contribute to the establishment of the process. All this is present as opposed to the principal’s viewpoint, confirming that principals and teachers have a common course and follow parallel paths.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record