Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΜιχιώτης, Αθανάσιος
dc.contributor.authorΠαπαφωτίου, Αθηνά
dc.contributor.otherPapafwtiou, Athina
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2018-09-10T07:48:09Z
dc.date.available2018-09-10T07:48:09Z
dc.date.copyright2018-09-07
dc.date.issued2018-05
dc.identifier.otherMBA/2018/00653el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/3698
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση και αποτύπωση των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Αττικής σχετικά με τη συμβολή του διευθυντή στην αποτελεσματικότητα των σχολικών μονάδων και τη διαδικασία της αξιολόγησης σε αυτές. Η εργασία αποτελείται από δύο μέρη: το θεωρητικό και το εμπειρικό μέρος. Στο θεωρητικό μέρος αναπτύσσεται αρχικά η έννοια της ηγεσίας, ως καθοριστικός παράγοντας αποτελεσματικότητας στα σύγχρονα σχολεία, και τα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει ο σύγχρονος διευθυντής για να ηγηθεί της μονάδας στις νέες προκλήσεις, και στη συνέχεια αναπτύσσεται το θεωρητικό πλαίσιο της εκπαιδευτικής αξιολόγησης με έμφαση στη διαδικασία της αυτοαξιολόγησης. Το εμπειρικό μέρος περιλαμβάνει τη μεθοδολογία της έρευνας, τα αποτελέσματά της, τα συμπεράσματα και τις προτάσεις. Όπως διαπιστώνεται από τα ευρήματα της έρευνας, οι εκπαιδευτικοί στην πλειονότητα τους αξιολογούν ως αρκετά αποτελεσματικό το διοικητικό έργο του διευθυντή και τους χειρισμούς του στη διαδικασία διαχείρισης συγκρούσεων. Φαίνονται ικανοποιημένοι από το βαθμό αυτονομίας που τους παρέχεται, ωστόσο αναμένουν από το διευθυντή τους να αναλάβει περισσότερες πρωτοβουλίες ως προς την επαγγελματική τους εξέλιξη, τον καθορισμό κοινού οράματος και την οργάνωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας συνολικά. Παράλληλα, διαπιστώνεται η απουσία συγκροτημένου αξιολογικού προγράμματος και διαφαίνεται η θετική στάση των εκπαιδευτικών απέναντι στην αυτοαξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, αφού αναγνωρίζουν την αναγκαιότητα του στην προσπάθεια βελτίωσης της παρεχόμενης ποιότητας αλλά και της προσωπικής βελτίωσης, με την προυπόθεση ότι θα λειτουργήσει ως μέσο ανατροφοδότησης κι όχι ως εργαλείο ελέγχου. Η θεωρία, με την οποία φαίνεται να συμφωνούν κι οι εκπαιδευτικοί, επιτάσσει την εξέλιξη του διευθυντή από διαχειριστή γραφειοκρατικών διαδικασιών στην ηγετική φυσιογνωμία που θα διαμορφώσει το προφίλ του σχολείου, θα εμπνεύσει και θα καθοδηγήσει τους συναδέλφους του ώστε να δημιουργήσουν ένα σχολείο αποτελεσματικό και ικανό να ανταποκριθεί στις σύγχρονες κοινωνικές προκλήσεις.el_GR
dc.format.extent114 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΠρωτοβάθμια εκπαίδευσηel_GR
dc.subjectPrimary educationel_GR
dc.subjectΔιεύθυνση σχολικής μονάδαςel_GR
dc.subjectSchool administrationel_GR
dc.titleΗ έννοια της αποτελεσματικότητας των σχολικών μονάδων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευσηel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe purpose of the current master thesis is to investigate and map out the perceptions of Primary Education teachers in the wide area of Attica regarding the Principal's contribution to the effectiveness of the school units and the evaluation process system. The thesis consists of two parts: the theoretical and empirical part. In the theoretical part, the concept of leadership is first developed as a determinant factor of efficiency in modern schools, and the characteristics that the modern Principal requires in order to lead the unit through the new challenges. Afterwards, is analysed the theoretical framework of educational evaluation with emphasis on the process of self-assessment. The empirical part includes the research methodology, its results, the conclusions and the proposals. As the findings of the survey showed, teachers in their majority consider the Principal's administrative work and his conflict managing skills to be quite effective. They are satisfied with the degree of autonomy they are given, but they expect their Principal to take more initiatives regarding their professional development, to define a common vision and organize the educational process thoroughly. Furthermore, the absence of a structured evaluation program is pointed out. Meanwhile, the teachers display a positive attitude towards the self-evaluation process, since they recognize it as a necessity to improve the quality of education provided and their own personal improvement, presuming it will be used as a means of feedback rather than an inspection tool. The contemporary social, political and educational environment requires the Principal to overcome his traditional role as a manager of bureaucratic processes and to evolve to the leading figure that will determine the profile of the unit, inspire and guide his colleagues in order for the school to become more efficient and to cope with the current social challenges.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής