Show simple item record

dc.contributor.advisorΚασίνης, Γιώργος
dc.contributor.authorΘεμιστοκλέους, Παναγιώτης
dc.contributor.otherThemistocleous, Panagiotis
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2018-09-10T06:09:49Z
dc.date.available2018-09-10T06:09:49Z
dc.date.copyright2018-09-06
dc.date.issued2018-06
dc.identifier.otherMBA/2018/00618el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/3681
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ διαχρονική καταγραφή και οι μετρήσεις των «αδυναμιών» των νεοεισερχομένων φοιτητών του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (ΑΠKY) στην αξιοποίηση των Ηλεκτρονικών Πληροφοριακών Πηγών, που η Βιβλιοθήκη του Οργανισμού τούς παρέχει στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας, αναδεικνύει την αναγκαιότητα για ενδελεχή ανάλυση των ευρημάτων και των αδυναμιών. Ως εκ τούτου, η υποκίνηση τόσων των διδασκόντων, όσο και των νεοεισερχομένων φοιτητών, στην συμμετοχή τους στα υπό δημιουργία επιμορφωτικά OnLine σεμινάρια ανάκτησης πληροφοριακών δεξιοτήτων που δυνητικά προσφέρει η Βιβλιοθήκη του ΑΠΚY, καθίσταται επιβεβλημένη. Η όλη ενασχόληση με το υπό αναφορά θέμα αποσκοπεί στην ανάδειξη του διαχρονικά επωάζοντος θέματος των Πληροφοριακών δεξιοτήτων μέσα σε ένα πλαίσιο/ κατεύθυνση, που επιδιώκει τη διαμόρφωση τόσο δεξιοτήτων, όσο και κουλτούρας αναγνώρισης των αναγκών πληροφόρησης, καθώς και εντοπισμού των τεχνικών εκείνων, που αναδεικνύουν την επιστημονική πληροφορία και πληροφόρηση σε αντιδιαστολή με την «αδόμητη» πληροφορία από τον κυκεώνα πληροφοριών που διατίθενται στο διαδίκτυο. Συνεπώς, η ενδοσκόπηση του θεματικού πεδίου της Πληροφοριακής Παιδείας απορρέει μέσα από το πλαίσιο της δομημένης και εστιασμένης πληροφορίας και κατ’ επέκταση των Πληροφοριακών πηγών, που αποτελούν αξιόπιστες πηγές πληροφόρησης για ερευνητική δραστηριότητα. Ως κυριότεροι άξονες, αλλά και μεθοδολογία έρευνας της παρούσας διατριβής καθορίζονται οι εξής: • Δόμηση ενός ευρύτερου θεματικού πεδίου, που αναλύει την Πληροφοριακή Παιδεία στις μέρες μας, • Ενδοσκόπηση της ιδιαίτερης περιοχής, που αφορά στην παροχή δεξιοτήτων Πληροφοριακής Παιδείας για τους νεοεισερχόμενους φοιτητές του ΑΠΚΥ του ακαδημαϊκού έτους 2016-2017, • Δημιουργία ειδικά προσαρμοσμένου ερωτηματολογίου για τους 1192 νεοεισερχόμενους φοιτητές του ακαδημαϊκού έτους 2016-2017, • Ανάλυση των αποτελεσμάτων – ευρημάτων με το εργαλείο ανάλυσης ποσοτικών δεδομένων SPSS, • Αναγωγή των αποτελεσμάτων στο πλαίσιο των διεθνών οδηγιών για τα Ακαδημαϊκά Ιδρύματα (Συνθήκη της Bologna) και αντιπαραβολή του μέσου όρου με τα ευρήματα του ΑΠΚΥ. Εν θα σχεδιαστεί ένα δομημένο OnLine επιμορφωτικού σεμιναρίου για τους σκοπούς της επιμόρφωσης, Τέλος, επιχειρείται η τεκμηρίωση της αναγκαιότητας αξιοποίησης του μοντέλου παροχής εισαγωγικού επιμορφωτικού σεμιναρίου από το ΑΠΚY για το σύνολο των μελλοντικών νεοεισερχομένων φοιτητών του, καθώς και η διερεύνηση των δυνατοτήτων ενσωμάτωσής του στην ευρύτερη εκπαιδευτική διαδικασία του Πανεπιστημίου.el_GR
dc.format.extent179 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΠληροφοριακή Παιδείαel_GR
dc.subjectInformation literacyel_GR
dc.titleΜέτρηση - Αξιολόγηση δεξιοτήτων πληροφορικής παιδείας στους νεοεισερχόμενους φοιτητές του ΑΠΚΥ: Δημιουργία OnLine επιμορφωτικών σεμιναρίωνel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractRecording and measuring over time the “weaknesses” of the new-coming/new enrolled students of the Open University of Cyprus (OUC) in utilizing the electronic Informational Sources that OUC provides in the framework of the University’s educational procedure, reveals the need for careful analysis of the findings and these weaknesses. Therefore, inciting both teachers and new-coming students to participate in the online tutorials on information skills offered by the Library of the Open University of Cyprus is considered essential. Dealing with this matter aims at highlighting the over time challenging issue of information skills within a framework, which aims a) to develop skills and build a culture that seeks to identify information needs, and b) to identify those needs with the techniques that highlight the scientific information as opposed to the “unstructured” information for the vast amount of information available on the Internet. As a result, the introspection of the thematic field of Information Literacy stems from the framework of the structured and focused information and by extension the information sources that are considered reliable sources of incretion for research activities. The main axes and the research methodology of this Master thesis are as follows: • Structuring the overall thematic area of Information Literacy with up to date information. • Introspection of this specialized topic that deals with the provision of information literacy skills for OUC new-coming students of the 2016-2017 academic year. • Creation of a specially adjusted questionnaire for the 1192 new-coming students of the 2016-2017 academic year. • Analysing the results/findings using the statistical package SPSS. • Reducing the results in the framework of the relevant international guidelines for Universities, as provided by the Bologna Process, and comparing the average with OUC findings. Following these, a structured online training seminar for the purposes of training will be designed. Lastly, this Master thesis attempts to document the necessity of utilizing the model of providing an induction online training seminar by the Open University of Cyprus for all future new-coming students, and to investigate the possibility of incorporating such a seminar in the overall University educational methodology.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record