Μέτρηση - Αξιολόγηση δεξιοτήτων πληροφορικής παιδείας στους νεοεισερχόμενους φοιτητές του ΑΠΚΥ: Δημιουργία OnLine επιμορφωτικών σεμιναρίων
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2018-06Συγγραφέας
Θεμιστοκλέους, Παναγιώτης
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Η διαχρονική καταγραφή και οι μετρήσεις των «αδυναμιών» των νεοεισερχομένων φοιτητών του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (ΑΠKY) στην αξιοποίηση των Ηλεκτρονικών Πληροφοριακών Πηγών, που η Βιβλιοθήκη του Οργανισμού τούς παρέχει στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας, αναδεικνύει την αναγκαιότητα για ενδελεχή ανάλυση των ευρημάτων και των αδυναμιών.
Ως εκ τούτου, η υποκίνηση τόσων των διδασκόντων, όσο και των νεοεισερχομένων φοιτητών, στην συμμετοχή τους στα υπό δημιουργία επιμορφωτικά OnLine σεμινάρια ανάκτησης πληροφοριακών δεξιοτήτων που δυνητικά προσφέρει η Βιβλιοθήκη του ΑΠΚY, καθίσταται επιβεβλημένη.
Η όλη ενασχόληση με το υπό αναφορά θέμα αποσκοπεί στην ανάδειξη του διαχρονικά επωάζοντος θέματος των Πληροφοριακών δεξιοτήτων μέσα σε ένα πλαίσιο/ κατεύθυνση, που επιδιώκει τη διαμόρφωση τόσο δεξιοτήτων, όσο και κουλτούρας αναγνώρισης των αναγκών πληροφόρησης, καθώς και εντοπισμού των τεχνικών εκείνων, που αναδεικνύουν την επιστημονική πληροφορία και πληροφόρηση σε αντιδιαστολή με την «αδόμητη» πληροφορία από τον κυκεώνα πληροφοριών που διατίθενται στο διαδίκτυο.
Συνεπώς, η ενδοσκόπηση του θεματικού πεδίου της Πληροφοριακής Παιδείας απορρέει μέσα από το πλαίσιο της δομημένης και εστιασμένης πληροφορίας και κατ’ επέκταση των Πληροφοριακών πηγών, που αποτελούν αξιόπιστες πηγές πληροφόρησης για ερευνητική δραστηριότητα.
Ως κυριότεροι άξονες, αλλά και μεθοδολογία έρευνας της παρούσας διατριβής καθορίζονται οι εξής:
• Δόμηση ενός ευρύτερου θεματικού πεδίου, που αναλύει την Πληροφοριακή Παιδεία στις μέρες μας,
• Ενδοσκόπηση της ιδιαίτερης περιοχής, που αφορά στην παροχή δεξιοτήτων Πληροφοριακής Παιδείας για τους νεοεισερχόμενους φοιτητές του ΑΠΚΥ του ακαδημαϊκού έτους 2016-2017,
• Δημιουργία ειδικά προσαρμοσμένου ερωτηματολογίου για τους 1192 νεοεισερχόμενους φοιτητές του ακαδημαϊκού έτους 2016-2017,
• Ανάλυση των αποτελεσμάτων – ευρημάτων με το εργαλείο ανάλυσης ποσοτικών δεδομένων SPSS,
• Αναγωγή των αποτελεσμάτων στο πλαίσιο των διεθνών οδηγιών για τα Ακαδημαϊκά Ιδρύματα (Συνθήκη της Bologna) και αντιπαραβολή του μέσου όρου με τα ευρήματα του ΑΠΚΥ.
Εν θα σχεδιαστεί ένα δομημένο OnLine επιμορφωτικού σεμιναρίου για τους σκοπούς της επιμόρφωσης,
Τέλος, επιχειρείται η τεκμηρίωση της αναγκαιότητας αξιοποίησης του μοντέλου παροχής εισαγωγικού επιμορφωτικού σεμιναρίου από το ΑΠΚY για το σύνολο των μελλοντικών νεοεισερχομένων φοιτητών του, καθώς και η διερεύνηση των δυνατοτήτων ενσωμάτωσής του στην ευρύτερη εκπαιδευτική διαδικασία του Πανεπιστημίου.