Show simple item record

dc.contributor.advisorΣαμαρά, Αντωνία
dc.contributor.authorΠαπασαραντοπούλου, Ιωάννα
dc.contributor.otherPapasarantopoulou, Ioanna
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2018-09-05T05:55:31Z
dc.date.available2018-09-05T05:55:31Z
dc.date.copyright2018-09-04
dc.date.issued2018-05
dc.identifier.otherΣΔΜ/2018/00020el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/3661
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ σύνδεση της επαγγελματικής εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας και η ενθάρρυνση της μάθησης στο χώρο εργασίας αποτελούν κεντρικό όρο των σύγχρονων εθνικών και ευρωπαϊκών πολιτικών Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΚ). Στην παρούσα διπλωματική διατριβή μελετάται η εφαρμογή πολιτικών μάθησης στο χώρο εργασίας στην ΕΕΚ και πιο συγκεκριμένα εξετάζεται η πορεία της πρώτης εφαρμογής του προγράμματος «Μεταλυκειακό Έτος – Τάξη Μαθητείας» για τους αποφοίτους Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑ.Λ.). Στο θεωρητικό μέρος της διπλωματικής διατριβής παρουσιάζεται η πορεία συγκρότησης του θεσμικού πλαισίου του προγράμματος μέσα από την επίδραση ευρωπαϊκών τάσεων και τη μελέτη των νομοθετικών διατάξεων. Το ερευνητικό κομμάτι της διατριβής επικεντρώνεται στην καταγραφή της εμπειρίας της πρώτης εφαρμογής του προγράμματος (Μάρτιος 2017- Δεκέμβριος 2017), διερευνώντας τις απόψεις των εκπαιδευτικών που ασκούν εποπτεία στο χώρο της εργασίας. Η εμπειρική έρευνα διεξήχθη μέσω δομημένου ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου, το οποίο απεστάλη σε όλα τα σχολεία που πραγματοποίησαν το πρόγραμμα στην πρώτη εφαρμογή του. Από τα ευρήματα της έρευνας διαφαίνεται η αποδοχή του θεσμού από την κοινωνία και τον κόσμο της αγοράς εργασίας. Επιπλέον, εξάγεται το συμπέρασμα πως οι εκπαιδευτικοί που έχουν εμπλακεί ενεργά στην υλοποίηση του προγράμματος έχουν αποκομίσει θετική άποψη για την πορεία υλοποίησής του και την προοπτική συνέχισής του στο μέλλον, εφόσον αντιμετωπιστούν κάποια οργανωτικά κενά και δοθεί προτεραιότητα στις δράσεις ενημέρωσης της κοινωνίας, του μαθητικού κόσμου και κυρίως της αγοράς εργασίας και παρασχεθούν τα απαραίτητα κίνητρα συμμετοχής σε μαθητευόμενους και επιχειρήσεις.el_GR
dc.format.extentx, 136 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΕπαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτισηel_GR
dc.subjectVocational education and trainingel_GR
dc.titleΗ μαθητεία στην επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση (ΕΕΚ). Μελέτη της πρώτης εφαρμογής του πριγράμματος "Μεταλυκειακό Έτος - Τάξη Μαθητείας" για τους αποφοίτους επαγγελματικών λυκείων (ΕΠΑ.Λ.) στην ελληνική εκπαίδευσηel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractConnecting Vocational Education with the labor market and encouraging work-based learning are key terms of modern national and European Vocational Education and Training (VET) policies. In this dissertation we study the implementation of work-based learning policies in Greek Vocational Education and more specifically the course/procedure of the first implementation of the post-graduate class for graduates of vocational high schools (EPAL). In the theoretical part of the dissertation we follow the process of setting up the institutional framework of the program through the influence of European trends and the study of legislative provisions. The research part of the dissertation focuses on recording the experience of the first implementation of the program (March 2017 - December 2017), through the investigation of the views of teacher supervisors in the workplace. The empirical survey was conducted through a structured web questionnaire, which was addressed to all the schools that carried out the program in its first application. Research findings reveal the acceptance of the institution by society and labor market - employers. In addition, it is concluded that the teachers involved in the implementation of the program have formed a positive opinion of the course/procedure and the prospect of future continuation, as some organizational gaps have been overcome and priority given to the information actions of society, the students and in particular the labor market, provided the necessary participation incentives to apprentices and businesses.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record