Show simple item record

dc.contributor.advisorΧατζηλάκος, Θανάσης
dc.contributor.authorΖωνουδάκης, Αθανάσιος
dc.contributor.otherZonoudakis, Athanasios
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2018-08-28T09:47:03Z
dc.date.available2018-08-28T09:47:03Z
dc.date.copyright2018-08-28
dc.date.issued2018-05
dc.identifier.otherΠΕΣ/2018/00298el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/3624
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ σύγχρονη τεχνολογία έχει διεισδύσει στον τομέα της Εκπαίδευσης διευκολύνοντας τη διδακτική και μαθησιακή εμπειρία, προσφέροντας ιδιαίτερα χαρακτηριστικά όπως η ταχύτητα, η διαδραστικότητα και η βέλτιστη αφομοίωση της γνώσης. Ειδικότερα, η παραγωγή του λόγου από το κείμενο, text-tospeech ή TTS, αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο στον τομέα των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (ΤΠΕ) που μπορεί να συνεισφέρει στην εκμάθηση ή βελτίωση της ανάγνωσης της ελληνικής γλώσσας στην Εκπαίδευση. Στην παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή, διερευνούμε τις διαθέσιμες συσκευές και τεχνολογίες TTS που μπορούν να εφαρμοστούν στην ελληνική γλώσσα, αναζητώντας τις υπάρχουσες τεχνολογικές εξελίξεις στην παγκόσμια αγορά. Η διαδικασία αυτή αποτελεί μονόδρομο προκειμένου να επιλεχθεί η σωστή τεχνολογία και να υλοποιηθεί η εφαρμογή υποβοήθησης της ανάγνωσης, παράγοντας ένα ολοκληρωμένο περιβάλλον. Αυτό αποτελείται από δύο τμήματα:  Το πρώτο είναι το λογισμικό που θα εκφωνήσει το ψηφιακό κείμενο στην οθόνη του ηλεκτρονικού υπολογιστή ή στην έξυπνη συσκευή (Smartphone - Tablet) του μαθητή, επισημαίνοντας τη λέξη που διαβάζεται σε πραγματικό χρόνο.  Το δεύτερο είναι η συσκευή που μεταφέρει το έντυπο κείμενο. Σκοπός του ολοκληρωμένου συστήματος είναι η ανάγνωση κειμένου με την κίνηση του χεριού πάνω από μια λέξη ή φράση με τρόπο εύκολο κατά τη χρήση του. Ενήλικοι μαθητές με δυσκολίες ανάγνωσης θα εφαρμόσουν το συγκεκριμένο σύστημα το οποίο θα προσαρμόζεται (user calibrated) στις ανάγκες και τις επιθυμίες τους, προκειμένου να αξιολογηθεί η αποτελεσματικότητα και η συνεισφορά του στην Εκπαίδευση. Το συγκεκριμένο σύστημα απευθύνεται σε ανθρώπους που μιλούν και καταλαβαίνουν προφορικά ελληνικά αλλά δυσκολεύονται στην ανάγνωση, καθώς και σε αλλόγλωσσους που μαθαίνουν ελληνικά. Η εφαρμογή του ολοκληρωμένου συστήματος πραγματοποιήθηκε στο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας (Σ.Δ.Ε.) Περιστερίου, σε δύο ενήλικες μαθητές για χρονικό διάστημα τεσσάρων εβδομάδων. Παρόλο τις δυσκολίες που παρουσιάστηκαν λόγω επικείμενης μετακίνησης του σχολείου σε νέο χώρο, τα αποτελέσματα ήταν θετικά στο επίπεδο της ανάγνωσης, ιδιαίτερα για τον πρώτο μαθητή. Θετική ήταν και η συνολική αξιολόγηση του ολοκληρωμένου συστήματος και από τους δύο μαθητές. Η περιορισμένη χρονική εφαρμογή του ολοκληρωμένου συστήματος σε μόλις δύο μαθητές δεν επιτρέπει την εξαγωγή ασφαλών συμπερασμάτων για την αποτελεσματικότητά του στη βελτίωση του επιπέδου της ανάγνωσης. Ως εκ τούτου, κρίνεται αναγκαία η εφαρμογή του για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα με μεγαλύτερο αριθμό μαθητών.el_GR
dc.format.extent176 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΤεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας -- Text-To-Speechel_GR
dc.subjectInformation and Communication Technologies -- Text-To-Speechel_GR
dc.titleΤεχνολογία αφής για υποβοήθηση εκμάθησης ανάγνωσηςel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractModern technology has penetrated the field of Education by facilitating teaching and learning experience, offering features such as speed, interactivity and optimal assimilation of knowledge. Textto- speech or TTS is an important tool in the field of Information and Communication Technologies (ICT) that can contribute to the learning or improvement of the Greek language in Education. In this postgraduate dissertation, we explore the available TTS devices and technologies that can be applied in Greek, looking for existing technological developments in the global market. This process is one-way course in order to select the right technology and implement assistive reading application, creating an integrated environment. This consists of two parts:  The first is the software that will teach the digital text on the computer screen or on the Smartphone - Tablet of the student, highlighting the word being read in real time.  The second is the device that transfers the printed text. The purpose of the integrated system is to read text by moving the hand over a word or phrase in a way easy to use. Adult learners with reading difficulties will apply the particular user calibrated system to their needs and desires in order to evaluate its effectiveness and contribution to Education. This system is aimed at people who speak and understand verbally in Greek but find it difficult to read, as well as in non-Greek language learners. The implementation of the integrated system took place at the Secondary Chance School of Peristeri, in two adult students for a period of four weeks. Despite the difficulties that arose due to the imminent move of the school to a new location, the results were positive at the level of reading, especially for the first student. The overall assessment of the integrated system by both students was also positive. The limited time implementation of the integrated system in just two students restricts safe conclusions about its effectiveness in improving the level of reading. It is therefore necessary to apply it for a longer period with a larger number of students.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record