Show simple item record

dc.contributor.advisorΖαρίφης, Γεώργιος
dc.contributor.authorΚουτίβα, Νίκη
dc.contributor.otherKoutiva, Niki
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2018-08-20T05:15:41Z
dc.date.available2018-08-20T05:15:41Z
dc.date.copyright2018-07-27
dc.date.issued2018-05
dc.identifier.otherΣΔΜ/2018/00026el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/3586
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή έχει ως αντικείμενο την καταγραφή των απόψεων των εκπαιδευτικών της επαγγελματικής εκπαίδευσης σε ότι αφορά τις πολιτικές εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων στο χώρο της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, την ανίχνευση των ποιοτικών χαρακτηριστικών των μαθητών των Επαγγελματικών Λυκείων, τη διερεύνηση της επίτευξης του σκοπού και λειτουργικού ρόλου της επαγγελματικής εκπαίδευσης στη σύγχρονη πραγματικότητα και τη συλλογή και παρουσίαση προβληματισμών ή/και προτάσεων των εκπαιδευτικών για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει, σήμερα, η επαγγελματική εκπαίδευση. Η μεταπτυχιακή διατριβή χωρίζεται σε δύο μέρη : το θεωρητικό που περιλαμβάνει την βιβλιογραφική ανασκόπηση για την ευρωπαϊκή αναπτυξιακή στρατηγική για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση (ΕΕΚ) και τους στρατηγικούς στόχους του «ΕΚ 2020», την ελληνική αναπτυξιακή στρατηγική για την ΕΕΚ, και κυρίως τη θεσμοθέτηση του προγράμματος «Μια νέα αρχή στα ΕΠΑ.Λ». Επιπλέον, πραγματοποιείται μια διεξοδική προσέγγιση των ποιοτικών χαρακτηριστικών των μαθητών των ΕΠΑ.Λ. Το δεύτερο μέρος της μεταπτυχιακής διατριβής είναι μια περιγραφική ποσοτική έρευνα. Το δείγμα είναι 65 εκπαιδευτικοί επαγγελματικής εκπαίδευσης που υπηρετούν σε ΕΠΑ.Λ της Περιφερειακής β/θμιας Διεύθυνσης Α΄ Αθηνών. Ως ερευνητικό εργαλείο χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί δεν είναι ικανοποιημένοι με τον εργαστηριακό υλικοτεχνικό εξοπλισμό αφού η χρηματοδότηση χωλαίνει, δεν θεωρούν επιτυχημένη τη διασύνδεση του ΕΠΑΛ, με την αγορά εργασίας ενώ στηρίζουν τον θεσμό της μαθητείας. Θεωρούν αναγκαία τη διαρκή επιμόρφωσή τους (πολυπολιτισμικό περιβάλλον, συμβουλευτική μαθητών κ.α), συμφωνούν με την αντικειμενική αξιολόγησή τους και κρίνουν απαραίτητη την ενίσχυση του κοινωνικού ρόλου της επαγγελματικής εκπαίδευσης. Συμφωνούν με τις ευρωπαϊκές εκπαιδευτικές πολιτικές, αλλά ένα ποσοστό δηλώνει άγνοια. Τέλος, περισσότερες έρευνες με μεγαλύτερο πληθυσμό, πρέπει να γίνουν ώστε έγκυρα και αξιόπιστα δεδομένα να αξιοποιηθούν στη χάραξη αποδοτικότερων μελλοντικών μεταρρυθμίσεων στο πεδίο της επαγγελματικής εκπαίδευσης.el_GR
dc.format.extentix, 103 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΕπαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτισηel_GR
dc.subjectVocational education and trainingel_GR
dc.titleΑπόψεις των εκπαιδευτικών επαγγελματικής εκπαίδευσης για το ρόλο των ΕΠΑ.Λel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe object of the present post-graduate study is a) to record the opinions of vocational training (upper-secondary’s) educators about the educating reforms policies, b)to detect the social characteristics of students who choose the VET, c)to determine the social role of VET nowadays and d) to collect and record teachers’ suggestions/ or reflections on the challenges that VET, today, faces. This study is divided in two parts: the theoretical background including literature review concerning the European developmental strategy about VET and the strategic goals “E.E 2020”, the Hellenic VET developmental strategy plan, and especially the program “A new start to Secondary Vocational lyceums”. In addition, takes place a comprehensive approach of students’ social characteristics. The second part is a descriptive quantitative research. The sample concerns 65 VET educators in VET secondary’s schools in the area of A Athens. As research tool is used questionnaire. The results showed that the educators are not satisfied about the workshop and lab material equipment, since the funding is limited; they do not consider successful the connection between school and work areas whereas they support the internship. They also emphasize the importance of seminars educative about multicultural class, counseling etc, they agree on a basis of objective assessment and they consider absolutely necessary the reinforcement of VET’s social dimension. The majority of educators is favor for the European policies about education, but a small percentage of the sample ignores the whole issue. Finally, further researches and studies need to be done, resulting in satisfying amount of valid data, in order to be used in planning of more efficient methods at the VET field.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record