Show simple item record

dc.contributor.advisorΛύρα, Όλγα
dc.contributor.authorΖαφείρα, Αγγελική
dc.contributor.otherZafeira, Aggeliki
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2018-07-24T07:32:58Z
dc.date.available2018-07-24T07:32:58Z
dc.date.copyright2018-07-24
dc.date.issued2018-06
dc.identifier.otherΕΠΑ/2018/00054el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/3577
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία εξετάζει τον βαθμό στον οποίο επιτυγχάνεται η κοινωνική διάσταση της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης στο σύγχρονο ελληνικό γενικό δημοτικό σχολείο, όπως αυτή προκύπτει από τους ίδιους τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (ΕΕΑ) και τους συμμαθητές τους τυπικής ανάπτυξης (ΤΑ). Ειδικότερα, η παρούσα έρευνα εστιάζει στον βαθμό στον οποίο οι μαθητές με ΕΕΑ διαμορφώνουν θετικές κοινωνικές σχέσεις και φιλίες μέσα στο σχολείο με συμπεριληπτικό προσανατολισμό και πώς η παράμετρος αυτή επιδρά στην αυτοαντίληψή τους. Για την παρούσα ποσοτική έρευνα επιλέχθηκε ο δειγματοληπτικός σχεδιασμός με τη χρήση δύο ερωτηματολογίων: του κοινωνιομετρικού τεστ και του ΠΑΤΕΜ ΙΙ, ώστε να δοθεί η δυνατότητα για συλλογή πληροφοριών μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα και περιγραφή στάσεων, χαρακτηριστικών και συμπεριφορών στον υπό μελέτη πληθυσμό των μαθητών αναφορικά με την κοινωνική συμμετοχή τους στο πλαίσιο της γενικής τάξης και τον τρόπο με τον οποίο διαμορφώνεται η κοινωνική τους αυτοαντίληψη. Αφού συγκεντρώθηκαν τα δεδομένα εξετάστηκαν στατιστικά, προκειμένου να ελεγχθούν τα ερευνητικά ερωτήματα και στη συνέχεια ερμηνεύτηκαν ανατρέχοντας στα πορίσματα προηγούμενων ερευνών. Η ανάλυση των δεδομένων έδειξε ότι δεν προέκυψαν στατιστικά σημαντικές διαφορές από τη σύγκριση των δύο ομάδων των μαθητών με ΕΕΑ και ΤΑ, καθώς οι μαθητές με ΕΕΑ συμμετείχαν στην πλειοψηφία τους στο κοινωνικό δίκτυο των γενικών τάξεων, σχεδόν όλοι κατείχαν μία τουλάχιστον αμοιβαία φιλία και επιπλέον, είχαν θετική κοινωνική αυτοαντίληψη για τον εαυτό τους. Επιπλέον, δεν παρατηρήθηκε κανενός είδους συσχέτιση μεταξύ των κοινωνιομετρικών επιλογών, του αριθμού των αμοιβαίων φιλιών και της κοινωνικής αυτοαντίληψης των μαθητών με ΕΕΑ. Συνεπώς τα πορίσματα της παρούσας έρευνας μπορούν να χαρακτηριστούν ως αισιόδοξα και ενθαρρυντικά για την ομάδα των μαθητών με ΕΕΑ.el_GR
dc.format.extentviii, 123 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΣυμπεριληπτική εκπαίδευση -- Κοινωνική διάστασηel_GR
dc.subjectInclusive education -- Social dimensionel_GR
dc.titleΗ κοινωνική διάσταση της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης: Κοινωνική συμμετοχή και αυτοαντίληψη μαθητών με ΕΕΑ στο συμπεριληπτικό σχολείοel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe present thesis examines the extent to which the social dimension of inclusive education is achieved in modern general Greek primary schools as it results from the pupils themselves with special educational needs (SEN) and their typical development (TD) classmates. In particular, this thesis focuses on to what extent pupils with SEN form positive social relationships within schools with inclusive orientation and how this parameter affects their self-perception. The chosen method for the present research was quantitative survey sampling using two questionnaires: the sociometric test and PATEM II, in order to enable the collection of information within a short period of time and a description of attitudes, characteristics and behaviors in the studied population of the students regarding with their social participation in the general classes and the way in which their social self-perception is shaped. After the data were collected they were analyzed statistically, in order to answer the research questions and, finally, they were interpreted based on the findings of similar investigations. The analysis of the results revealed that there are no statistically significant differences to be found between the two groups of students with SEN and those with TD, as the majority of students with SEN participated in the social network of general classes. Furthermore, almost all of them hold at least one mutual friendship and moreover, they had a positive social self-perception of themselves. In addition, there was no correlation between the sociometric choices, the number of mutual friendships and the social self-perception of students with SEN. Consequently, the findings of the current research can be described as optimistic and encouraging for the group of students with SEN.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record