Kypseli Logo
    • Ελληνικά
    • English
  •  Home
  •  Browse 
    • Communities & Collections
    • By Issue Date
    • Authors
    • Titles
    • Subjects
    • By Issue number
  • Language elLanguage en
  •  Login 
    • Sign in
    View Item 
    • Home
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Μεταπτυχιακές διατριβές / Master Τhesis
    • Επιστημών της Αγωγής (ΕΛΛ) / Educational Studies (in Greek)
    • View Item
    •   Home
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Μεταπτυχιακές διατριβές / Master Τhesis
    • Επιστημών της Αγωγής (ΕΛΛ) / Educational Studies (in Greek)
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Η κοινωνική διάσταση της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης: Κοινωνική συμμετοχή και αυτοαντίληψη μαθητών με ΕΕΑ στο συμπεριληπτικό σχολείο

    Thumbnail
    View/Open
    ΕΠΑ-2018-00054.pdf (2.003Mb)
    Date
    2018-06
    Author
    Ζαφείρα, Αγγελική
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Η παρούσα εργασία εξετάζει τον βαθμό στον οποίο επιτυγχάνεται η κοινωνική διάσταση της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης στο σύγχρονο ελληνικό γενικό δημοτικό σχολείο, όπως αυτή προκύπτει από τους ίδιους τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (ΕΕΑ) και τους συμμαθητές τους τυπικής ανάπτυξης (ΤΑ). Ειδικότερα, η παρούσα έρευνα εστιάζει στον βαθμό στον οποίο οι μαθητές με ΕΕΑ διαμορφώνουν θετικές κοινωνικές σχέσεις και φιλίες μέσα στο σχολείο με συμπεριληπτικό προσανατολισμό και πώς η παράμετρος αυτή επιδρά στην αυτοαντίληψή τους. Για την παρούσα ποσοτική έρευνα επιλέχθηκε ο δειγματοληπτικός σχεδιασμός με τη χρήση δύο ερωτηματολογίων: του κοινωνιομετρικού τεστ και του ΠΑΤΕΜ ΙΙ, ώστε να δοθεί η δυνατότητα για συλλογή πληροφοριών μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα και περιγραφή στάσεων, χαρακτηριστικών και συμπεριφορών στον υπό μελέτη πληθυσμό των μαθητών αναφορικά με την κοινωνική συμμετοχή τους στο πλαίσιο της γενικής τάξης και τον τρόπο με τον οποίο διαμορφώνεται η κοινωνική τους αυτοαντίληψη. Αφού συγκεντρώθηκαν τα δεδομένα εξετάστηκαν στατιστικά, προκειμένου να ελεγχθούν τα ερευνητικά ερωτήματα και στη συνέχεια ερμηνεύτηκαν ανατρέχοντας στα πορίσματα προηγούμενων ερευνών. Η ανάλυση των δεδομένων έδειξε ότι δεν προέκυψαν στατιστικά σημαντικές διαφορές από τη σύγκριση των δύο ομάδων των μαθητών με ΕΕΑ και ΤΑ, καθώς οι μαθητές με ΕΕΑ συμμετείχαν στην πλειοψηφία τους στο κοινωνικό δίκτυο των γενικών τάξεων, σχεδόν όλοι κατείχαν μία τουλάχιστον αμοιβαία φιλία και επιπλέον, είχαν θετική κοινωνική αυτοαντίληψη για τον εαυτό τους. Επιπλέον, δεν παρατηρήθηκε κανενός είδους συσχέτιση μεταξύ των κοινωνιομετρικών επιλογών, του αριθμού των αμοιβαίων φιλιών και της κοινωνικής αυτοαντίληψης των μαθητών με ΕΕΑ. Συνεπώς τα πορίσματα της παρούσας έρευνας μπορούν να χαρακτηριστούν ως αισιόδοξα και ενθαρρυντικά για την ομάδα των μαθητών με ΕΕΑ.
    URI
    http://hdl.handle.net/11128/3577
    Collections
    • Επιστημών της Αγωγής (ΕΛΛ) / Educational Studies (in Greek)

    Open University of Cyprus

    PO Box 12794,

    2252, Latsia

    Cyprus

    Tel.: +357 22 411600

    Fax.: +357 22 411601

    • Help
    • Contact Us
    • Open University of Cyprus
    • OUC Library
    • Policies
    • Accessibility and Data Protection

    Find us on:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    The eUniversity Project is co-founded by the European Regional Development Fund and National Funds in the Programmatic Period 2007-2013

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Issue numberThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Issue number

    My Account

    Sign inRegister

    Open University of Cyprus

    PO Box 12794,

    2252, Latsia

    Cyprus

    Tel.: +357 22 411600

    Fax.: +357 22 411601

    • Help
    • Contact Us
    • Open University of Cyprus
    • OUC Library
    • Policies
    • Accessibility and Data Protection

    Find us on:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    The eUniversity Project is co-founded by the European Regional Development Fund and National Funds in the Programmatic Period 2007-2013