dc.contributor.advisor | Επαμεινώνδα, Επαμεινώνδας | |
dc.contributor.author | Πούγια, Μέλανη | |
dc.contributor.other | Pougia, Melani | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2018-07-19T08:38:40Z | |
dc.date.available | 2018-07-19T08:38:40Z | |
dc.date.copyright | 2018-07-19 | |
dc.date.issued | 2018-05 | |
dc.identifier.other | MBA/2018/00605 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/3569 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Η παρούσα διατριβή επιδιώκει μέσω δευτερογενών δεδομένων (ανασκόπηση διεθνούς βιβλιογραφίας) να προβάλει τη σημασία της εκπαίδευσης των ανθρώπινων πόρων για τη βελτίωση της παραγωγικότητας και ανταγωνιστικότητας της επιχείρησης. Επιπλέον, να παρουσιάσει τη διαδικασία οργάνωσης και εφαρμογής ενός εκπαιδευτικού προγράμματος ως μέρος της λειτουργίας της Διοίκησης Ανθρώπινων Πόρων.
Το πρακτικό μέρος της διατριβής αφορά μια πρωτογενή έρευνα που πραγματοποιήθηκε μέσω συνδυασμού συνεντεύξεων και ερωτηματολογίου και είχε ως σκοπό από τη μία πλευρά να εξετάσει τις απόψεις των εκπαιδευόμενων για την παρεχόμενη εκπαίδευση και από την άλλη πλευρά το πώς αντιμετωπίζει και εφαρμόζει στην πράξη η διεύθυνση της επιχείρησης την εκπαίδευση του προσωπικού της. Με τη συγκέντρωση δεδομένων και από τις δυο πλευρές δόθηκε μια πιο αντικειμενική εικόνα των εκπαιδευτικών εφαρμογών στην επιχείρηση.
Τα αποτελέσματα που προέκυψαν από την ερευνητική διαδικασία συσχετίστηκαν με τα όσα έχουν λεχθεί από τη διεθνή βιβλιογραφία και οι κύριες διαπιστώσεις συνοψίζονται στο ότι πολλά από όσα ισχύουν θεωρητικά, εφαρμόζονται και στην πράξη. Πιο συγκεκριμένα, προκύπτει ότι η εκπαίδευση αποτελεί κομμάτι της γενικότερης στρατηγικής της επιχείρησης και αναγνωρίζεται η συμβολή της στην αποδοτικότητα των εργαζομένων και της επιχείρησης. Τα στελέχη που έχουν την ευθύνη των εκπαιδευτικών διαδικασιών είναι γνώστες της θεωρητικής προσέγγισης του θέματος. Στην πράξη, όμως, παράγοντες, όπως ο χρόνος, το μέγεθος της εταιρείας, οι ανάγκες που προκύπτουν, συντελούν σε μια λιγότερο συστηματική και ολοκληρωμένη εκπαιδευτική διαδικασία. Προκύπτει, ακόμη, ότι στόχοι είναι η βελτίωση των γνώσεων και δεξιοτήτων και αναγνωρίζονται από προσωπικό και διεύθυνση τα οφέλη που υπάρχουν. Παρατηρείται, όμως, μια αδυναμία στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων, καθώς και η απουσία συμμετοχής των εκπαιδευόμενων στον σχεδιασμό και την αξιολόγηση των προγραμμάτων αυτών. | el_GR |
dc.format.extent | ix, 77 σ. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.publisher | Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Εκπαίδευση ανθρώπινου δυναμικού | el_GR |
dc.subject | Human resource training | el_GR |
dc.title | Εκπαίδευση ανθρώπινου δυναμικού: Η εφαρμογή της θεωρίας στην πράξη. Μελέτη περίπτωσης κυπριακής ιδιωτικής επιχείρησης | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | This thesis first reviews international literature on the importance of education and training of human resources for the improvement of competitiveness and productivity of the business. It then examines the point of view of the trainees on the provided education, by doing primary research consisting of interviews and questionnaires, as well as how the business management deals with and applies the training of its employees. With the collection of data from both sides, a more objective picture was given of the educational applications in the business.
The results that were concluded from the research procedure were correlated with what has been said from the international literature and the main findings are summarized to that many of what is theoretically valid, is also applied in practice. More specifically, educating the staff is a part of the general business strategy and its contribution to more efficiently working employees is recognized. The managers who are responsible for the educational processes are aware of the theoretical approach to the subject. In practice though, factors such as time, size of the company and educational needs contribute to a less systematic and integrated educational process. The research, also, concludes that the objectives are to improve the knowledge and skills and benefits are recognized by both staff and management. A weakness is, however, observed in evaluating the educational programs, as well as the absence of participation of the trainees in the design and evaluation of these programs. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |