dc.contributor.advisor | Καλογήρου, Χρυστάλλα | |
dc.contributor.author | Στουρνάρα, Στέλλα | |
dc.contributor.other | Stournara, Stella | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2018-07-12T09:45:54Z | |
dc.date.available | 2018-07-12T09:45:54Z | |
dc.date.copyright | 2018-07-12 | |
dc.date.issued | 2018-06 | |
dc.identifier.other | ΕΠΑ/2018/00053 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/3537 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Η προσχολική ηλικία αποτελεί το πρώτο στάδιο της γονεϊκής συμμετοχής στην εκπαίδευση των παιδιών, καθώς αυτή έχει αποδειχθεί ότι διευκολύνει την ανάπτυξη των δεξιοτήτων τους και βελτιώνει τα ακαδημαϊκά, συμπεριφορικά και κοινωνικά τους αποτελέσματα (Powell, Son, File, San Juan, 2010 ∙ Senechal, 2006). Ο σκοπός της παρούσας ερευνητικής εργασίας ήταν να διερευνήσει τον τρόπο και το βαθμό συμμετοχής των γονέων στην εκπαίδευση των παιδιών προσχολικής και την επίδρασή της σε συγκεκριμένους τομείς ανάπτυξης των παιδιών αυτών. Μελετήθηκε, επίσης, η επίδραση του φύλου και της ηλικίας των παιδιών, καθώς και ο παράγοντας σχολείο, στο βαθμό συμμετοχής των γονέων.
Η έρευνα περιλάμβανε 100 παιδιά προσχολικής ηλικίας από πέντε ιδιωτικά νηπιαγωγεία σε διαφορετικούς δήμους του νομού Αττικής. Δόθηκαν δύο δομημένα ερωτηματολόγια: το Family Involvement Questionnaire (FIQ) και το Early Learning Observation & Rating Scale (ELORS). Διενεργήθηκε δημογραφική, περιγραφική και στατιστική ανάλυση με το πρόγραμμα SPSS. Διαπιστώθηκε ότι: (α) κατά την παρακολούθηση και αξιολόγηση της πρώιμης μάθησης, οι εκπαιδευτικοί εξέφρασαν μικρή ανησυχία για τις επιδόσεις των παιδιών σε όλους τους τομείς ανάπτυξης που μελετήθηκαν (β) οι γονείς συμμετείχαν περισσότερο ενεργά στην προσχολική εκπαίδευση των παιδιών τους στο σπίτι, ενώ στην επικοινωνία τους με το σχολείο και στη συμμετοχή τους στα πλαίσια του σχολείου κατέγραφαν σαφώς χαμηλότερα επίπεδα συμμετοχής, (γ) Η ηλικία των παιδιών βρέθηκε ότι επηρεάζει τον τρόπο και το βαθμό συμμετοχής των γονιών στην προσχολική εκπαίδευση των παιδιών, σε αντίθεση με το σχολείο των παιδιών και το φύλο τους που δεν βρέθηκαν να επηρεάζουν τον τρόπο και το βαθμό συμμετοχής των γονιών (δ) σε σχέση με την επίδραση της συμμετοχής των γονιών στους συγκεκριμένους τομείς ανάπτυξης, η συμμετοχή των γονέων στο σχολείο φάνηκε να επιδρά σημαντικά στον αντιληπτικό και κινητικό τομέα, καθώς και στον τομέα του πρώιμου αλφαβητισμού, η συμμετοχή των γονέων στο σπίτι φάνηκε να επιδρά στον τομέα της γλωσσικής έκφρασης και του πρώιμου αλφαβητισμού, και η ενεργή επικοινωνία σπιτιού-σχολείου συνδέθηκε με την ανάπτυξη στον αντιληπτικό και κινητικό τομέα, στον τομέα της αυτοδιαχείρισης, στον κοινωνικό και συναισθηματικό, στον τομέα των πρώιμων μαθηματικών, του πρώιμου αλφαβητισμού, της γλωσσικής έκφρασης και στον τομέα της γλωσσικής υποδοχής.
Συνεπώς, τα αποτελέσματα της έρευνας υπογραμμίζουν την ανάγκη υιοθέτησης των πολυδιάστατων μοντέλων γονεϊκής συμμετοχής και την ανάγκη ενίσχυσης της επικοινωνίας και της συνεργασίας μεταξύ των γονέων και του σχολείου, με στόχο την οργανωμένη παροχή ολιστικής εκπαίδευσης στα παιδιά από την προσχολική ηλικία. | el_GR |
dc.format.extent | xi, 158 σ. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.publisher | Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Εκπαίδευση -- Γονεϊκή συμμετοχή | el_GR |
dc.subject | Education -- Parental participation | el_GR |
dc.title | Η συμμετοχή των γονέων στην εκπαίδευση και η επίδραση της στην ανάπτυξη των παιδιών προσχολικής ηλικίας | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | Early childhood constitutes the first stage of parental participation in children's education, as it has been shown to facilitate the development of their skills and improve their academic, behavioral and social performance. It marks the beginning of an important relationship between family and school, where the parental participation becomes particularly meaningful, and parents become familiar with the educational process, realize the multidimensional nature of the development of their children and they form academic aspirations (Powell, Son, File, San Juan, 2010, Senechal, 2006). The purpose of this research project was to investigate the way and the degree of parental participation in the education of preschool children and its impact on specific domains of development of these children. It also studies the influence of school, gender and age of children to the degree of parental participation.
Survey included 100 children of preschool age from five private kindergartens in different municipalities of the prefecture of Attica. Two structured questionnaires were given: the Family Involvement Questionnaire (FIQ) and the Early Learning Observation and Rating Scale (Εlors). The Statistical analysis was carried out SPSS programme.
In the present investigation it was found that: (a) in the monitoring and evaluation of early learning, teachers expressed little concern about the performance of children in all areas of development studied, (b) parents participated more actively in the preschool education of their children at home, while in their communication with the school and in their participation in the context of the school recorded clearly lower levels of participation, (c) the age of the children was found to affect the way and level of parental participation in early childhood education, unlike the children's school and their gender that were not found to affect the way and the degree of parental involvement, (d) in relation to the influence of parental involvement in specific areas of development, parental participation in school seemed to have a significant impact on early literacy and perceptual and kinetic sector , parental participation at home seemed to affect the field of linguistic expression and early literacy, and active home-school communication was associated with development in the perceptual and kinetic sector, in the field of self-management and social and emotional, in the field of early mathematics, early literacy and in the field of linguistic reception and expression. Thus, the results of this research support the employment of
multidimensional models in parental participation and underline the need to strengthen communication and cooperation between parents and school, in order to enhance the provision of wholistic education for children in the pre-school age. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |