dc.contributor.advisor | Αντρέου, Σοφία | |
dc.contributor.author | Σάββα-Κούννης, Ανδρέας | |
dc.contributor.other | Savva-Kounnis, Andreas | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2018-07-12T09:43:41Z | |
dc.date.available | 2018-07-12T09:43:41Z | |
dc.date.copyright | 2018-07-11 | |
dc.date.issued | 2018-05 | |
dc.identifier.other | MBA/2018/00592 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/3530 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Η παρούσα διατριβή έχει να κάνει με την εκτίμηση του επιπέδου της εργασιακής ικανοποίησης των εργαζομένων στον τραπεζικό τομέα και συγκεκριμένα μελετά την περίπτωση της Συνεργατικής Κυπριακής Τράπεζας Λτδ.
Αρχικά αναπτύσσεται η θεωρητική τεκμηρίωση της εργασιακής ικανοποίησης με την παρουσίαση των διαφορών ιστορικών πηγών και θεωριών που αναπτύχθηκαν και αναπτύσσονται για την εργασιακή ικανοποίηση και παρακίνηση των εργαζομένων. Γίνεται αναφορά στην Θεωρία της ιεράρχησης των αναγκών του Abraham Maslow (1970), της Θεωρίας Υγιεινής και Κινήτρων του Frederick Herzberg , της Θεωρίας Χ και Υ του McGregor, της Θεωρίας του Alderfer , της Θεωρίας του McClelland , της Θεωρίας της Δικαιοσύνης του Adam (1965) , της Θεωρίας των προσδοκιών του Vroom (1964). Επίσης αναφορά γίνεται για την σχέση της εργασιακής ικανοποίησης και των χρηματικών απολαβών/αμοιβών και την προσέγγιση του Καρλ Μαρξ για την εργασιακή ικανοποίηση, και αναφέρονται και οι παράγοντες και εργαλεία μέτρησης της εργασιακής ικανοποίησης.
Στην συνέχεια παρουσιάζεται η ταυτότητα και ο ανθρωποκεντρικός ρόλος του Οργανισμού που θα διεξαχθεί η έρευνα, η ιστορική του εξέλιξη από το 1909 που ιδρύθηκε μέχρι και σήμερα. Αναπτύσσονται οι τομείς δραστηριότητας του, οι υπηρεσίες που παρέχει, οι διεθνείς σχέσεις του Οργανισμού. Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στα εργασιακά δικαιώματα και τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας του προσωπικού ,όπου θα διεξαχθεί και η έρευνα μας.
Ακολουθεί η μεθοδολογία της έρευνας μας και τα στοιχεία της. Συγκεκριμένα η έρευνα μας έχει διεξαχθεί την περίοδο 10 Μαρτίου 2018 μέχρι 31 Μαρτίου 2018 με την μέθοδο της τυχαίας στρωματοποιημένης δειγματοληψίας, σε παγκύπρια βάση με δείγμα 290 ατόμων και αφορά πληθυσμό 2665 ατόμων με ανώνυμα ερωτηματολόγια. Η έρευνα καταγράφει την δεδομένη χρονική περίοδο πως συμπεριφέρονται οι εργαζόμενοι σε μια σειρά από ερωτήματα που αφορά την εργασιακή τους ικανοποίηση.
Μετέπειτα έχουμε τα αποτελέσματα της έρευνας μας όπου μπορούμε να δούμε τα αδύνατα και δυνατά σημεία του Οργανισμού. Αρχικά μπορεί να δούμε το ότι οι εργαζόμενοι στην συντριπτική τους πλειοψηφία αγωνιούν για την αβεβαιότητα που επικρατεί στον Οργανισμό και κατ επέκταση για τις θέσεις εργασίας τους. Εξίσου σοβαρό ζήτημα είναι η ανομοιομορφία που επικρατεί σε μισθούς μέσα στον ίδιο Οργανισμό αλλά και σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό. Παρά τις αδυναμίες που υπάρχουν στον Οργανισμό, θετικά στοιχεία είναι οι πολύ καλές συναδελφικές σχέσεις του προσωπικού, η κουλτούρα που υπάρχει, η εμπιστοσύνη και αλληλεγγύη μεταξύ των εργαζομένων και η σχεδόν καθολική ικανοποίηση τους από το ωράριο εργασίας τους.
Και τέλος καταγράφονται τα συμπεράσματα και οι προτάσεις πολιτικής που θα συμβάλουν στην περεταίρω εργασιακή ικανοποίηση του προσωπικού με βάση τα αποτελέσματα της έρευνας όπως η κατάρτιση του προσωπικού, η ομοιόμορφη πολιτική σε μισθούς και ωφελήματα και η βελτίωση τους, η διασφάλιση των θέσεων εργασίας και η προσωπική επαφή της διεύθυνσης με τους απλούς εργαζόμενους. Αναφορά γίνεται για την σημασία της έρευνας μας αλλά και τους περιορισμούς και αδυναμίες της. | el_GR |
dc.format.extent | xii, 91 σ. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.publisher | Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Ικανοποίηση εργαζομένων | el_GR |
dc.subject | Employees satisfaction | el_GR |
dc.title | Εκτίμηση επιπέδου εργασιακής ικανοποίησης στον τραπεζικό τομέα: και μελέτη της Συνεργατικής Κυπριακής Τράπεζας Λτδ. | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | This thesis deals with the assessment of the level of the work satisfaction of the employees in the banking sector and specifically the case of the Cyprus Cooperative Bank Ltd.
Initially, the theoretical documentation of work satisfaction is developed by presenting the differences of historical sources and theories developed and developed for the job satisfaction and motivation of the workers (Maslow, 1970). Reference of Frederick Herzberg's Theory of Hygiene and Motivation, McGregor's Theory X and Y, Alderfer's Theory, McClelland Theory, Adam's Theory of Justice (1965), Vroom's theory of expectation (1964). Reference is also made to the relationship between work satisfaction and pay / wages and Karl Marx's approach to job satisfaction and the factors and tools for measuring job satisfaction are also mentioned.
Next, the identity and the human-entered role of the Organization that will be conducted, the historical development of which has been established since 1909, is presented. Its areas of activity, the services it provides, the international relations of the Organization are being developed. Particular reference is made to the labor rights and collective agreements of the staff, where our research will also be conducted.
Here is the methodology of our research and its data. Specifically, our survey was conducted from March 10, 2018 to March 31, 2018, using the random randomized stratified sampling method on a pan-Cypriot basis with a sample of 290 individuals and involves a population of 2,665 people with anonymous questionnaires. The survey records the time at which employees behave in a series of queries about their job satisfaction.
Later we have the results of our research where we can see the strengths and weaknesses of the Organization. At first we can see that workers in their overwhelming majority are struggling for the uncertainty that exists in the
Agency and hence on their jobs. Equally serious is the lack of uniformity in wages within the same organization as well as in comparison with competition.
In spite of the weaknesses in the Agency, positive aspects are the very good teamwork of the staff, the culture that exists, the trust and solidarity among the employees and their almost universal satisfaction with their working hours.
Finally, the conclusions and policy proposals that will contribute to further staff satisfaction on the basis of research results such as staff training, uniform wage and benefits policy and their improvement, job security and personal contacting the address with ordinary workers. Reference is made to the importance of our research and its limitations and weaknesses. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |