Εκτίμηση επιπέδου εργασιακής ικανοποίησης στον τραπεζικό τομέα: και μελέτη της Συνεργατικής Κυπριακής Τράπεζας Λτδ.
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2018-05Συγγραφέας
Σάββα-Κούννης, Ανδρέας
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Η παρούσα διατριβή έχει να κάνει με την εκτίμηση του επιπέδου της εργασιακής ικανοποίησης των εργαζομένων στον τραπεζικό τομέα και συγκεκριμένα μελετά την περίπτωση της Συνεργατικής Κυπριακής Τράπεζας Λτδ.
Αρχικά αναπτύσσεται η θεωρητική τεκμηρίωση της εργασιακής ικανοποίησης με την παρουσίαση των διαφορών ιστορικών πηγών και θεωριών που αναπτύχθηκαν και αναπτύσσονται για την εργασιακή ικανοποίηση και παρακίνηση των εργαζομένων. Γίνεται αναφορά στην Θεωρία της ιεράρχησης των αναγκών του Abraham Maslow (1970), της Θεωρίας Υγιεινής και Κινήτρων του Frederick Herzberg , της Θεωρίας Χ και Υ του McGregor, της Θεωρίας του Alderfer , της Θεωρίας του McClelland , της Θεωρίας της Δικαιοσύνης του Adam (1965) , της Θεωρίας των προσδοκιών του Vroom (1964). Επίσης αναφορά γίνεται για την σχέση της εργασιακής ικανοποίησης και των χρηματικών απολαβών/αμοιβών και την προσέγγιση του Καρλ Μαρξ για την εργασιακή ικανοποίηση, και αναφέρονται και οι παράγοντες και εργαλεία μέτρησης της εργασιακής ικανοποίησης.
Στην συνέχεια παρουσιάζεται η ταυτότητα και ο ανθρωποκεντρικός ρόλος του Οργανισμού που θα διεξαχθεί η έρευνα, η ιστορική του εξέλιξη από το 1909 που ιδρύθηκε μέχρι και σήμερα. Αναπτύσσονται οι τομείς δραστηριότητας του, οι υπηρεσίες που παρέχει, οι διεθνείς σχέσεις του Οργανισμού. Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στα εργασιακά δικαιώματα και τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας του προσωπικού ,όπου θα διεξαχθεί και η έρευνα μας.
Ακολουθεί η μεθοδολογία της έρευνας μας και τα στοιχεία της. Συγκεκριμένα η έρευνα μας έχει διεξαχθεί την περίοδο 10 Μαρτίου 2018 μέχρι 31 Μαρτίου 2018 με την μέθοδο της τυχαίας στρωματοποιημένης δειγματοληψίας, σε παγκύπρια βάση με δείγμα 290 ατόμων και αφορά πληθυσμό 2665 ατόμων με ανώνυμα ερωτηματολόγια. Η έρευνα καταγράφει την δεδομένη χρονική περίοδο πως συμπεριφέρονται οι εργαζόμενοι σε μια σειρά από ερωτήματα που αφορά την εργασιακή τους ικανοποίηση.
Μετέπειτα έχουμε τα αποτελέσματα της έρευνας μας όπου μπορούμε να δούμε τα αδύνατα και δυνατά σημεία του Οργανισμού. Αρχικά μπορεί να δούμε το ότι οι εργαζόμενοι στην συντριπτική τους πλειοψηφία αγωνιούν για την αβεβαιότητα που επικρατεί στον Οργανισμό και κατ επέκταση για τις θέσεις εργασίας τους. Εξίσου σοβαρό ζήτημα είναι η ανομοιομορφία που επικρατεί σε μισθούς μέσα στον ίδιο Οργανισμό αλλά και σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό. Παρά τις αδυναμίες που υπάρχουν στον Οργανισμό, θετικά στοιχεία είναι οι πολύ καλές συναδελφικές σχέσεις του προσωπικού, η κουλτούρα που υπάρχει, η εμπιστοσύνη και αλληλεγγύη μεταξύ των εργαζομένων και η σχεδόν καθολική ικανοποίηση τους από το ωράριο εργασίας τους.
Και τέλος καταγράφονται τα συμπεράσματα και οι προτάσεις πολιτικής που θα συμβάλουν στην περεταίρω εργασιακή ικανοποίηση του προσωπικού με βάση τα αποτελέσματα της έρευνας όπως η κατάρτιση του προσωπικού, η ομοιόμορφη πολιτική σε μισθούς και ωφελήματα και η βελτίωση τους, η διασφάλιση των θέσεων εργασίας και η προσωπική επαφή της διεύθυνσης με τους απλούς εργαζόμενους. Αναφορά γίνεται για την σημασία της έρευνας μας αλλά και τους περιορισμούς και αδυναμίες της.