Show simple item record

dc.contributor.advisorΕπαμεινώνδα, Επαμεινώνδας
dc.contributor.authorΑριστείδου, Ιωάννης
dc.contributor.otherAristeidou, Ioannis
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2018-06-27T06:55:57Z
dc.date.available2018-06-27T06:55:57Z
dc.date.copyright2018-06-25
dc.date.issued2018-05
dc.identifier.otherMBA/2018/00582el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/3509
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ Εθνική Φρουρά (ΕΦ) από την ίδρυση της μέχρι σήμερα είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την πολυτάραχη νεότερη ιστορία της Κυπριακής Δημοκρατίας. Κάτω από δύσκολες συνθήκες ιδρύθηκε, οργανώθηκε, εξοπλίστηκε και λειτούργησε. Μέσα από συνεχείς αναδιοργανώσεις, οργανώνεται, εξοπλίζεται, στελεχώνεται με ανθρώπινο δυναμικό. Το προσωπικό της εκπαιδεύεται προκειμένου να προσαρμόζεται στις ανάγκες των καιρών με στόχο να καταστεί μια σύγχρονη, ευέλικτη, αξιόμαχη και αξιόπιστη δύναμη με ενισχυμένη αποτρεπτική ικανότητα. Σκοπός αυτής της διατριβής είναι, να διερευνήσει τις απόψεις μονίμων Αξιωματικών της Εθνικής Φρουράς (ΕΦ), για τα μέσα και τις μεθόδους παρακίνησης του ανθρώπινου δυναμικού, εν μέσω των αλλαγών που λαμβάνουν χώρα στο πλαίσιο της αναδιοργάνωσης της. Στο πλαίσιο αυτό, έγινε αρχικά μια θεωρητική προσέγγιση του θέματος και ακολούθως πραγματοποιήθηκε έρευνα με τη συμμετοχή 119 ανώτερων και κατωτέρων Αξιωματικών της ΕΦ. Ειδικότερα μέσω της ερευνητικής μεθοδολογίας που ακολουθήθηκε, επιχειρήθηκε να διευκρινιστούν τα παρακάτω ερωτήματα. Ο ηγέτης ως φορέα των αλλαγών που λαμβάνουν χώρα στην ΕΦ έχει αναδείξει την αναγκαιότητα των αλλαγών και ενεργεί αποτελεσματικά; Το σύστημα εκπαίδευσης αποτελεί παράγοντα βελτίωσης της απόδοσης των Αξιωματικών; Θεωρείται αξιοκρατικό το σύστημα αξιολογήσεων; Το υφιστάμενο σύστημα αναγνώρισης/επιβράβευσης είναι αποτελεσματικό; Η υπάρχουσα μέριμνα υπέρ του στρατιωτικού προσωπικού βρίσκει ικανοποιημένους τους Αξιωματικούς της ΕΦ; Οι νέοι κανονισμοί προαγωγών και αφυπηρετήσεων θέτουν το πλαίσιο για την εμπέδωση της αξιοκρατίας και την καθιέρωση αντικειμενικών κριτηρίων για τις προαγωγές, στη βάση της εκπαίδευσης και της απόδοσης του κάθε αξιωματικού; Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, η συνολική ικανοποίηση των Αξιωματικών ήταν μέτρια από τους φορείς των αλλαγών [ηγέτη (ΥΠΑΜ) – προγραμματιστή (ΓΕΕΦ) - εκτελεστής (Διοικητής)] υποστήριξαν όμως την αναγκαιότητα των αλλαγών πάρα την μέτρια ικανοποίηση τους ως προς την αποτελεσματικότητα να παρέχουν λύσεις σε αδυναμίες - προβλήματα της ΕΦ. Συνοπτικά η ενημέρωση των Αξιωματικών για τις επερχόμενες αλλαγές, Συμβασιούχοι Οπλίτες (ΣΥΟΠ), νέας δομής δυνάμεων και της μείωσης της θητείας ήταν ελλιπείς με αποτέλεσμα να μην υπερνικήσουν τους όποιους φόβους τους και να ενίσχυσαν την επιθυμία τους για αποδοχή και στήριξη των αλλαγών. Επίσης ο προγραμματιστής της αλλαγής (αρμόδια διεύθυνση του ΓΕΕΦ) δεν επέδειξε την ανάλογη ευελιξία στην εκάστοτε κατάσταση και δεν ανταποκρίθηκε στις εισηγήσεις και ιδέες των υφισταμένων (εκτελεστών). Τέλος αναδεικνύεται ο κομβικός ρόλος του εκτελεστή της αλλαγής (Διοικητές Μονάδων – Ανεξ. Υπομονάδων) ως προς την ευελιξία του στην εκάστοτε κατάσταση και την επιρροή του προς τους υφισταμένους του προκειμένου να επιταχύνει τις διαδικασίες των αλλαγών. Οι Αξιωματικοί παρουσιάζονται συνολικά ικανοποιημένοι από το υφιστάμενο μέτρα παρακίνησης. Πρώτιστα αντλούν κίνητρα από το πνεύμα Μονάδος (θετικό εργασιακό περιβάλλον), ακολούθως, από τη μέριμνα υπέρ του στρατιωτικού προσωπικού, στην συνέχεια από τις προοπτικές επαγγελματικής ανέλιξης και προαγωγών, τις συναδελφικές σχέσεις στο εργασιακό περιβάλλον, το σύστημα προαγωγών και αφυπηρετήσεων των Αξιωματικών της ΕΦ. Σημαντικό εύρημα της έρευνας είναι ότι, παρόλο που η μέχρι έως τώρα επαγγελματική σταδιοδρομία των Αξιωματικών του αφήνει λίγο ικανοποιημένους είναι ιδιαίτερα περήφανοι επειδή υπηρετούν στην Εθνική Φρουρά. Οι νέες πρόνοιες του κανονισμού αφήνουν του αξιωματικούς πολύ ικανοποιημένους παρότι εφαρμόζονται ακόμη οι μεταβατικές διατάξεις και δεν τέθηκαν σε εφαρμογή όλες οι πρόνοιες προκειμένου αφενός να τερματίζονται οι υπηρεσίες όσων δεν πληρούν τα ελάχιστα κριτήρια για προαγωγή και αφετέρου να δίνεται η δυνατότητα προαγωγών για όσους κριθήκαν ως ικανοί.el_GR
dc.format.extentxi, 90 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΠαρακίνηση εργαζομένων -- Εθνική φρουράel_GR
dc.subjectMotivation of employees -- National guardel_GR
dc.subjectΔιοίκηση Ανθρωπίνων Πόρων -- Εθνική φρουρά -- Κύπροςel_GR
dc.subjectHuman Resource Management -- National guard -- Cyprusel_GR
dc.titleΔιαχείριση (κίνητρα, παρακίνηση, ενίσχυση απόδοσης, διοίκηση προσωπικού, εξύψωση ηθικού) των αξιωματικών της εθνικής φρουράς (ΕΦ) στο πλαίσιο της μετεξέλιξης της, σε ένα σύγχρονο ημιεπαγγελματικό στρατόel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe National Guard since its inception until today is interwoven with the turbulent new history of the Republic of Cyprus. Under difficult conditions was established, organized, equipped and operated. Through constant reorganizations, it is organized, equipped, staffed and trained to adapt to the needs of the times in order to become a modern, flexible, credible and reliable force with enhanced deterrence The aim of this dissertation was to investigate the views of permanent officers of the National Guard, on the means and methods of motivating human resources, in the midst of its changes taking place in the context of its reorganization. In this context, a theoretical approach to the subject was initially carried out and then an investigation was carried out with the participation of 119 senior and lower Ephorate Officers. In particular, through the research methodology followed, the following questions were attempted to be clarified. Does the leader as a carrier of the changes that take place in the LL has highlighted the necessity of the changes and is acting effectively? Is the training system a factor in improving the performance of officers? Is the evaluation system considered meritorious? Is the existing recognition / reward system effective? Does the existing care in favor of the military staff find satisfaction with the NF officers? The new promotion and retirement regulations set the framework for the consolidation of meritocracy and the establishment of objective criteria for promotions on the basis of the training and performance of each officer? According to the results of the survey, the overall satisfaction of the officers was moderate by the actors of the changes (leader (YPM) - programmer (CEO) - executor (Commander)) but supported the necessity of the changes too moderate satisfaction with the effectiveness to provide solutions to weaknesses - problems of RB. In summary, the briefing of officers on the upcoming changes, Contributing Armed Forces (SYOP), a new force structure, and a reduction in the mandate were incomplete, thus not overcoming any of their fears and reinforcing their desire to accept and support change. Also, the developer of the change (the competent directorate of the GEF) did not show the relative flexibility in the situation and did not respond to the suggestions and ideas of the executives. Finally, the role of the changeover unit (Unit Managers - Underground Managers) is highlighted in terms of its flexibility in the situation and its influence on its subordinates in order to accelerate the processes of change. Officers are generally satisfied with the existing incentive measures. They are primarily motivated by the spirit of the Unit (a positive working environment), followed by the care of the military personnel, then by the prospects of professional advancement and promotion, the partnership relations in the working environment, the system of promotion and retirement of the NF officers. An important finding of the research is that, although the professional career of his officers is a little disappointed, they are particularly proud to serve in the National Guard. The new provisions of the Regulation leave the officers very satisfied even though the transitional provisions are still in force and not all the provisions have been put in place in order to terminate the services of those who do not meet the minimum criteria for promotion and to allow for promotions for those who have been qualified .el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record