dc.contributor.advisor | Τούντας, Κανέλλος | |
dc.contributor.author | Τσαντάκης, Χρίστος | |
dc.contributor.other | Tsantakis, Christos | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2012-07-24 | |
dc.date.accessioned | 2012-07-24T11:33:57Z | |
dc.date.available | 2012-07-24T11:33:57Z | |
dc.date.copyright | 2012-06 | |
dc.date.issued | 2012-07-24 | |
dc.identifier.other | MBA/2012/00071 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/338 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Ο κάθε διευθυντής δημοτικού σχολείου, σύμφωνα με το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, είναι υπεύθυνος για την ομαλή λειτουργία του σχολείου και την αποτελεσματική οργάνωση και διοίκησή του. Επομένως, είναι το στέλεχος της εκπαίδευσης το οποίο είναι διοικητικά υπεύθυνο για την εκάστοτε σχολική μονάδα. Μελετώντας λοιπόν το οργανωτικό και διοικητικό έργο ενός διευθυντή δημοτικού σχολείου στην παρούσα εργασία γίνεται προσπάθεια να αναλυθούν οι αρμοδιότητές του υπό το πρίσμα των αρχών της οργάνωσης και διοίκησης επιχειρήσεων.
Για το σκοπό αυτό γίνεται παρουσίαση του θεσμού του διευθυντή, μέσα από νόμους και διατάξεις, όπως αυτός ισχύει σήμερα αλλά και ότι ίσχυε και άλλαξε με την πάροδο των χρόνων από την εποχή που δημιουργήθηκε ως θεσμός. Μέσα από την ανάλυση του θεσμού του διευθυντή και την σύγκρισή του με τον διευθυντή ενός άλλου εκπαιδευτικού συστήματος, αυτό της Αγγλίας, γίνεται προσπάθεια εντοπισμού στοιχείων που να αφορούν την οργάνωση και διοίκηση του σχολείου ως οργανισμού. Επιπλέον έχοντας ως στόχο την βελτίωση της αποτελεσματικότητας του διευθυντή σε θέματα οργανωτικά και διοικητικά, εξετάζονται κατά πόσο αρχές και λειτουργίες της οργάνωσης και διοίκησης επιχειρήσεων (μάνατζμεντ) θα μπορούσαν να εφαρμοστούν στο καθημερινό του έργο.
Στην παρούσα εργασία, εξετάζοντας τις αρμοδιότητες των διευθυντών δημοτικών σχολείων αλλά και τις αρχές και λειτουργίες του μάνατζμεντ, καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι παρόλη την έλλειψη κατάρτισης από τους διευθυντές σε θέματα οργανωτικά και διοικητικά, λειτουργίες του μάνατζμεντ μπορούν να προσαρμοστούν και να εφαρμοστούν από τους διευθυντές με στόχο την αποτελεσματικότερη οργάνωση και διοίκηση των σχολείων των οποίων προΐστανται. | el_GR |
dc.format.extent | 78 σ. πιν., 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.subject | Οργάνωση και διοίκηση στην εκπαίδευση | el_GR |
dc.subject | Διεύθυνση σχολικής μονάδας | el_GR |
dc.subject | School administration | el_GR |
dc.title | Οι αρμοδιότητες των διευθυντών δημοτικών σχολείων απο το πρίσμα των αρχών της οργάνωσης και διοίκησης επιχειρήσεων | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | According to the Greek educational system, every primary school head teacher is responsible for the smooth operation, organization and management of the school and this renders them the education executives who are in charge of the administration of each school unit. Therefore, the aim of this study is to analyze the duties that the primary school head teachers should undertake, in terms of organization and business management, observing their organizational and administrative work.
For this reason, a presentation of the head teacher’s institution takes place, in accordance with the present laws and regulations, including what it is applicable nowadays and what has changed over the years since this institution was created. Consequently, analyzing the already mentioned institution and comparing it with a head teacher of the English educational system, there is an effort to collect data concerning the management of the school as managing an organization. In addition, this study, aiming to improve the effectiveness of a head teacher as far as issues of organization and administration are concerned, examines whether organization and business management principles could be applied to the daily school routine.
In this particular study, taking into consideration head teacher’s responsibilities and business management principles as well, we conclude that although the head teachers lack adequate training in terms of organization and administration, functions of business management can be adapted and be applied from the head teachers, aimed a more effective school administration. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |