Οι αρμοδιότητες των διευθυντών δημοτικών σχολείων απο το πρίσμα των αρχών της οργάνωσης και διοίκησης επιχειρήσεων
Abstract
Ο κάθε διευθυντής δημοτικού σχολείου, σύμφωνα με το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, είναι υπεύθυνος για την ομαλή λειτουργία του σχολείου και την αποτελεσματική οργάνωση και διοίκησή του. Επομένως, είναι το στέλεχος της εκπαίδευσης το οποίο είναι διοικητικά υπεύθυνο για την εκάστοτε σχολική μονάδα. Μελετώντας λοιπόν το οργανωτικό και διοικητικό έργο ενός διευθυντή δημοτικού σχολείου στην παρούσα εργασία γίνεται προσπάθεια να αναλυθούν οι αρμοδιότητές του υπό το πρίσμα των αρχών της οργάνωσης και διοίκησης επιχειρήσεων.
Για το σκοπό αυτό γίνεται παρουσίαση του θεσμού του διευθυντή, μέσα από νόμους και διατάξεις, όπως αυτός ισχύει σήμερα αλλά και ότι ίσχυε και άλλαξε με την πάροδο των χρόνων από την εποχή που δημιουργήθηκε ως θεσμός. Μέσα από την ανάλυση του θεσμού του διευθυντή και την σύγκρισή του με τον διευθυντή ενός άλλου εκπαιδευτικού συστήματος, αυτό της Αγγλίας, γίνεται προσπάθεια εντοπισμού στοιχείων που να αφορούν την οργάνωση και διοίκηση του σχολείου ως οργανισμού. Επιπλέον έχοντας ως στόχο την βελτίωση της αποτελεσματικότητας του διευθυντή σε θέματα οργανωτικά και διοικητικά, εξετάζονται κατά πόσο αρχές και λειτουργίες της οργάνωσης και διοίκησης επιχειρήσεων (μάνατζμεντ) θα μπορούσαν να εφαρμοστούν στο καθημερινό του έργο.
Στην παρούσα εργασία, εξετάζοντας τις αρμοδιότητες των διευθυντών δημοτικών σχολείων αλλά και τις αρχές και λειτουργίες του μάνατζμεντ, καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι παρόλη την έλλειψη κατάρτισης από τους διευθυντές σε θέματα οργανωτικά και διοικητικά, λειτουργίες του μάνατζμεντ μπορούν να προσαρμοστούν και να εφαρμοστούν από τους διευθυντές με στόχο την αποτελεσματικότερη οργάνωση και διοίκηση των σχολείων των οποίων προΐστανται.