Show simple item record

dc.contributor.advisorΚεχαγιάς, Ιωάννης
dc.contributor.authorΣουντουλίδου, Δέσποινα
dc.contributor.otherSountoulidou, Despoina
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2012-07-24
dc.date.accessioned2012-07-24T11:32:15Z
dc.date.available2012-07-24T11:32:15Z
dc.date.copyright2012-07
dc.date.issued2012-07-24
dc.identifier.otherMBA/2012/00075el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/334
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΟι δωρεές αίματος στην Ελλάδα είναι ανεπαρκής και δεν μπορούν να καλύψουν τις υψηλές ανάγκες μετάγγισης αίματος που πηγάζουν από τους μεγάλους αριθμούς των θαλασσαιμικών ασθενών, των ασθενών με δρεπανοκυτταρική αναιμία και την εφαρμογή νέων χειρουργικών τεχνικών. Οι προσπάθειες για την επίτευξη της αυτάρκειας, και έναν ασφαλέστερο και διαχειρίσιμο εφοδιασμό αίματος θα πρέπει να εστιαστούν στην στρατολόγηση και διατήρηση περισσότερων εθελοντών δοτών και στην μετατροπή της «μεγάλης πισίνας» των δοτών αντικατάστασης (αιμοδότες με υποχρέωση αντικαταβολής που καλούνται να αντικαταστήσουν το αίμα που χρησιμοποιήθηκε από τους ίδιους ή από συγγενείς τους), σε εθελοντές. Με την παρούσα έρευνα επιχειρήθηκε να εξαχθούν συμπεράσματα σχετικά με τους παράγοντες υποκίνησης του πληθυσμού του Νομού Πιερίας όσον αφορά στην εθελοντική αιμοδοσία και να διατυπωθούν προτάσεις υλοποίησης κοινωνικού μάρκετινγκ, που θα οδηγήσουν σε αλλαγή συμπεριφοράς του κοινού και υιοθέτηση μιας θετικής στάσης απέναντι στην εθελοντική αιμοδοσία. Στην έρευνα συμμετείχαν 124 δυνητικοί εθελοντές αιμοδότες, άνδρες και γυναίκες, ηλικίας 18-65. Από τα 124 ερωτηματολόγια τα οποία απαντήθηκαν, τα 60 αφορούσαν κοινό που μόλις είχε αιμοδοτήσει και τα υπόλοιπα 64 επισκέπτες του Γενικού Νοσοκομείου Κατερίνης. Παράλληλα πραγματοποιήθηκε μία σε βάθος συνέντευξη με την Διευθύντρια τμήματος αιμοδοσίας του Γ.Ν. Κατερίνης και τηλεφωνικές συνεντεύξεις με εκπροσώπους αιμοδοτικών συλλόγων του Νομού Πιερίας. Τα κύρια συμπεράσματα τα οποία προέκυψαν ήταν ότι αυτοί οι οποίοι παρουσιάζουν έντονη αιμοδοτική συμπεριφορά είναι οι άνδρες ενώ οι γυναίκες και οι νέοι παρουσιάζουν μειωμένη αιμοδοτική συμπεριφορά. Οι κύριοι λόγοι για τους οποίους δίνουν αίμα οι αιμοδότες του Νομού Πιερίας, είναι η εξασφάλιση αποθεμάτων για προσωπική χρήση και η προσφορά στο κοινωνικό σύνολο ενώ ως επικρατέστεροι λόγοι μη αιμοδοτικής συμπεριφοράς προέκυψαν οι λόγοι υγείας και η αδιαφορία. Το σημαντικότερο πρόβλημα το οποίο αναδύθηκε, ήταν η ανάγκη υπενθύμισης της αιμοδοσίας, σε αιμοδότες οι οποίοι είναι απενεργοποιημένοι, ενώ τέλος σημαντικότερα κίνητρα τα οποία μπορούν να οδηγήσουν σε αλλαγή στάσης όσον σελίδα 6 αφορά στην εθελοντική αιμοδοσία αναδείχθηκαν η καλύτερη ενημέρωση του κοινού, η δημιουργία συλλόγων αιμοδοτών ανά περιοχή, η καθιέρωση εξαμηνιαίας αιμοδοσίας στον χώρο εργασίας και τέλος ο αλτρουισμός.el_GR
dc.format.extent118 σ. πιν., 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.subjectΔωρεές αίματος -- Ελλάδαel_GR
dc.subjectDonations of blood -- Greeceel_GR
dc.titleΟ ρόλος του μάρκετινγκ στους μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς: Η περίπτωση της εθελοντικής αιμοδοσίαςel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractDonations of blood in Greece are insufficient to cover the high transfusion needs arising from large numbers of thalassaemia and sickle cell anemia patients and the implementation of new surgical techniques. Efforts to achieve self- sufficiency, and to render blood supplies safer and manageable must focus on recruiting and retaining more volunteer donors and on converting the large pool of replacement donors (donors who give a replacement unit of blood only when a family member or friend requires transfusion) to volunteer donors. This study attempted to draw conclusions about the factors which can motivate the population of the prefecture of Pieria regarding voluntary blood donation and to formulate social marketing implementing proposals, which will lead to the change of the public behavior and to the adoption of a positive attitude towards voluntary blood donation. The survey involved 124 potential volunteer blood donors, men and women aged 18-65. Among the 124 questionnaires that were answered, 60 were about people who had just gave blood and the other 64 from guests of the General Hospital of Katerini. At the same time an in depth interview took place with the Director of the donation department of General Hospital of Katerini and telephone interviews took place with representatives of blood donor clubs of Pieria. The main conclusions that emerged were that those who show strong volunteer behavior about blood donation are men while women and young people are showing reduced volunteer behavior as far as blood donation. The main reasons for the blood donors of Pieria to donate blood, is for personal use and the contribution to society while as prevalent reasons for not donating blood emerged health reasons and indifference. The major problem that came up was the need of reminding the donation in blood donors who are disabled, and finally major incentives, that can lead to a change in attitude regarding the voluntary donation, arose the better information of the public, the creation of donor societies by area, establishing semi-annual blood donation in the workplace and finally altruism.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record