Kypseli Logo
    • Ελληνικά
    • English
  •  Home
  •  Browse 
    • Communities & Collections
    • By Issue Date
    • Authors
    • Titles
    • Subjects
    • By Issue number
  • Language elLanguage en
  •  Login 
    • Sign in
    View Item 
    • Home
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Μεταπτυχιακές διατριβές / Master Τhesis
    • Διοίκηση Επιχειρήσεων (ΕΛΛ + ΑΓΓ) / (MBA) Master of Business Administration (in Greek and English)
    • View Item
    •   Home
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Μεταπτυχιακές διατριβές / Master Τhesis
    • Διοίκηση Επιχειρήσεων (ΕΛΛ + ΑΓΓ) / (MBA) Master of Business Administration (in Greek and English)
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Ο ρόλος του μάρκετινγκ στους μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς: Η περίπτωση της εθελοντικής αιμοδοσίας

    Thumbnail
    View/Open
    MBA-2012-00075.pdf (1.381Mb)
    Date
    2012-07-24
    Author
    Σουντουλίδου, Δέσποινα
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Οι δωρεές αίματος στην Ελλάδα είναι ανεπαρκής και δεν μπορούν να καλύψουν τις υψηλές ανάγκες μετάγγισης αίματος που πηγάζουν από τους μεγάλους αριθμούς των θαλασσαιμικών ασθενών, των ασθενών με δρεπανοκυτταρική αναιμία και την εφαρμογή νέων χειρουργικών τεχνικών. Οι προσπάθειες για την επίτευξη της αυτάρκειας, και έναν ασφαλέστερο και διαχειρίσιμο εφοδιασμό αίματος θα πρέπει να εστιαστούν στην στρατολόγηση και διατήρηση περισσότερων εθελοντών δοτών και στην μετατροπή της «μεγάλης πισίνας» των δοτών αντικατάστασης (αιμοδότες με υποχρέωση αντικαταβολής που καλούνται να αντικαταστήσουν το αίμα που χρησιμοποιήθηκε από τους ίδιους ή από συγγενείς τους), σε εθελοντές. Με την παρούσα έρευνα επιχειρήθηκε να εξαχθούν συμπεράσματα σχετικά με τους παράγοντες υποκίνησης του πληθυσμού του Νομού Πιερίας όσον αφορά στην εθελοντική αιμοδοσία και να διατυπωθούν προτάσεις υλοποίησης κοινωνικού μάρκετινγκ, που θα οδηγήσουν σε αλλαγή συμπεριφοράς του κοινού και υιοθέτηση μιας θετικής στάσης απέναντι στην εθελοντική αιμοδοσία. Στην έρευνα συμμετείχαν 124 δυνητικοί εθελοντές αιμοδότες, άνδρες και γυναίκες, ηλικίας 18-65. Από τα 124 ερωτηματολόγια τα οποία απαντήθηκαν, τα 60 αφορούσαν κοινό που μόλις είχε αιμοδοτήσει και τα υπόλοιπα 64 επισκέπτες του Γενικού Νοσοκομείου Κατερίνης. Παράλληλα πραγματοποιήθηκε μία σε βάθος συνέντευξη με την Διευθύντρια τμήματος αιμοδοσίας του Γ.Ν. Κατερίνης και τηλεφωνικές συνεντεύξεις με εκπροσώπους αιμοδοτικών συλλόγων του Νομού Πιερίας. Τα κύρια συμπεράσματα τα οποία προέκυψαν ήταν ότι αυτοί οι οποίοι παρουσιάζουν έντονη αιμοδοτική συμπεριφορά είναι οι άνδρες ενώ οι γυναίκες και οι νέοι παρουσιάζουν μειωμένη αιμοδοτική συμπεριφορά. Οι κύριοι λόγοι για τους οποίους δίνουν αίμα οι αιμοδότες του Νομού Πιερίας, είναι η εξασφάλιση αποθεμάτων για προσωπική χρήση και η προσφορά στο κοινωνικό σύνολο ενώ ως επικρατέστεροι λόγοι μη αιμοδοτικής συμπεριφοράς προέκυψαν οι λόγοι υγείας και η αδιαφορία. Το σημαντικότερο πρόβλημα το οποίο αναδύθηκε, ήταν η ανάγκη υπενθύμισης της αιμοδοσίας, σε αιμοδότες οι οποίοι είναι απενεργοποιημένοι, ενώ τέλος σημαντικότερα κίνητρα τα οποία μπορούν να οδηγήσουν σε αλλαγή στάσης όσον σελίδα 6 αφορά στην εθελοντική αιμοδοσία αναδείχθηκαν η καλύτερη ενημέρωση του κοινού, η δημιουργία συλλόγων αιμοδοτών ανά περιοχή, η καθιέρωση εξαμηνιαίας αιμοδοσίας στον χώρο εργασίας και τέλος ο αλτρουισμός.
    URI
    http://hdl.handle.net/11128/334
    Collections
    • Διοίκηση Επιχειρήσεων (ΕΛΛ + ΑΓΓ) / (MBA) Master of Business Administration (in Greek and English)

    Open University of Cyprus

    PO Box 12794,

    2252, Latsia

    Cyprus

    Tel.: +357 22 411600

    Fax.: +357 22 411601

    • Help
    • Contact Us
    • Open University of Cyprus
    • OUC Library
    • Policies
    • Accessibility and Data Protection

    Find us on:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    The eUniversity Project is co-founded by the European Regional Development Fund and National Funds in the Programmatic Period 2007-2013

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Issue numberThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Issue number

    My Account

    Sign inRegister

    Open University of Cyprus

    PO Box 12794,

    2252, Latsia

    Cyprus

    Tel.: +357 22 411600

    Fax.: +357 22 411601

    • Help
    • Contact Us
    • Open University of Cyprus
    • OUC Library
    • Policies
    • Accessibility and Data Protection

    Find us on:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    The eUniversity Project is co-founded by the European Regional Development Fund and National Funds in the Programmatic Period 2007-2013