dc.contributor.advisor | Παπαδάκης, Σπυρίδων | |
dc.contributor.author | Δράγος, Σωτήριος | |
dc.contributor.other | Dragos, Swtirios | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2018-02-23T10:42:54Z | |
dc.date.available | 2018-02-23T10:42:54Z | |
dc.date.copyright | 2018-02-23 | |
dc.date.issued | 2017-12 | |
dc.identifier.other | ΠΕΣ/2017/00281 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/3292 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Στον τομέα της εκπαιδευτικής τεχνολογίας μέσω των Διαδικτυακών αποθετηρίων οργανώνεται και διαμοιράζεται εκπαιδευτικό υλικό για να είναι ευκολότερα προσβάσιμο και επαναχρησιμοποιήσιμο. Σκοπός της μεταπτυχιακής διατριβής είναι η διερεύνηση των αναγκών-απαιτήσεων μιας Κοινότητας Μάθησης και Πρακτικής ως προς την οργάνωση, διαμοίραση και αξιοποίηση Ανοικτών Εκπαιδευτικών Πόρων, καθώς και την ανάπτυξη Διαδικτυακού Πληροφοριακού Συστήματος, το οποίο να καλύπτει και να υποστηρίζει μέρος των απαιτήσεων που δεν καλύπτονται από τις υφιστάμενες Διαδικτυακές υπηρεσίες, όπως ο ευκολότερος εντοπισμός, η επαναχρησιμοποίηση και ο διαμοιρασμός Ανοικτών Εκπαιδευτικών Πόρων. Πραγματοποιήθηκε βιβλιογραφική ανασκόπηση των υπάρχοντων αποθετηρίων διαμοιρασμού Ανοικτών Εκπαιδευτικών Πόρων στην Ελλάδα και στο εξωτερικό για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Συγκρίνονται τα βασικά χαρακτηριστικά και οι λειτουργίες που διαθέτουν και προσφέρουν τα αποθετήρια και αξιολογήθηκαν ως προς τις απαιτήσεις μελών Κοινοτήτων Μάθησης και Πρακτικής, για την περίπτωση των εκπαιδευτικών Πληροφορικής της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα. Από τα αποτελέσματα πιλοτικής έρευνας για τις εξειδικευμένες ανάγκες και απαιτήσεις τέτοιων κοινοτήτων επιμέρους ειδικοτήτων διαπιστώθηκε η ανάγκη σχεδιασμού και υλοποίησης νέου συστήματος. Σχεδιάστηκαν οι προδιαγραφές και υλοποιήθηκε από την αρχή ένα νέο εξειδικευμένο μετα-αποθετήριο διαμοιρασμού Ανοικτών Εκπαιδευτικών Πόρων, το οποίο θα καλύπτει σε μεγαλύτερο βαθμό τις ανάγκες των εκπαιδευτικών Πληροφορικής στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Από την πιλοτική αξιολόγηση προκύπτει ότι το νέο Διαδικτυακό μετα-αποθετήριο Ανοικτών Εκπαιδευτικών Πόρων Πληροφορικής προσφέρει στους χρήστες του ένα απλο, φιλικό και εύχρηστο περιβάλλον καλύπτοντας σε μεγαλύτερο βαθμό τις ανάγκες της Κοινότητας Μάθησης και Πρακτικής όσον αφορά την αναζήτηση, τον εντοπισμό και τον διαμοιρασμό Ανοικτών Εκπαιδευτικών Πόρων στα μέλη της. | el_GR |
dc.format.extent | ix, 211 σ. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.publisher | Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Κοινότητα μάθησης και πρακτικής | el_GR |
dc.subject | Community of learning and practice | el_GR |
dc.subject | Διαδικτυακό Πληροφοριακό Σύστημα | el_GR |
dc.subject | Internet Information System | el_GR |
dc.subject | Διαδικτυακό αποθετήριο | el_GR |
dc.subject | Internet repository | el_GR |
dc.title | Σχεδίαση και υλοποίηση διαδικτυακού πληροφοριακού συστήματος διαμοιρασμού ανοικτών εκπαιδευτικών πόρων για την υποστήριξη κοινοτήτων μάθησης και πρακτικής εκπαιδευτικών | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | In the educational technology sector, the educational material is organized and shared through Internet Repositories so that it is easily accessible and reusable. The aim of this Master thesis is to investigate the needs-requests of a Learning and Practice Community regarding the organization, sharing and making good use of Open Educational Resources as well as the development of an Internet Information System that will cover and support part of the requests that are not covered by the already existing Internet services like easier detection, reuse and sharing of the Open Educational Resources. A bibliography review of the existing repositories sharing Open Educational Resources in Greece and abroad was carried out for primary and secondary education. The basic characteristics and functions that are offered by the repositories are compared and they are evaluated concerning the requests of the members of the Learning and Practice Communities for the case of Informatics teachers in primary and secondary education in Greece. The results of pilot research for the special needs and requests of such communities of individual specializations have shown that there is a need for the designing and building of a new system. The prerequisites were designed and a new specialized hyper-repository sharing Open Educational Resources that will cover the needs of the Informatics teachers in primary and secondary education to a great extent was made from the beginning. From the pilot evaluation it has occurred that the new internet hyper-repository of Open Educational Resources in Informatics offers its users a simple, friendly and useful environment that covers to a greater extent the needs of the Learning and Practice Community regarding searching, detection and sharing of the Open Educational Resources to its members. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |