Σχεδίαση και υλοποίηση διαδικτυακού πληροφοριακού συστήματος διαμοιρασμού ανοικτών εκπαιδευτικών πόρων για την υποστήριξη κοινοτήτων μάθησης και πρακτικής εκπαιδευτικών
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2017-12Συγγραφέας
Δράγος, Σωτήριος
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Στον τομέα της εκπαιδευτικής τεχνολογίας μέσω των Διαδικτυακών αποθετηρίων οργανώνεται και διαμοιράζεται εκπαιδευτικό υλικό για να είναι ευκολότερα προσβάσιμο και επαναχρησιμοποιήσιμο. Σκοπός της μεταπτυχιακής διατριβής είναι η διερεύνηση των αναγκών-απαιτήσεων μιας Κοινότητας Μάθησης και Πρακτικής ως προς την οργάνωση, διαμοίραση και αξιοποίηση Ανοικτών Εκπαιδευτικών Πόρων, καθώς και την ανάπτυξη Διαδικτυακού Πληροφοριακού Συστήματος, το οποίο να καλύπτει και να υποστηρίζει μέρος των απαιτήσεων που δεν καλύπτονται από τις υφιστάμενες Διαδικτυακές υπηρεσίες, όπως ο ευκολότερος εντοπισμός, η επαναχρησιμοποίηση και ο διαμοιρασμός Ανοικτών Εκπαιδευτικών Πόρων. Πραγματοποιήθηκε βιβλιογραφική ανασκόπηση των υπάρχοντων αποθετηρίων διαμοιρασμού Ανοικτών Εκπαιδευτικών Πόρων στην Ελλάδα και στο εξωτερικό για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Συγκρίνονται τα βασικά χαρακτηριστικά και οι λειτουργίες που διαθέτουν και προσφέρουν τα αποθετήρια και αξιολογήθηκαν ως προς τις απαιτήσεις μελών Κοινοτήτων Μάθησης και Πρακτικής, για την περίπτωση των εκπαιδευτικών Πληροφορικής της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα. Από τα αποτελέσματα πιλοτικής έρευνας για τις εξειδικευμένες ανάγκες και απαιτήσεις τέτοιων κοινοτήτων επιμέρους ειδικοτήτων διαπιστώθηκε η ανάγκη σχεδιασμού και υλοποίησης νέου συστήματος. Σχεδιάστηκαν οι προδιαγραφές και υλοποιήθηκε από την αρχή ένα νέο εξειδικευμένο μετα-αποθετήριο διαμοιρασμού Ανοικτών Εκπαιδευτικών Πόρων, το οποίο θα καλύπτει σε μεγαλύτερο βαθμό τις ανάγκες των εκπαιδευτικών Πληροφορικής στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Από την πιλοτική αξιολόγηση προκύπτει ότι το νέο Διαδικτυακό μετα-αποθετήριο Ανοικτών Εκπαιδευτικών Πόρων Πληροφορικής προσφέρει στους χρήστες του ένα απλο, φιλικό και εύχρηστο περιβάλλον καλύπτοντας σε μεγαλύτερο βαθμό τις ανάγκες της Κοινότητας Μάθησης και Πρακτικής όσον αφορά την αναζήτηση, τον εντοπισμό και τον διαμοιρασμό Ανοικτών Εκπαιδευτικών Πόρων στα μέλη της.