dc.contributor.advisor | Σαμαρά, Αντωνία | |
dc.contributor.author | Αράπη, Άννα | |
dc.contributor.other | Arapi, Anna | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2018-02-21T08:50:40Z | |
dc.date.available | 2018-02-21T08:50:40Z | |
dc.date.copyright | 2018-02-21 | |
dc.date.issued | 2018-01 | |
dc.identifier.other | ΣΔΜ/2018/00016 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/3266 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Η επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση αποτελεί συχνά μια ελκυστική επιλογή για τους νέους αλλά και για τους ενήλικες. Το συνολικό όραμα για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση το 2020 όπως αναφέρεται στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή (2010α:7), προσβλέπει μεταξύ άλλων στην ενίσχυση της ελκυστικότητας, της πρόσβασης και της ευελιξίας των ευρωπαϊκών συστημάτων επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης (ΕΕΚ), θέτοντας την ΕΕΚ ψηλά στην ατζέντα της ευρωπαϊκής πολιτικής, (Ευρωπαϊκή Επιτροπή, 2010α:7).
Στην Ελλάδα οι ευκαιρίες για επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση είναι περιορισμένες για τους νέους, ενώ οι επιλογές των ενηλίκων είναι πάρα πολύ συγκεκριμένες. Το όριο ηλικίας σε κάποιες δομές εκπαίδευσης όπως είναι ο Ο.Α.Ε.Δ. ή η μαθητεία, καθιστά τη συμμετοχή των ενηλίκων σε αυτά σχεδόν αδύνατη. Για τους ενήλικες προσφέρονται οι δομές των ΕΠΑ.Λ. ή των Ι.Ε.Κ., οι οποίες όμως συνοδεύονται από πολλαπλές προκλήσεις.
Στην παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή με τίτλο «Συστημική προσέγγιση της ελκυστικότητας των προγραμμάτων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης στο πλαίσιο της Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης / Δια Βίου Μάθησης. Η περίπτωση των ενηλίκων μαθητών που φοιτούν στο 1ο ΕΠΑ.Λ. Κατερίνης», επιχειρείται να διερευνηθούν εκείνοι οι παράγοντες οι οποίοι καθιστούν ελκυστικά τα προγράμματα επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης για τους ενήλικες που τα παρακολουθούν.
Για το σκοπό αυτό διεξήχθη ποιοτική έρευνα με ημιδομημένες προσωπικές συνεντεύξεις στο 1ο ΕΠΑ.Λ. Κατερίνης. Οι συμμετέχοντες στην έρευνα είναι ενήλικες μαθητές οι οποίοι παρακολουθούν αποκλειστικά μαθήματα ειδικότητας κατά το σχολικό έτος 2016-2017. Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας και τα ερευνητικά ερωτήματα τα οποία είχαν τεθεί, οι συνεντευξιαζόμενοι ανέφεραν ελκυστικούς παράγοντες για την παρακολούθηση των προγραμμάτων της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης. | el_GR |
dc.format.extent | viii, 278 σ. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.publisher | Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση | el_GR |
dc.subject | Vocational education and training | el_GR |
dc.title | Συστηματική προσέγγιση της ελκυστικότητας των προγραμμάτων επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης στο πλαίσιο της συνεχιζόμενης εκπαίδευσης / δια βίου μάθησης. Η περίπτωση των ενηλίκων μαθητών που φοιτουν στο 1ο ΕΠΑ.Λ. Κατερίνης | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | Vocational education and training is often an attractive option for young people but also for adults. The overall vision for vocational education and training in 2020, as outlined in the European Commission (2010a:7), aims among others, at enhancing the attractiveness, accessibility and flexibility of European Vocational Education and Training (VET) systems by putting VET high on European Policy Agenda, (European Commission, 2010a: 7). In Greece, opportunities for vocational education and training are limited to young people, while adult choices are very specific. The age limit in some training structures such as OAED or apprenticeship, makes adult participation almost impossible. For adults, the EPAL or IEK structures are offered, but they are accompanied by multiple challenges.
In this postgraduate dissertation entitled "Systematic approach to the attractiveness of Vocational Education and Training programs in the context of Continuing Education / Lifelong Learning. The case of adult students attending the 1st EPAL Katerini ", attempts are being made to explore those factors that make vocational education and training programs attractive for adult learners.
For this purpose a qualitative research was carried out with semi-structured personal interviews at the 1st EPAL Katerini. Participants in the survey are adult learners who only attend specialty classes during the school year 2016-2017. According to research findings and research questions, interviewees reported attractive factors for monitoring VET programs. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |