Στάσεις και αντιλήψεις των Κυπρίων εκπαιδευόμενων απόφοιτων πτυχιούχων απέναντι στη χρήση του πληθυντικού ευγενείας στο επικοινωνιακό πλαίσιο διδασκαλίας
Abstract
Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή διερευνά τις στάσεις και αντιλήψεις των Ελληνοκυπρίων εκπαιδευομένων και στις τρεις βαθμίδες εκπαίδευσης καθώς και απόφοιτων πτυχιούχων ηλικίας 35-45 απέναντι στη χρήση του Πληθυντικού Ευγενείας στο διδακτικό πλαίσιο επικοινωνίας. Στην έρευνα συμμετείχαν 200 άτομα, 50 από την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, 50 από την Δευτεροβάθμια, 50 από την Τριτοβάθμια και 50 Απόφοιτοι/ες πτυχιούχοι. Οι στάσεις των συμμετεχόντων/ουσών διερευνήθηκαν μετά από τη συμπλήρωση ερωτηματολογίων, τα οποία περιλάμβαναν ερωτήσεις κλειστού αλλά και ανοικτού τύπου, στις οποίες μπορούσαν να εκθέσουν τις απόψεις τους σχετικά με τη χρήση του γλωσσικού φαινομένου στο διδακτικό περιβάλλον αλλά και τη χρήση του σε καθημερινό επίπεδο. Τα αποτελέσματα της ποσοτικής ανάλυσης έδειξαν ότι υπάρχουν σημαντικές διαφοροποιήσεις ως προς τις αντιλήψεις των αποφοίτων πτυχιούχων για τη χρήση του πληθυντικού ευγενείας σε σχέση τους σημερινούς εκπαιδευόμενους. Κατά την ποιοτική ανάλυση οι απαντήσεις κατέδειξαν ότι οι περισσότεροι συμμετέχοντες/ουσες αντιλαμβάνονται τον πληθυντικό ευγενείας ως ένδειξη σεβασμού και καλής συμπεριφοράς προς τον/τη συνομιλητή/τρια. Τέλος, στην παρούσα έρευνα διαπιστώθηκε πως η ηλικία ως εξωγλωσσική μεταβλητή διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην επιλογή ενικού ή πληθυντικού αριθμού από πλευράς πληροφοριοδοτών, ενώ το φύλο του/της εκπαιδευτικού ως κοινωνική παράμετρος καθόλου.