Show simple item record

dc.contributor.advisorΑρμοστής, Σπύρος
dc.contributor.authorΚωνσταντίνου, Άρτεμις
dc.contributor.otherConstantinou, Artemis
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2018-02-21T06:48:58Z
dc.date.available2018-02-21T06:48:58Z
dc.date.copyright2018-02-19
dc.date.issued2018-12
dc.identifier.otherΕΓΛ/2017/00076el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/3262
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή διερευνά τις στάσεις και αντιλήψεις των Ελληνοκυπρίων εκπαιδευομένων και στις τρεις βαθμίδες εκπαίδευσης καθώς και απόφοιτων πτυχιούχων ηλικίας 35-45 απέναντι στη χρήση του Πληθυντικού Ευγενείας στο διδακτικό πλαίσιο επικοινωνίας. Στην έρευνα συμμετείχαν 200 άτομα, 50 από την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, 50 από την Δευτεροβάθμια, 50 από την Τριτοβάθμια και 50 Απόφοιτοι/ες πτυχιούχοι. Οι στάσεις των συμμετεχόντων/ουσών διερευνήθηκαν μετά από τη συμπλήρωση ερωτηματολογίων, τα οποία περιλάμβαναν ερωτήσεις κλειστού αλλά και ανοικτού τύπου, στις οποίες μπορούσαν να εκθέσουν τις απόψεις τους σχετικά με τη χρήση του γλωσσικού φαινομένου στο διδακτικό περιβάλλον αλλά και τη χρήση του σε καθημερινό επίπεδο. Τα αποτελέσματα της ποσοτικής ανάλυσης έδειξαν ότι υπάρχουν σημαντικές διαφοροποιήσεις ως προς τις αντιλήψεις των αποφοίτων πτυχιούχων για τη χρήση του πληθυντικού ευγενείας σε σχέση τους σημερινούς εκπαιδευόμενους. Κατά την ποιοτική ανάλυση οι απαντήσεις κατέδειξαν ότι οι περισσότεροι συμμετέχοντες/ουσες αντιλαμβάνονται τον πληθυντικό ευγενείας ως ένδειξη σεβασμού και καλής συμπεριφοράς προς τον/τη συνομιλητή/τρια. Τέλος, στην παρούσα έρευνα διαπιστώθηκε πως η ηλικία ως εξωγλωσσική μεταβλητή διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην επιλογή ενικού ή πληθυντικού αριθμού από πλευράς πληροφοριοδοτών, ενώ το φύλο του/της εκπαιδευτικού ως κοινωνική παράμετρος καθόλου.el_GR
dc.format.extentvi, 100 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΠληθυντικός ευγενείας -- Ελληνοκύπριοι εκπαιδευόμενοιel_GR
dc.subjectPolite plural -- Greek Cypriot studentsel_GR
dc.titleΣτάσεις και αντιλήψεις των Κυπρίων εκπαιδευόμενων απόφοιτων πτυχιούχων απέναντι στη χρήση του πληθυντικού ευγενείας στο επικοινωνιακό πλαίσιο διδασκαλίαςel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThis M.Α. dissertation explores the attitudes and perceptions of Greek Cypriot students of all educational levels and also of graduates aged 35-45 on the use of Polite Plural in the classroom discourse. The sample of the current research study consisted of 200 participants, 50 from Primary Education, 50 from Secondary, 50 from Higher Education and 50 Graduates. Participants' attitudes were investigated after questionnaires were completed, which contained both closed- and open-ended questions, in which they could express their views on the use of the linguistic phenomenon in the teaching environment and its use on a daily basis. The results of the quantitative analysis showed that there are significant differentiations in the perceptions of graduates in relation to the use of Polite Plural compared to current students. In the qualitative analysis the responses showed that most participants conceptualize Polite Plural as a sign of respect and good behaviour towards the interlocutor. Finally, this study found that an extra-linguistic variable such as age plays an important role in the choice of singular or plural number of person on the part of the informants, while a social parameter such as gender of the educator did not play any role whatsoever.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record