Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΣωκράτους, Μιχάλης
dc.contributor.authorΧριστοδούλου, Δέσποινα
dc.contributor.otherChristodoulou, Despoina
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2012-07-10
dc.date.accessioned2012-07-10T10:23:40Z
dc.date.available2012-07-10T10:23:40Z
dc.date.copyright2012-05
dc.date.issued2012-07-10
dc.identifier.otherMBA/2012/00051el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/320
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΟ σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να διερευνήσει τη παρακίνηση των εκπαιδευτικών σύμφωνα με το μοντέλο θεωρίας του Herzberg. Μιας και σύμφωνα με τη διεθνή βιβλιογραφία η παρώθηση της εργασίας εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις συνθήκες υγιεινής που επικρατούν στον εργασιακό χώρο, καθώς και από τα κίνητρα που προβάλλονται από την ηγεσία της κάθε επιχείρησης προς τους εργαζομένους . Λαμβάνοντας υπόψη τα πιο πάνω δόθηκαν σε 90 εκπαιδευτικούς ερωτηματολόγια κλειστού τύπου όπου αξιολογούσαν με τις δηλώσεις τους τα κίνητρα που τους παρέχονται και αφορούν τόσο τις Συνθήκες Υγιεινής όσο και τα Κίνητρα, όπως καθορίζονται από τη διεθνή βιβλιογραφία για τη θεωρία του Herzberg. Επίσης χρησιμοποιήθηκε και η μέθοδος της παρατήρησης και της συνέντευξης ανοικτού τύπου. Συγκεκριμένα έγινε για δύο μήνες παρατήρηση σε Δημόσιο Νηπιαγωγείο της Λευκωσίας και στη συνέντευξη συμμετείχαν 9 άτομα. Συγκεκριμένα έλαβαν μέρος 4 διευθύντριες, μία της προδημοτικής εκπαίδευσης μία της δημοτικής και δύο της μέσης εκπαίδευσης. Ακόμη συμμετείχαν 5 εκπαιδευτικοί. Δύο από τη προδημοτική εκπαίδευση, δύο από τη δημοτική και μία από τη μέση. Όλες οι συνεντεύξεις ήταν ατομικές. Η μέθοδος που ακολουθήθηκε για τα ευρήματα των ερωτηματολογίων ήταν ποσοτική. Συγκριμένα χρησιμοποιήθηκε για την ανάλυση των δεδομένων που προέκυψαν από το ερωτηματολόγιο το Στατιστικό Πακέτο SPSS. Αξιοποιήθηκαν η περιγραφική ανάλυση (descriptive analysis) για να υπολογιστούν οι μέσοι όροι και η συσχετιστική ανάλυση (correlation analysis) για εξέταση της σχέσης μεταξύ δύο μεταβλητών με χρήση του συντελεστή Pearson. Για την ανάλυση των αποτελεσμάτων των συνεντεύξεων και της παρατήρησης χρησιμοποιήθηκε ποιοτική μέθοδος. Τα ευρήματα ήταν πολύ ικανοποιητικά. Συγκεκριμένα έδειξαν ότι παρέχονται στους εκπαιδευτικούς ικανοποιητικά κίνητρα για την παρώθηση της εργασίας τους. Τα εξωγενή κίνητρα που τους παρέχονται βρίσκονται σε υψηλή θετική συσχέτιση με το εργασιακό τους περιβάλλον, καθώς και τα ενδογενή κίνητρα. Ακόμη όμως ένα σημαντικό εύρημα που αναδείχτηκε στη παρούσα έρευνα και πρέπει να προβληματίσει τη κοινότητα της εκπαίδευσης, είναι ο τρόπος αξιολόγησης των εκπαιδευτικών. Είναι ανάγκη να αναθεωρηθεί με τέτοιο τρόπο έτσι ώστε να προωθεί τους εκπαιδευτικούς προς την καλύτερη απόδοση της εργασίας τους.el_GR
dc.format.extent110 σ. πιν., 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.subjectΜοντέλο θεωρίας Herzbergel_GR
dc.subjectΠαρώθηση εργασίαςel_GR
dc.titleΤρόποι παρώθησης της εργασίας των εκπαιδευτικών στη δημόσια εκπαίδευση σύμφωνα με το μοντέλο θεωρίας κινήτρων του F. Herzbergel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe objective of this study is to investigate in depth the inducement factors of educators in accordance with the theoretical model by Herzberg. According to International literature on this subject, the initiation of work depends to a great extent from the sanitary conditions and the motivating factors that are put forward by the management of a business to the workers (Herzberg, 1986• Kermally, 2005). Taking this into consideration, 90 educators were given certain closed-type questionnaires in which they evaluated the motivating factors granted to them in their workplace in relation to the Sanitary Conditions and Motives as these are defined in international literature on Herzberg’s theory. Furthermore, the study has used the observation method and open type interviews. For two months, a Public Kindergarten in Nicosia was observed and nine people were interviewed, among them 4 principals (one from pre-school education, two from primary and one from secondary education) and 5 educators (teachers). All interviews were conducted on a personal level (one on one). A quantitative method and approach was used to analyze the results of their replies. More specifically, the data from the questionnaires was analyzed using the Statistical Software SPSS. A descriptive analysis was carried out to calculate the averages, and correlation analysis was carried out to examine the relationship between two variables by using Pearson’s test statistic. The results of the observations and interviews were analyzed using a qualitative approach. The findings were very satisfactory. They have showed that educators are provided with sufficient motives for the initiation of their work. Furthermore, it was shown that both exogenous and indigenous motives are positively highly correlated with their work environment. Another important finding that was revealed by this study and the educational community should be concerned with, is the way educators are evaluated. It is necessary to revise the evaluation methods in such a way so as to push educators towards improving their performance at work.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής