Show simple item record

dc.contributor.advisorΜάμα Τιμοθέου, Μαρία
dc.contributor.authorΚίτσιου, Παναγιώτα
dc.contributor.otherKitsiou, Panagiota
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2017-09-21
dc.date.accessioned2017-09-21T10:52:51Z
dc.date.available2017-09-21T10:52:51Z
dc.date.copyright2017-06
dc.date.issued2017-09-21
dc.identifier.otherΕΠΑ/2017/00049el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/3173
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ εργασία φιλοδοξεί να διερευνήσει το βαθμό και τους τρόπους αξιοποίησης των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) από τους διδάσκοντες καθηγητές του μαθήματος της Ιστορίας στην κυπριακή δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Παράλληλα σκοπό έχει να καταγράψει τη στάση των εκπαιδευτικών απέναντι στις νέες τεχνολογίες, επιχειρώντας να εξηγήσει πώς αυτές επηρεάζουν τη διδασκαλία ενός σύνθετου φιλολογικού μαθήματος, όπως αυτού της Ιστορίας. Τέλος εξετάζονται οι παράγοντες, οι οποίοι ενδέχεται να επηρεάσουν με θετικό ή αρνητικό τρόπο την αξιοποίηση των ΤΠΕ στο μάθημα της Ιστορίας, σύμφωνα με τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς. Ακολουθήθηκε μικτή μεθοδολογία. Πρώτα διεξήχθη ποσοτική έρευνα με εργαλείο συλλογής δεδομένων το ερωτηματολόγιο κλειστού τύπου, το οποίο απάντησαν 164 καθηγητές Ιστορίας που διδάσκουν σε γυμνάσια (13) και λύκεια (9) των επαρχιών Λάρνακας, Λεμεσού και Λευκωσίας κατά το σχολικό έτος 2016-2017. Εν συνεχεία ακολούθησε ποιοτική έρευνα κατά την οποία λήφθηκαν ημιδομημένες συνεντεύξεις από τέσσερις εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν και στην ποσοτική φάση, με στόχο την πρόσληψη περισσότερων στοιχείων για την καλύτερη απάντηση των ερευνητικών ερωτημάτων. Η έρευνα καταγράφει τη θετική στάση των συμμετεχόντων απέναντι στη χρήση των ΤΠΕ στη διδασκαλία της Ιστορίας. Οι μισοί περίπου διδάσκοντες του μαθήματος ανέφεραν ότι χρησιμοποιούν εβδομαδιαίως τις νέες τεχνολογίες στη διδασκαλία της Ιστορίας. Ο τεχνολογικός εξοπλισμός που φαίνεται να αξιοποιείται στην τάξη αποτελείται βασικά από τον βιντεοπροβολέα και τον ηλεκτρονικό υπολογιστή. Σύμφωνα με τους διδάσκοντες καθηγητές της Ιστορίας οι χρήσεις περιορίζονται στις παρουσιάσεις (με τη βοήθεια λογισμικών παρουσιάσεων) και προβολή βίντεο από YouTube, σχετικά με την ύλη του μαθήματος. Οι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν στην έρευνα διακατέχονται από αυτοπεποίθηση όσον αφορά τη χρήση των νέων τεχνολογιών στο μάθημα και θεωρούν ότι το κυπριακό Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού (ΥΠΠ) παροτρύνει την αξιοποίησή τους. Παράγοντες που λειτουργούν περιοριστικά στη χρήση των ΤΠΕ στη διδασκαλία της Ιστορίας δηλώνονται ως η πρόσβαση σε ηλεκτρονικούς υπολογιστές, καθώς τα σχολεία που ενεπλάκησαν στην παρούσα έρευνα διαθέτουν μόνο μία αίθουσα Ιστορίας, η πίεση για κάλυψη της ύλης και, η ανησυχία τους για τυχόν τεχνικά προβλήματα.el_GR
dc.format.extentviii, 156 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΕκπαιδευτική τεχνολογίαel_GR
dc.subjectEducational technologyel_GR
dc.subjectΤεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας -- Δευτεροβάθμια εκπαίδευσηel_GR
dc.subjectInformation and Communication Technologies -- Secondary educationel_GR
dc.titleΗ αξιοποίηση των ΤΠΕ από τους εκπαιδευτικούς στο μάθημα της ιστορίας στην Κυπριακή Δευτεροβάθμια Εκπαίδευσηel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThis research aims to explore how History secondary teachers in Cyprus use Information and Communication Technologies (ICTs). At the same time, it attempts to investigate teachers' attitudes towards new technologies, in such a complex social science subject such as History. In addition, key factors that may impact upon teacher use of ICT are further examined. A mixed methods methodology was employed. Firstly, a quantitative survey was conducted, involving a closed-ended questionnaire, returned by 164 history teachers in gymnasiums (13) and high schools (9) of Larnaca, Limassol and Nicosia, during 2016-2017 school year. A qualitative phase then followed, involving semi-structured interviews of four history teachers (who also participated in the quantitative phase), seeking to collect richer data relevant to the research questions. The study results suggest history teachers' positive attitude towards the use of ICT. Almost half of them reported using new technologies in history at least on a weekly basis. The technical equipment used the most in schools includes the digital projector and the computer. Teacher classroom uses, however, are limited to PowerPoint presentations and YouTube videos. Teachers also appear to be confident when it comes to ICT use in the classroom and acknowledge that the Cyprus Ministry of Education and Culture encourages such use. Several factors appear to prevent the use of ICT History lessons including computer access, time limitations in view of the overloaded syllabus, as well as anticipation of technical problems with the technological equipment and tools.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record