Συνολική επιβράβευση: Παρακινεί ή αποθαρρύνει τους υπαλλήλους μιας επιχείρησης;
Abstract
Συνολική Επιβράβευση : Παρακινεί ή αποθαρρύνει τους υπαλλήλους μίας επιχείρησης;
Η παρούσα έρευνα αφορά τη συνολική επιβράβευση των εργαζομένων. Σκοπός της
έρευνας είναι να παρουσιάσει τα στοιχεία που οδηγούν στο συμπέρασμα ότι η συνολική
επιβράβευση μπορεί να λειτουργήσει αποτελεσματικά για την επιχείρηση. Οι επιχειρήσεις
χρησιμοποιούν την πιο πάνω μέθοδο για να βελτιώσουν την αποδοτικότητα των υπαλλήλων
τους. Οι εργαζόμενοι μπορούν να αποδώσουν καλύτερα και να είναι πιο αποτελεσματικοί,
όταν καλύπτονται οι οικονομικές και μη οικονομικές τους ανάγκες. Στόχος λοιπόν αυτής της
διατριβής είναι να εξετάσει και να τεκμηριώσει το ρόλο που διαδραματίζει η συνολική
επιβράβευση στην παρακίνηση των εργαζομένων. Επίσης θα αναφερθούν οι διάφορες
μορφές και τα διάφορα είδη επιβράβευσης και αφού αναλυθούν, στόχος είναι να
προσδιοριστεί το είδος της επιβράβευσης που μπορεί να επιφέρει τα πιο ικανοποιητικά
αποτελέσματα.
Για το σκοπό αυτό, διενεργήθηκαν ατομικές σε βάθος συνεντεύξεις στους
εργαζομένους του Εκπαιδευτικού Ιδρύματος που έχω επιλέξει. Τα αποτελέσματα της έρευνας
αυτής έδειξαν ότι η εργασία από μόνη της δεν μπορεί να υποκινήσει τους υπαλλήλους.
Χρειάζονται κίνητρα έτσι ώστε οι υπάλληλοι να γίνουν περισσότερο παραγωγικοί και
ευχαριστημένοι μέσα στο εργασιακό τους περιβάλλον. Ένα άλλο αποτέλεσμα της έρευνας
αυτής είναι ότι η οικονομική ανταμοιβή δεν είναι πάντοτε η πιο υποκινητική αμοιβή. Οι
συνεντεύξεις ανέδειξαν ότι το σημαντικότερο γι’ αυτούς κίνητρο είναι οι μη οικονομικές
ανταμοιβές ανεξάρτητα από τα χρόνια υπηρεσίας τους στο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα. Ένα κοινό
τους στοιχείο είναι η αμεροληψία και η δίκαιη αντιμετώπιση από τους διευθυντές τους.
Ωστόσο, έχουν επισημανθεί από την έρευνα αυτή και διαφορές μεταξύ των υπαλλήλων. Οι
υπάλληλοι με περισσότερα χρόνια υπηρεσίας θεωρούν σημαντική την αναγνώριση, το
σεβασμό, την αυτονομία και την ασφάλεια της εργασίας τους. Από την άλλη, το νέο
προσωπικό με λιγότερο από ένα χρόνο υπηρεσίας θεωρεί σημαντικό την ανέλιξη καριέρας,
την κατάρτιση, τα ωφελήματα αλλά και τον μισθό.
Τέλος, προτάσεις οι οποίες δόθηκαν στο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα όσον αφορά τη
συνολική επιβράβευση είναι η ενεργή συμμετοχή των υπαλλήλων στη διαδικασία λήψης
αποφάσεων και στην ανάπτυξη των επιβραβεύσεων. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι υπάλληλοι
να νιώθουν μέρος της επιχείρησης της οποίας εργάζονται. Μέσω αυτής της συμμετοχής τους
οι υπάλληλοι θα είναι παραγωγικότεροι και η επιχείρηση θα επιτύχει τους στόχους της.