Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΠιερίδου, Μύρια
dc.contributor.authorΛαγού, Ουρανία
dc.contributor.otherLagou, Ourania
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2017-09-12
dc.date.accessioned2017-09-12T11:00:41Z
dc.date.available2017-09-12T11:00:41Z
dc.date.copyright2017-05
dc.date.issued2017-09-12
dc.identifier.otherΕΠΑ/2017/00046el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/3118
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΤο θέμα της παρούσας μεταπτυχιακής διατριβής εστιάζει στο Σωματικό Θέατρο και στην στάση κωφών και βαρήκοων παιδιών απέναντι σε αυτό. Διερευνάται η απόκριση κωφών και βαρήκοων μαθητών στο Σωματικό Θέατρο, κατόπιν συμμετοχής τους σε σχετική δράση. Επιμέρους ερωτήματα που εξετάζονται είναι οι απόψεις των συγκεκριμένων μαθητών ανάλογα με το φύλο, καθώς και οι απόψεις τους σχετικά με την έννοια της Ενσωμάτωσης στην Εκπαίδευση. Στο θεωρητικό πλαίσιο της διατριβής παρουσιάζονται τα βασικά στοιχεία του Σωματικού Θεάτρου, οι ορισμοί του, οι πιο δημοφιλείς θεατρικές ομάδες του συγκεκριμένου είδους θεάτρου, καθώς και οι παλαιότερες θεωρίες και πρακτικές στις οποίες στηρίχτηκε ώστε να εξελιχθεί στη μορφή που βρίσκεται σήμερα. Μέσω της απόπειρας αυτής η έννοια του Σωματικού Θεάτρου γίνεται πιο κατανοητή, ενώ παράλληλα επιχειρείται προσπάθεια συσχέτισης του Σωματικού Θεάτρου με το Θέατρο των Κωφών και με την παιδαγωγική πλευρά του υπό το πρίσμα της Ενσωμάτωσης στην Εκπαίδευση. Μετά την ολοκλήρωση του θεωρητικού πλαισίου ακολουθεί η παρουσίαση του ερευνητικού μέρους της μεταπτυχιακής εργασίας. Η μέθοδος που επιλέχθηκε για την παρούσα έρευνα είναι η μελέτη περίπτωσης μέσα από την ανάπτυξη και υλοποίηση παρέμβασης Σωματικού Θεάτρου από την ερευνήτρια σε συγκεκριμένο σχολείο. Το εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε για τη διερεύνηση των απόψεων κωφών και βαρήκοων μαθητών/τριών ήταν η ημι-δομημένη συνέντευξη. Η θέση του Σωματικού Θεάτρου ως διδακτικό αντικείμενο, τα βασικά στοιχεία του Σωματικού Θεάτρου όπως το σώμα, ο ρυθμός και ο χώρος, καθώς και τα θετικά, αρνητικά και δύσκολα σημεία του αποτέλεσαν τα κύρια στοιχεία με τα οποία διερευνήθηκε η απόκριση των μαθητών στο Σωματικό Θέατρο. Σχετικά με την Ενσωμάτωση στην Εκπαίδευση, διερευνήθηκε η θέση των μαθητών απέναντί της μέσω των στοιχείων της επιθυμίας και της βούλησης καθώς και μέσω της δυνατότητας που ενδεχομένως προσφέρει το Σωματικό Θέατρο. Η ανάλυση των ερευνητικών αποτελεσμάτων φανέρωσε την θετική στάση των μαθητών απέναντι στο Σωματικό Θέατρο, καθώς και την άποψη ότι είναι δυνατή η προώθηση της Ενσωμάτωσης στην Εκπαίδευση μέσα από αυτό.el_GR
dc.format.extentvi, 104 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΣωματικό θέατρο -- Ειδική εκπαίδευσηel_GR
dc.subjectPhysical theatre -- Special educationel_GR
dc.titleΤο σωματικό θέατρο στην ειδική εκπαίδευση: Απόψεις και αντιλήψεις κωφών και βαρήκοων μαθητών/τριώνel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThis postgraduate thesis focuses on Physical Theatre and the attitude deaf and hard of hearing children show towards it. The response of deaf and hard of hearing children to Physical Theatre is studied, following their engagement in such an activity. Other questions which are addressed are gender-specific views of these students, as well as their intake on the concept of Inclusive Education. In the theoretical part of the thesis the basic concepts of Physical Theatre are presented; its definitions, the most famous theatre groups of this form of Theatre, in addition to the older theories and practices on which Physical Theatre was based in order for it to evolve to its current from. Through this attempt the concept of Physical Theatre becomes clearer, whilst in the meantime an attempt to correlate Physical Theatre with the Deaf Theatre is made, along with the educational aspect of it in light of Inclusive Education. After the completion of the theoretical part follows the presentation of the research part of this thesis. The method chosen for this research is that of case study by the development and implementation of Physical Theatre through intervention of the researcher at a respective school. The means which was used for the examination of the students’ views was that of semi-directive interviews. The prospect of Physical Theatre as an educational tool, the basic concepts of Physical Theatre such as the body, rhythm and dance, along with the positive, negative and difficult aspects of it were the basis on which the response of the children to Physical Theatre was explored. With regard to Inclusive Education, the views of the children were explored through studying the eagerness and willingness they showed towards it, in addition to the potential Physical Theatre may have to offer. The study of the research results showed the positive response of the students towards Physical Theatre along with the opinion that the promotion of Inclusive Education is possible through it. No true differences between the positions of the two genders were found.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής