Το εκπαιδευτικό θέατρο ως πρόληψη και αντιμετώπιση ρατσιστικών φαινομένων στο δημοτικό σχολείο
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2017-09-12Συγγραφέας
Γεωργίου, Γεωργία
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Στη σύγχρονη πολυπολιτισμική κοινωνία της ραγδαίας εξέλιξης και της συνεχούς κίνησης όπου το καθετί ανατρέπεται, αναιρείται ή μετασχηματίζεται, η εκπαίδευση οφείλει να αναπτύξει μεθόδους και τακτικές που να ανταποκρίνονται στις νέες προκλήσεις. Ο σχεδιασμός ενός προγράμματος με βασικούς στόχους και μεθόδους που θα οδηγήσουν στην επίτευξή τους κρίνεται αναγκαίος. Οι στόχοι στους οποίους εστιάζει η παρούσα εργασία σχετίζονται με τη μεταβολή συγκεκριμένων στάσεων και συμπεριφορών, μέσω του εκπαιδευτικού θεάτρου ως μεθόδου κοινωνικής αγωγής , ώστε όλα τα παιδιά από την πρωτοβάθμια ακόμη εκπαίδευση, να αναπτύξουν τις απαραίτητες γνώσεις και τις στάσεις , που θα συμβάλλουν στην πρόληψη και αντιμετώπιση φαινομένων ρατσισμού στο δημοτικό σχολείο. Μέσα από τη διαπολιτισμική εκπαίδευση τα σχολεία οφείλουν να αναπτύξουν τακτικές εκπαίδευσης και αγωγής που να ανταποκρίνονται σε μια πολυπολιτισμική κοινωνία.
Στο πρώτο μέρος η εργασία επικεντρώνεται στη μορφωτική, και κοινωνική διάσταση του θεάτρου. Γίνεται λόγος για την ανάπτυξη του εκπαιδευτικού θεάτρου στο πλαίσιο των κατευθύνσεων της σύγχρονης παιδαγωγικής όπου ο παιδαγωγικός και κοινωνικός ρόλος του θεάτρου είναι εξαιρετικά σημαντικός ενώ μελετάται και ο ρόλος του εκπαιδευτικού ως θεατροπαιδαγωγού (προϋποθέσεις, συνθήκες, ζητούμενα). Κατόπιν εξετάζονται οι μορφές και οι τεχνικές του εκπαιδευτικού θεάτρου. Στο δεύτερο μέρος η εργασία επικεντρώνεται στην ανάπτυξη της διαπολιτισμικότητας μέσω του Εκπαιδευτικού Δράματος . Αρχικά γίνεται λόγος για τις διακρίσεις και το ρατσισμό ως κοινωνικών φαινομένων στο σύγχρονο σχολείο, τη διαπολιτισμική παιδαγωγική, αγωγή και εκπαίδευση καθώς και τη διαπολιτισμική ετοιμότητα του εκπαιδευτικού. Εξετάζεται ο τρόπος που οι μορφές και οι τεχνικές του εκπαιδευτικού θεάτρου μπορούν να προωθήσουν τη διαπολιτισμικότητα μέσα στη σχολική κοινότητα και κυρίως η διερευνητική δραματοποίηση μέσω της ενσυναίσθησης. Τέλος προτείνεται μια εφαρμογή μέσω της θεατροπαιδαγωγικής μεθόδου της διερευνητικής δραματοποίησης, που μπορεί να προωθήσει τη διαπολιτισμικότητα στο σχολικό περιβάλλον. Η εφαρμογή αφορά μαθητές των μικρών , κυρίως, τάξεων του δημοτικού σχολείου και έχει ως αφετηρία το παραμύθι της Έρης Ρίτσου «Η μαύρη πεταλούδα».