Show simple item record

dc.contributor.advisorΠίγκου-Ρεπούση, Μυρτώ
dc.contributor.authorΓεωργίου, Γεωργία
dc.contributor.otherGeorgiou, Georgia
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2017-09-12
dc.date.accessioned2017-09-12T10:57:50Z
dc.date.available2017-09-12T10:57:50Z
dc.date.copyright2017-05
dc.date.issued2017-09-12
dc.identifier.otherΘΣΠ/2017/00093el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/3109
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΣτη σύγχρονη πολυπολιτισμική κοινωνία της ραγδαίας εξέλιξης και της συνεχούς κίνησης όπου το καθετί ανατρέπεται, αναιρείται ή μετασχηματίζεται, η εκπαίδευση οφείλει να αναπτύξει μεθόδους και τακτικές που να ανταποκρίνονται στις νέες προκλήσεις. Ο σχεδιασμός ενός προγράμματος με βασικούς στόχους και μεθόδους που θα οδηγήσουν στην επίτευξή τους κρίνεται αναγκαίος. Οι στόχοι στους οποίους εστιάζει η παρούσα εργασία σχετίζονται με τη μεταβολή συγκεκριμένων στάσεων και συμπεριφορών, μέσω του εκπαιδευτικού θεάτρου ως μεθόδου κοινωνικής αγωγής , ώστε όλα τα παιδιά από την πρωτοβάθμια ακόμη εκπαίδευση, να αναπτύξουν τις απαραίτητες γνώσεις και τις στάσεις , που θα συμβάλλουν στην πρόληψη και αντιμετώπιση φαινομένων ρατσισμού στο δημοτικό σχολείο. Μέσα από τη διαπολιτισμική εκπαίδευση τα σχολεία οφείλουν να αναπτύξουν τακτικές εκπαίδευσης και αγωγής που να ανταποκρίνονται σε μια πολυπολιτισμική κοινωνία. Στο πρώτο μέρος η εργασία επικεντρώνεται στη μορφωτική, και κοινωνική διάσταση του θεάτρου. Γίνεται λόγος για την ανάπτυξη του εκπαιδευτικού θεάτρου στο πλαίσιο των κατευθύνσεων της σύγχρονης παιδαγωγικής όπου ο παιδαγωγικός και κοινωνικός ρόλος του θεάτρου είναι εξαιρετικά σημαντικός ενώ μελετάται και ο ρόλος του εκπαιδευτικού ως θεατροπαιδαγωγού (προϋποθέσεις, συνθήκες, ζητούμενα). Κατόπιν εξετάζονται οι μορφές και οι τεχνικές του εκπαιδευτικού θεάτρου. Στο δεύτερο μέρος η εργασία επικεντρώνεται στην ανάπτυξη της διαπολιτισμικότητας μέσω του Εκπαιδευτικού Δράματος . Αρχικά γίνεται λόγος για τις διακρίσεις και το ρατσισμό ως κοινωνικών φαινομένων στο σύγχρονο σχολείο, τη διαπολιτισμική παιδαγωγική, αγωγή και εκπαίδευση καθώς και τη διαπολιτισμική ετοιμότητα του εκπαιδευτικού. Εξετάζεται ο τρόπος που οι μορφές και οι τεχνικές του εκπαιδευτικού θεάτρου μπορούν να προωθήσουν τη διαπολιτισμικότητα μέσα στη σχολική κοινότητα και κυρίως η διερευνητική δραματοποίηση μέσω της ενσυναίσθησης. Τέλος προτείνεται μια εφαρμογή μέσω της θεατροπαιδαγωγικής μεθόδου της διερευνητικής δραματοποίησης, που μπορεί να προωθήσει τη διαπολιτισμικότητα στο σχολικό περιβάλλον. Η εφαρμογή αφορά μαθητές των μικρών , κυρίως, τάξεων του δημοτικού σχολείου και έχει ως αφετηρία το παραμύθι της Έρης Ρίτσου «Η μαύρη πεταλούδα».el_GR
dc.format.extentviii, 60 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΘεατροπαιδαγωγικήel_GR
dc.subjectTheatre educationel_GR
dc.subjectΘεατροπαιδαγωγική -- Μέθοδοι κοινωνικής αγωγήςel_GR
dc.subjectTheatre education -- Social learningel_GR
dc.subjectΡατσισμόςel_GR
dc.subjectRacismel_GR
dc.titleΤο εκπαιδευτικό θέατρο ως πρόληψη και αντιμετώπιση ρατσιστικών φαινομένων στο δημοτικό σχολείοel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractIn the multicultural society of rapid development and constant motion where everything is overturned, annulled or transformed, education is indebted to developing methods and tactics that will meet the new challenges. The design of a programme with basic goals and methods that will lead to the achievement of these is judged as imperative. The objectives which this paper focuses on are related to the change in specific attitudes and behaviors through educational theatre as a means of social learning so that all children, even from primary school level education, can develop the necessary knowledge and attitudes that will contribute to the prevention and handling of racist incidents at primary school. Through intercultural education schools ought to develop educational tactics and approaches that will respond to a multicultural society. The first part of this paper focuses on the didactic and social dimension of theatre. There is discussion of the development of educational theatre within the framework of modern pedagogical directives where the educator and the social role of theatre is especially significant while the role of the educator as a drama teacher (prerequisites, conditions, requirements) is also studied. Next, forms and techniques of educational theatre are examined. In the second part, the paper focuses on the development of interculturalism through Educational Drama. Initially there is discussion on discrimination and racism as social phenomena in contemporary schools, as well as intercultural pedagogy, instruction and education, and the intercultural readiness of the educator. We examine the ways in which forms and techniques of educational theatre can promote interculturalism within the school community mainly looking at exploratory dramatization through empathy.Finally, an application through the drama pedagogical method of exploratory dramatization is recommended, which can promote multiculturalism in the school environment. The application applies to younger age students, mainly of primary school classes and has as a starting point Eri Ritsou’s fairy tale The Black Butterfly.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record