Η πρόσληψη του αρχαίου δράματος κατά την διδασκαλία της Αντιγόνης στη Β' Λυκείου μέσω θεατρικών τεχνικών
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2017-09-11Συγγραφέας
Μιχάλη, Ελπινίκη
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Αντικείμενο της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση της εφαρμογής θεατροπαιδαγωγικών τεχνικών κατά τη διδασκαλία της Αντιγόνης στη Β' Λυκείου, με τελικό στόχο τη βελτίωση της διδασκαλίας του μαθήματος και την ανάδειξη των θεατρικών στοιχείων του αρχαιοελληνικού δράματος. Στο πλαίσιο αυτό εφαρμόστηκε η μέθοδος της έρευνας δράσης σε ένα τμήμα της Β’ τάξης του ΓΕΛ Ασσήρου του νομού Θεσσαλονίκης, όπου έγινε προσπάθεια αξιοποίησης των θεατροπαιδαγωγικών τεχνικών κατά το σχολικό έτος 2016-2017.
Βασικός στόχος της διερεύνησής μας ήταν να εξετάσουμε αν, εντάσσοντας στη διδασκαλία της Αντιγόνης θεατροπαιδαγωγικές τεχνικές, οι μαθητές συμμετέχουν περισσότερο και κατανοούν το μάθημα καλύτερα, αν οι διδακτικοί στόχοι του μαθήματος επιτυγχάνονται πιο εύκολα, αν οι μαθητές συμμετέχουν πιο ενεργά, και αν βελτιώνεται το κλίμα συνεργασίας μεταξύ των μαθητών.
Από τα δεδομένα της έρευνάς μας προέκυψε ότι μετά την εφαρμογή των θεατροπαιδαγωγικών τεχνικών η στάση των μαθητών απέναντι στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών βελτιώθηκε αισθητά, ενώ αυξήθηκε τόσο το ενδιαφέρον τους για το μάθημα όσο και η συμμετοχή τους σε αυτό. Επιπλέον, η εισαγωγή θεατροπαιδαγωγικών τεχνικών συνέβαλε και στην καλύτερη πρόσληψη του υπό διδασκαλία αρχαιοελληνικού δράματος, με το μάθημα να γίνεται πιο ευχάριστο και πιο κατανοητό. Οι μαθητές φάνηκε να προτιμούν περισσότερο τη δραματοποίηση και την καταγραφή σκέψεων-συναισθημάτων ως ρόλους, ενώ ιδιαίτερα σημαντικός ήταν και ο ρόλος των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (facebook) όσον αφορά τη διάθεση που επέδειξαν οι μαθητές για ουσιαστική συμμετοχή στο μάθημα. Επιπρόσθετα, η εισαγωγή θεατροπαιδαγωγικών τεχνικών έδωσε τη δυνατότητα σε κάποιους μαθητές να αξιοποιήσουν δεξιότητές τους οι οποίες συνήθως δεν αναδεικνύονται στο πλαίσιο του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, ενώ ενισχύθηκε και το ομαδοσυνεργατικό πνεύμα της τάξης. Τέλος, όσον αφορά το ερώτημα του κατά πόσο παρατηρείται διαφοροποίηση στην πρόσληψη της Αντιγόνης από τους μαθητές του τμήματος όπου εφαρμόστηκαν συστηματικά θεατροπαιδαγωγικές τεχνικές, η απάντηση είναι θετική.