Show simple item record

dc.contributor.advisorΦανουράκη, Κλειώ
dc.contributor.authorΜιχάλη, Ελπινίκη
dc.contributor.otherMichali, Elpiniki
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2017-09-11
dc.date.accessioned2017-09-11T10:28:55Z
dc.date.available2017-09-11T10:28:55Z
dc.date.copyright2017-05
dc.date.issued2017-09-11
dc.identifier.otherΘΣΠ/2017/00090el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/3100
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΑντικείμενο της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση της εφαρμογής θεατροπαιδαγωγικών τεχνικών κατά τη διδασκαλία της Αντιγόνης στη Β' Λυκείου, με τελικό στόχο τη βελτίωση της διδασκαλίας του μαθήματος και την ανάδειξη των θεατρικών στοιχείων του αρχαιοελληνικού δράματος. Στο πλαίσιο αυτό εφαρμόστηκε η μέθοδος της έρευνας δράσης σε ένα τμήμα της Β’ τάξης του ΓΕΛ Ασσήρου του νομού Θεσσαλονίκης, όπου έγινε προσπάθεια αξιοποίησης των θεατροπαιδαγωγικών τεχνικών κατά το σχολικό έτος 2016-2017. Βασικός στόχος της διερεύνησής μας ήταν να εξετάσουμε αν, εντάσσοντας στη διδασκαλία της Αντιγόνης θεατροπαιδαγωγικές τεχνικές, οι μαθητές συμμετέχουν περισσότερο και κατανοούν το μάθημα καλύτερα, αν οι διδακτικοί στόχοι του μαθήματος επιτυγχάνονται πιο εύκολα, αν οι μαθητές συμμετέχουν πιο ενεργά, και αν βελτιώνεται το κλίμα συνεργασίας μεταξύ των μαθητών. Από τα δεδομένα της έρευνάς μας προέκυψε ότι μετά την εφαρμογή των θεατροπαιδαγωγικών τεχνικών η στάση των μαθητών απέναντι στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών βελτιώθηκε αισθητά, ενώ αυξήθηκε τόσο το ενδιαφέρον τους για το μάθημα όσο και η συμμετοχή τους σε αυτό. Επιπλέον, η εισαγωγή θεατροπαιδαγωγικών τεχνικών συνέβαλε και στην καλύτερη πρόσληψη του υπό διδασκαλία αρχαιοελληνικού δράματος, με το μάθημα να γίνεται πιο ευχάριστο και πιο κατανοητό. Οι μαθητές φάνηκε να προτιμούν περισσότερο τη δραματοποίηση και την καταγραφή σκέψεων-συναισθημάτων ως ρόλους, ενώ ιδιαίτερα σημαντικός ήταν και ο ρόλος των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (facebook) όσον αφορά τη διάθεση που επέδειξαν οι μαθητές για ουσιαστική συμμετοχή στο μάθημα. Επιπρόσθετα, η εισαγωγή θεατροπαιδαγωγικών τεχνικών έδωσε τη δυνατότητα σε κάποιους μαθητές να αξιοποιήσουν δεξιότητές τους οι οποίες συνήθως δεν αναδεικνύονται στο πλαίσιο του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, ενώ ενισχύθηκε και το ομαδοσυνεργατικό πνεύμα της τάξης. Τέλος, όσον αφορά το ερώτημα του κατά πόσο παρατηρείται διαφοροποίηση στην πρόσληψη της Αντιγόνης από τους μαθητές του τμήματος όπου εφαρμόστηκαν συστηματικά θεατροπαιδαγωγικές τεχνικές, η απάντηση είναι θετική.el_GR
dc.format.extentvii, 138 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΘεατροπαιδαγωγικήel_GR
dc.subjectTheatre educationel_GR
dc.titleΗ πρόσληψη του αρχαίου δράματος κατά την διδασκαλία της Αντιγόνης στη Β' Λυκείου μέσω θεατρικών τεχνικώνel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe object of our dissertation is the study of the implementation of theater in education techniques during the teaching of Antigone in the 2nd grade of Modern Greek High School, aiming at the improvement of the teaching of Ancient Greek drama and the promotion of the theatrical elements of Ancient Greek drama. In this frame we applied an action research in a class of the General Lyceum of Assiros, Thessaloniki, where theater in education techniques were implemented during the academic year 2016-2017. The main goal of our research was to study if the implementation of theater in education techniques during the teaching of Antigone enhanced the involvement of the pupils in the lesson and its understanding, as well as the improvement of the realization of the teaching goals of the lesson with pupils participating more actively and cooperatively in the teaching and learning praxis. Our research data show that the implementation of theater in education techniques importantly improved the pupils' attitudes towards the object of Ancient Greek Language and Literature as well their interest and participation in it. Besides, pupils' understanding of Antigone enhanced and it made teaching of Ancient Greek drama more comprehensible and pupil-friendly. Furthermore, pupils seem to prefer dramatization and the recording of thoughts-feelings as roles. Besides, the role of facebook seems tο be particularly important concerning pupils' willingness for an essential participation to the lesson. Furthermore, the introduction of theater in education techniques in the teaching praxis of Antigone helped some pupils to take advantage of certain skills that are usually are not considered as particularly important by the Modern Greek educational system, while the cooperative learning praxis was improved. Finally, the reception and perception of Antigone by the pupils was importantly differentiated as a result of the systematic implementation of theater in education techniques.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record