Η διερεύνηση των απόψεων των γιατρών και νοσηλευτών του Γενικού Νοσοκομείου - ΚΥ Ιεράπετρας σχετικά με τη χρησιμότητα και επίδραση των νέων πληροφοριακών στην εργασία τους και στην ποιότητα φροντίδα υγείας
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2017-09-08Συγγραφέας
Μαρκοπούλου, Χρυσάνθη
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Η χρήση νέων τεχνολογιών στην καθημερινότητα του ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού έχει αποδειχθεί ότι διαδραματίζει σημαντικό ρόλο τόσο στην αύξηση της αποδοτικότητας και αποτελεσματικότητας ενός τμήματος, αλλά και της ποιότητας στην φροντίδα υγείας του ασθενούς, με κατάργηση της μεγάλης γραφειοκρατίας καθώς η πληροφορία κινείται ηλεκτρονικά στους υγειονομικούς χώρους . Είναι γνωστό πως τα τελευταία έτη ο όγκος των πληροφοριών που σχετίζονται με την περίθαλψη έχει αυξηθεί πάρα πολύ μια και νέες τεχνολογίες αναπτύσσονται συνεχώς και ο όγκος των εργαστηριακών, κλινικών εξετάσεων και διοικητικών εγγράφων έχει αυξηθεί εντυπωσιακά. Έτσι η ανάγκη εκσυγχρονισμού του συστήματος υγείας με τη χρήση πληροφοριακών συστημάτων είναι αδιαμφισβήτητη. Αυτό όμως δεν σημαίνει αυτόματη εφαρμογή της στην πράξη. Οι κατεστημένες παραδοσιακές τακτικές βρέθηκαν, ίσως ακόμα να βρίσκονται, απέναντι στις νέες τεχνολογίες, παρόλο που πρόσφατες έρευνες απέδειξαν ότι η αναγκαιότητα και χρησιμότητα τους αποτελεί κοινή παραδοχή στους υγειονομικούς. Η δομή της πληροφορίας στο χώρο της υγείας είναι πολυδιάστατη και πολυσύνθετη. Παγκόσμια το επίπεδο που σχετίζεται με αυτή έχει τόσο αυξηθεί που η ανάγκη για επεξεργασία και ανάκτηση της πληροφορίας είναι επιτακτική .
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να αποδειχθεί αν τα πληροφοριακά συστήματα έχουν βελτιώσει τη φροντίδα του ασθενή με την διαθεσιμότητα και ικανότητα αξιοποίησης πληροφοριών που αφορούν τον ασθενή, τη διαχείριση του νοσοκομείου με στόχο την αύξηση της αποδοτικότητας και το ρόλο του νοσοκομείου στο ευρύτερο σύστημα υγείας με την ηλεκτρονική διασύνδεσή του με άλλες δομές.
Τα αποτελέσματα που αναδεικνύονται σύμφωνα με τις απαντήσεις των συμμετεχόντων είναι ότι τα πληροφοριακά συστήματα έχουν μεν βελτιώσει τη φροντίδα του ασθενή, τη διαχείριση του νοσοκομείου και το ρόλο του στο ευρύτερο σύστημα υγείας με την ηλεκτρονική διασύνδεσή του με άλλες δομές όμως έχει μειώσει τον «ουσιαστικό» χρόνο ενασχόλησης με τον ασθενή αυτόν που ο ίδιος επιζητά και που έχει να κάνει με την προσωπική επαφή, μια και το σύστημα λόγω έλλειψης πόρων και ανθρώπινων και οικονομικών έχει δημιουργήσει υγειονομικούς των «πλήκτρων». Τέλος άλλα συμπεράσματα που προκύπτουν είναι πως ανεξαρτήτως θέσης απασχόλησης, η πλειοψηφία θεωρεί πως τα πληροφοριακά συστήματα έχουν επηρεάσει θετικά τη λειτουργία των νοσοκομείων.