Show simple item record

dc.contributor.advisorΧαραλάμπους, Μαριάννα
dc.contributor.authorΜαρκοπούλου, Χρυσάνθη
dc.contributor.otherMarkopoulou, Chrysanthi
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2017-09-08
dc.date.accessioned2017-09-08T10:42:37Z
dc.date.available2017-09-08T10:42:37Z
dc.date.copyright2017-05
dc.date.issued2017-09-08
dc.identifier.otherΔΜΥ/2017/00402el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/3094
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ χρήση νέων τεχνολογιών στην καθημερινότητα του ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού έχει αποδειχθεί ότι διαδραματίζει σημαντικό ρόλο τόσο στην αύξηση της αποδοτικότητας και αποτελεσματικότητας ενός τμήματος, αλλά και της ποιότητας στην φροντίδα υγείας του ασθενούς, με κατάργηση της μεγάλης γραφειοκρατίας καθώς η πληροφορία κινείται ηλεκτρονικά στους υγειονομικούς χώρους . Είναι γνωστό πως τα τελευταία έτη ο όγκος των πληροφοριών που σχετίζονται με την περίθαλψη έχει αυξηθεί πάρα πολύ μια και νέες τεχνολογίες αναπτύσσονται συνεχώς και ο όγκος των εργαστηριακών, κλινικών εξετάσεων και διοικητικών εγγράφων έχει αυξηθεί εντυπωσιακά. Έτσι η ανάγκη εκσυγχρονισμού του συστήματος υγείας με τη χρήση πληροφοριακών συστημάτων είναι αδιαμφισβήτητη. Αυτό όμως δεν σημαίνει αυτόματη εφαρμογή της στην πράξη. Οι κατεστημένες παραδοσιακές τακτικές βρέθηκαν, ίσως ακόμα να βρίσκονται, απέναντι στις νέες τεχνολογίες, παρόλο που πρόσφατες έρευνες απέδειξαν ότι η αναγκαιότητα και χρησιμότητα τους αποτελεί κοινή παραδοχή στους υγειονομικούς. Η δομή της πληροφορίας στο χώρο της υγείας είναι πολυδιάστατη και πολυσύνθετη. Παγκόσμια το επίπεδο που σχετίζεται με αυτή έχει τόσο αυξηθεί που η ανάγκη για επεξεργασία και ανάκτηση της πληροφορίας είναι επιτακτική . Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να αποδειχθεί αν τα πληροφοριακά συστήματα έχουν βελτιώσει τη φροντίδα του ασθενή με την διαθεσιμότητα και ικανότητα αξιοποίησης πληροφοριών που αφορούν τον ασθενή, τη διαχείριση του νοσοκομείου με στόχο την αύξηση της αποδοτικότητας και το ρόλο του νοσοκομείου στο ευρύτερο σύστημα υγείας με την ηλεκτρονική διασύνδεσή του με άλλες δομές. Τα αποτελέσματα που αναδεικνύονται σύμφωνα με τις απαντήσεις των συμμετεχόντων είναι ότι τα πληροφοριακά συστήματα έχουν μεν βελτιώσει τη φροντίδα του ασθενή, τη διαχείριση του νοσοκομείου και το ρόλο του στο ευρύτερο σύστημα υγείας με την ηλεκτρονική διασύνδεσή του με άλλες δομές όμως έχει μειώσει τον «ουσιαστικό» χρόνο ενασχόλησης με τον ασθενή αυτόν που ο ίδιος επιζητά και που έχει να κάνει με την προσωπική επαφή, μια και το σύστημα λόγω έλλειψης πόρων και ανθρώπινων και οικονομικών έχει δημιουργήσει υγειονομικούς των «πλήκτρων». Τέλος άλλα συμπεράσματα που προκύπτουν είναι πως ανεξαρτήτως θέσης απασχόλησης, η πλειοψηφία θεωρεί πως τα πληροφοριακά συστήματα έχουν επηρεάσει θετικά τη λειτουργία των νοσοκομείων.el_GR
dc.format.extent122 σ. 30 εκ,el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΠοιότητα υπηρεσιών υγείας -- Πληροφοριακά συστήματαel_GR
dc.subjectQuality of health services -- Information systemsel_GR
dc.titleΗ διερεύνηση των απόψεων των γιατρών και νοσηλευτών του Γενικού Νοσοκομείου - ΚΥ Ιεράπετρας σχετικά με τη χρησιμότητα και επίδραση των νέων πληροφοριακών στην εργασία τους και στην ποιότητα φροντίδα υγείαςel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe use of new technologies in the day-to-day care of medical and nursing staff has been shown to play an important role both in increasing the efficiency and effectiveness of a department but also in the quality of the patient's health care by abolishing large bureaucracy as information moves electronically to healthcare facilities . It is well known that in recent years the volume of information related to care has increased very much as new technologies are being developed continuously and the volume of laboratory, clinical examinations and administrative documents has increased dramatically. So the need to modernize the health system with the use of information systems is indisputable. But this does not mean automatic implementation in practice. Established traditional tactics have been found, perhaps still to be found, against new technologies, although recent research has shown that their necessity and usefulness is a common assumption in healthcare. The structure of health information is multidimensional and complex. The global level associated with it has increased so much that the need for processing and retrieving information is imperative. The purpose of this work is to demonstrate whether the information systems have improved patient care with the availability and capacity to use patient-related information, hospital management to increase efficiency, and the role of the hospital in the wider health system by Electronic interconnection with other structures. The results revealed according to the participants' answers are that the information systems have improved patient care, hospital management and its role in the wider health system with its electronic interconnection with other structures, while the main conclusions are that Regardless of the job position, the majority considers that information systems have positively influenced the operation of hospitals.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record