Η καταναλωτική συμπεριφορά των Κυπρίων απέναντι σε καταναλωτικά προϊόντα ταχείας κατανάλωσης
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2017-08-30Συγγραφέας
Ανδρέου, Δήμητρα
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Η συμπεριφορά του καταναλωτή απέναντι σε προϊόντα ταχείας κατανάλωσης απασχολεί πάρα πολλούς εμπλεκόμενους. Σκοπός της έρευνας ήταν να διερευνηθεί η καταναλωτική συμπεριφορά των Κυπρίων απέναντι σε προϊόντα ταχείας κατανάλωσης. Στόχος ήταν να αναζητηθούν συσχετίσεις και στατιστικά σημαντικές διαφορές μεταξύ των καταναλωτών και της συμπεριφοράς απέναντι σε προϊόντα ταχείας κατανάλωσης. Η υλοποίηση της έρευνας έγινε σύμφωνα με το μοντέλο της ποσοτικής προσέγγισης και τη χρησιμοποίηση της περιγραφικής μεθόδου με ανώνυμο ερωτηματολόγιο και το δείγμα της έρευνας το αποτέλεσαν 103 κύπριοι καταναλωτές στην επαρχία της Πάφου.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα οι καταναλωτές αξιολογούν σφαιρικά διάφορους παράγοντες προτού αγοράσουν ένα προϊόν ταχείας κατανάλωσης. Η συμπεριφορά των καταναλωτών απέναντι σε προϊόντα ταχείας κατανάλωσης βρέθηκε ότι επηρεάζεται από διάφορους παράγοντες. Η ασφάλεια, τα συστατικά /υλικά και η ποιότητα είναι οι παράγοντες που επηρεάζουν περισσότερο τον καταναλωτή κατά την αγορά τόσο του γάλακτος, όσο και του νερού, ενώ η διαφήμιση και η εμφάνιση επηρεάζουν λιγότερο. Η δυσαρέσκεια με την ποιότητα και η μη εμπιστοσύνη στην ποιότητα είναι οι σημαντικότεροι λόγοι για αποφυγή αγοράς τόσο του γάλακτος, όσο και του νερού, ενώ η ελλιπής εμφάνιση είναι ο λιγότερο σημαντικός λόγος. Οι καταναλωτές είναι απαιτητικοί όσο αφορά την εκπλήρωση των αναγκών τους, ακόμη και στα φθηνά προϊόντα. Επίσης, δήλωσαν ότι ανησυχούν περισσότερο για προσωπικά προβλήματα αντί για έξυπνες αγορές. Όσο αφορά το φύλο δεν υπάρχουν στατιστικά σημαντικές διαφορές μεταξύ ανδρών και γυναικών όσο αφορά τους παράγοντες που επηρεάζουν την αγορά γάλακτος και νερού.
Συμπερασματικά για τον Κυπριακό χώρο απαιτούνται περισσότερες μελέτες που θα διερευνήσουν ενδελεχώς την καταναλωτική συμπεριφορά απέναντι στα προϊόντα ταχείας κατανάλωσης, ανάλογα όμως με το προϊόν, ώστε στη συνέχεια να εξαχθούν τα ανάλογα συμπεράσματα ανά προϊόν ξεχωριστά για τη βελτίωση της ικανοποίησης των καταναλωτών ανά τομέα, πράγμα που θα βοηθήσει και τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σ’ αυτό τον τομέα.