dc.contributor.advisor | Otterbacher, Jahna | |
dc.contributor.author | Μπέλλη, Ζωή | |
dc.contributor.other | Belli, Zoe | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2017-08-07 | |
dc.date.accessioned | 2017-08-08T06:05:12Z | |
dc.date.available | 2017-08-08T06:05:12Z | |
dc.date.copyright | 2017-06 | |
dc.date.issued | 2017-08-08 | |
dc.identifier.other | ΚΠΣ/2017/00006 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/3002 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης εξελίσσονται στο κυριότερο μέσο ενημέρωσης και
επικοινωνίας, ιδιαίτερα για τις νεαρές ηλικίες. Οι χρήστες αξιοποιούν τις πληροφορίες που
διαβάζουν για να διαμορφώσουν άποψη, αλλά ταυτόχρονα επηρεάζουν και τις απόψεις των
άλλων χρηστών μέσα από το περιεχόμενο που δημοσιεύουν και οι ίδιοι. Πρόκειται για μια
διαδικασία αμφίδρομη, όπως ακριβώς συμβαίνει και στις πραγματικές κοινότητες. Η
ιδιαιτερότητα των ψηφιακών κοινοτήτων έγκειται στην αποφασιστική επίδραση των
αλγορίθμων κατάταξης στο περιεχόμενο που εμφανίζεται στους χρήστες, αλλά και το
γεγονός ότι οι αλγόριθμοι αυτοί λειτουργούν στο παρασκήνιο. Οι αλγόριθμοι κατάταξης
επιμελούνται την πληροφορία που φτάνει στους χρήστες, επιλέγουν, κατηγοριοποιήσουν
και ταξινομούν με κριτήρια και μεθόδους που είναι αδιαφανή για τον τελικό χρήστη.
Στο πλαίσιο της παρούσης μεταπτυχιακής διατριβής σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε έρευνα
σε μαθητές Λυκείου σχετικά με τις αντιλήψεις τους για την επίδραση του αλγορίθμου
κατάταξης που εφαρμόζεται στη ροή ειδήσεων (News Feed) του Facebook. Σκοπός της
έρευνας είναι να καταγράψει τον τρόπο με τον οποίο οι έφηβοι χρήστες αντιλαμβάνονται
την επίδραση του αλγορίθμου στο περιεχόμενο της αρχικής τους σελίδας, αλλά και το
βαθμό στον οποίο διαμορφώνουν και εφαρμόζουν πρακτικές για να επηρεάσουν τη
λειτουργία του. Οι αντιλήψεις αυτές είναι διαισθητικές και βασίζονται στην αλληλεπίδραση
με το ψηφιακό περιβάλλον. Στόχος της έρευνας είναι επίσης να διερευνήσει τη σχέση
ανάμεσα στις αντιλήψεις αυτές και τον ψηφιακό γραμματισμό.
Η έρευνα έδειξε ότι οι απόψεις των συμμετεχόντων ποικίλουν. Η μεγάλη πλειοψηφία
αντιλαμβάνεται ότι εφαρμόζεται από το σύστημα μία διαδικασία φιλτραρίσματος και
κατάταξης. Εντούτοις, αρκετοί από αυτούς δεν προβληματίζονται για την επίδραση που
ασκεί ο αλγόριθμος στο περιεχόμενο, ενώ ένα μεγάλο ποσοστό αντιλαμβάνεται την
προσαρμογή του περιεχομένου στα ενδιαφέροντά και τις συνήθειές τους, ως ένδειξη για το
ότι οι ίδιοι διαμορφώνουν το περιεχόμενο της αρχικής τους σελίδας. Οι απόψεις αυτές
δείχνουν ότι σε μεγάλο βαθμό οι έφηβοι μαθητές δεν κατανοούν τα θέματα της ροής και
διαχείρισης της πληροφορίας στα ψηφιακά μέσα. Στο ζήτημα αυτό, ο ρόλος της
εκπαίδευσης είναι σημαντικός ώστε να καλλιεργήσει τις δεξιότητες και τις στάσεις εκείνες
που θα τους επιτρέψουν να διαχειρίζονται την πληροφορία και να διαμορφώνουν το
περιβάλλον αλληλεπίδρασής τους με τα ψηφιακά μέσα. | el_GR |
dc.format.extent | vii, 86 σ. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Facebook -- Μέσο ενημέρωσης | el_GR |
dc.subject | Facebook -- Media for information | el_GR |
dc.title | Μελέτη των απόψεων των εφήβων μαθητών σχετικά με το περιεχόμενο των ενημερώσεων στο Facebook και τις ψηφιακές τους δεξιότητες | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | Social networks are becoming the main media for information and communication,
especially for young people. Users use the information they read to form a view, but at the
same time they influence the views of other users through the content they publish
themselves. This is a two-way process, just as it is in real communities. The peculiarity of
digital communities lies in the decisive influence of the ranking algorithms on the content
displayed to users, but also in the fact that these algorithms are working in the background.
Ranking algorithms scrutinize the information that reaches users, select, categorize, and
classify with criteria and methods that are opaque to the end user.
In the context of this postgraduate thesis, a survey was carried out and conducted to high
school students on their perceptions of the effect of the ranking algorithm applied to the
Facebook News Feed. The purpose of the research is to capture the way in which adolescent
users perceive the effect of the algorithm on the content of their home page and the extent
to which they shape and apply practices to influence its function. These perceptions are
intuitive and are based on interaction with the digital environment. The aim of the research
is also to explore the relationship between these perceptions and digital literacy.
The research has shown that the views of participants vary. A large majority realizes that a
filtering and ranking process is applied by the system. However, many of them are not
concerned about the effect that the algorithm exerts on the content, while a large percentage
understands the adaptation of the content to their interests and habits as an indication that
they themselves format the content of their home page. These views show that to a large
extent teenagers do not understand the issues of information flow and management in
digital media. In this respect, the role of education is important in cultivating the skills and
attitudes that will enable them to manage information and shape their interaction
environment with digital media. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |