Kypseli Logo
    • Ελληνικά
    • English
  •  Αρχική
  •  Πλοήγηση 
    • Κοινότητες & Συλλογές
    • Ανά ημερομηνία δημοσίευσης
    • Συγγραφείς
    • Τίτλοι
    • Λέξεις κλειδιά
    • Με αριθμό έκδοσης
  • Language elLanguage en
  •  Σύνδεση 
    • Σύνδεση
    Προβολή τεκμηρίου 
    • Αρχική
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Μεταπτυχιακές διατριβές / Master Τhesis
    • Κοινωνικά Πληροφοριακά Συστήματα (ΕΛΛ) / Social Information Systems (in Greek)
    • Προβολή τεκμηρίου
    •   Αρχική
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Μεταπτυχιακές διατριβές / Master Τhesis
    • Κοινωνικά Πληροφοριακά Συστήματα (ΕΛΛ) / Social Information Systems (in Greek)
    • Προβολή τεκμηρίου
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Μελέτη των απόψεων των εφήβων μαθητών σχετικά με το περιεχόμενο των ενημερώσεων στο Facebook και τις ψηφιακές τους δεξιότητες

    Thumbnail
    Προβολή/Άνοιγμα
    ΚΠΣ-2017-00006.pdf (1.786Mb)
    Ημερομηνία
    2017-08-08
    Συγγραφέας
    Μπέλλη, Ζωή
    Μεταδεδομένα
    Εμφάνιση πλήρους εγγραφής
    Επιτομή
    Οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης εξελίσσονται στο κυριότερο μέσο ενημέρωσης και επικοινωνίας, ιδιαίτερα για τις νεαρές ηλικίες. Οι χρήστες αξιοποιούν τις πληροφορίες που διαβάζουν για να διαμορφώσουν άποψη, αλλά ταυτόχρονα επηρεάζουν και τις απόψεις των άλλων χρηστών μέσα από το περιεχόμενο που δημοσιεύουν και οι ίδιοι. Πρόκειται για μια διαδικασία αμφίδρομη, όπως ακριβώς συμβαίνει και στις πραγματικές κοινότητες. Η ιδιαιτερότητα των ψηφιακών κοινοτήτων έγκειται στην αποφασιστική επίδραση των αλγορίθμων κατάταξης στο περιεχόμενο που εμφανίζεται στους χρήστες, αλλά και το γεγονός ότι οι αλγόριθμοι αυτοί λειτουργούν στο παρασκήνιο. Οι αλγόριθμοι κατάταξης επιμελούνται την πληροφορία που φτάνει στους χρήστες, επιλέγουν, κατηγοριοποιήσουν και ταξινομούν με κριτήρια και μεθόδους που είναι αδιαφανή για τον τελικό χρήστη. Στο πλαίσιο της παρούσης μεταπτυχιακής διατριβής σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε έρευνα σε μαθητές Λυκείου σχετικά με τις αντιλήψεις τους για την επίδραση του αλγορίθμου κατάταξης που εφαρμόζεται στη ροή ειδήσεων (News Feed) του Facebook. Σκοπός της έρευνας είναι να καταγράψει τον τρόπο με τον οποίο οι έφηβοι χρήστες αντιλαμβάνονται την επίδραση του αλγορίθμου στο περιεχόμενο της αρχικής τους σελίδας, αλλά και το βαθμό στον οποίο διαμορφώνουν και εφαρμόζουν πρακτικές για να επηρεάσουν τη λειτουργία του. Οι αντιλήψεις αυτές είναι διαισθητικές και βασίζονται στην αλληλεπίδραση με το ψηφιακό περιβάλλον. Στόχος της έρευνας είναι επίσης να διερευνήσει τη σχέση ανάμεσα στις αντιλήψεις αυτές και τον ψηφιακό γραμματισμό. Η έρευνα έδειξε ότι οι απόψεις των συμμετεχόντων ποικίλουν. Η μεγάλη πλειοψηφία αντιλαμβάνεται ότι εφαρμόζεται από το σύστημα μία διαδικασία φιλτραρίσματος και κατάταξης. Εντούτοις, αρκετοί από αυτούς δεν προβληματίζονται για την επίδραση που ασκεί ο αλγόριθμος στο περιεχόμενο, ενώ ένα μεγάλο ποσοστό αντιλαμβάνεται την προσαρμογή του περιεχομένου στα ενδιαφέροντά και τις συνήθειές τους, ως ένδειξη για το ότι οι ίδιοι διαμορφώνουν το περιεχόμενο της αρχικής τους σελίδας. Οι απόψεις αυτές δείχνουν ότι σε μεγάλο βαθμό οι έφηβοι μαθητές δεν κατανοούν τα θέματα της ροής και διαχείρισης της πληροφορίας στα ψηφιακά μέσα. Στο ζήτημα αυτό, ο ρόλος της εκπαίδευσης είναι σημαντικός ώστε να καλλιεργήσει τις δεξιότητες και τις στάσεις εκείνες που θα τους επιτρέψουν να διαχειρίζονται την πληροφορία και να διαμορφώνουν το περιβάλλον αλληλεπίδρασής τους με τα ψηφιακά μέσα.
    URI
    http://hdl.handle.net/11128/3002
    Συλλογές
    • Κοινωνικά Πληροφοριακά Συστήματα (ΕΛΛ) / Social Information Systems (in Greek)

    Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου

    Ταχ, Κιβ. 12794,

    2252, Λατσιά

    Κύπρος

    Τηλ.: +357 22 411600

    Φαξ.: +357 22 411601

    • Βοήθεια
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    • Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου
    • Βιβλιοθήκη ΑΠΚΥ
    • Πολιτικές
    • Προσβασιμότητα και Προστασία Δεδομένων

    Βρείτε μας στο:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    Το έργο eUniversity συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Aνάπτυξης (ΕΤΠΑ) και από Εθνικούς πόρους κατά την Προγραμματική Περίοδο 2007-2013

     

    Πλοήγηση

    Όλο το ΑποθετήριοΚοινότητες & ΣυλλογέςΑνά ημερομηνία δημοσίευσηςΣυγγραφείςΤίτλοιΛέξεις κλειδιάΜε αριθμό έκδοσηςΑυτή η συλλογήΑνά ημερομηνία δημοσίευσηςΣυγγραφείςΤίτλοιΛέξεις κλειδιάΜε αριθμό έκδοσης

    Ο λογαριασμός μου

    ΣύνδεσηΕγγραφή

    Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου

    Ταχ, Κιβ. 12794,

    2252, Λατσιά

    Κύπρος

    Τηλ.: +357 22 411600

    Φαξ.: +357 22 411601

    • Βοήθεια
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    • Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου
    • Βιβλιοθήκη ΑΠΚΥ
    • Πολιτικές
    • Προσβασιμότητα και Προστασία Δεδομένων

    Βρείτε μας στο:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    Το έργο eUniversity συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Aνάπτυξης (ΕΤΠΑ) και από Εθνικούς πόρους κατά την Προγραμματική Περίοδο 2007-2013