Προσεγγίζοντας το στρατηγικό σχεδιασμό μάρκετινγκ του χειμερινού τουρισμού - Αγία Νάπα
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2017-08-08Συγγραφέας
Χριστοφή, Χριστιάνα
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Η παρούσα διατριβή διενεργείται στα πλαίσια ολοκλήρωσης σπουδών στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα Διοίκηση, Τεχνολογία και Ποιότητα του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου. Η επιλογή του θέματος έγινε µε κριτήριο το προσωπικό ενδιαφέρον της συγγραφέως-ερευνήτριας αναφορικά µε το στρατηγικό σχεδιασμό μάρκετινγκ του χειμερινού τουρισμού με μελέτη περίπτωσης την Αγία Νάπα.
Σκοπός της διατριβής είναι, μέσα από την καταγραφή του παλμού των απόψεων των άμεσα εμπλεκομένων με το θέμα του χειμερινού τουρισμού του προορισμού (χειμερινοί επισκέπτες και φορείς του τουρισμού), να αναζητήσει την ταυτότητα του χειμερινού τουριστικού προϊόντος ως μια αρχική προσπάθεια αντιμετώπισης της εποχικής τουριστικής νοσηρότητας με αποτέλεσμα ο προορισμός να καταστεί ολόχρονος. Επιχειρείται να προσεγγιστεί ο στρατηγικός σχεδιασμός μάρκετινγκ του χειμερινού τουρισμού της περιοχής σε μια απόπειρα να δοθεί το στίγμα για την επανατοποθέτησή του στην οποία θα μπορούσε να στηριχτεί μια πιο εκτενή μελλοντική μελέτη. Η εκμαίευση του κοινού οράματος, των στόχων υλοποίησης του και η προσπάθεια διατύπωσης ενός brand name στο οποίο θα εμπεριέχεται αυτή η ταυτότητα αποτελούν τους στόχους της παρούσας διατριβής.
Μέσω της βιβλιογραφικής επισκόπησης, της μελέτης περίπτωσης (case study) και της έρευνας πεδίου επιχειρήθηκε η προσέγγιση του θέματος το οποίο κατέληξε σε σημαντικά συμπεράσματα τα οποία εξήχθησαν μέσα από τις δύο παράλληλες έρευνες πεδίου (χειμερινών επισκεπτών και φορέων τουρισμού του προορισμού).
Τα συμπεράσματα αφορούν το κοινό όραμα των φορέων του τουρισμού καθώς και στους στόχους που πρέπει να υλοποιηθούν για την πραγματοποίησή του. Το ουσιώδες συμπέρασμα της έρευνας είναι ότι ο προορισμός Αγία Νάπα θα πρέπει να αφήσει πίσω του το ξεπερασμένο πλέον μότο «Ήλιος – Θάλασσα» και να προσφέρει τη δυνατότητα εμπλουτισμού των εμπειριών του σύγχρονου και απαιτητικού πλέον επισκέπτη μέσα από ένα κράμα διαφορετικών αναπάντεχα ευχάριστων εμπειριών. Εμπειρίες οι οποίες θα γίνουν ένα με το όνομα του προορισμού και θα εμπεριέχονται στην ταυτότητά του η οποία θα πρέπει να είναι ξεκάθαρη και ευδιάκριτη στο κοινό – στόχο. Η ταυτότητα «μωσαϊκό εμπειριών» εμπεριέχει 7 στοιχεία – εμπειρίες «Αθλητισμός – Συνέδρια – Γάμοι – Γαστρονομία – Πολιτισμός – Δραστηριότητες (στεριάς – θαλάσσης) - Υγεία» και καλεί το κοινό-στόχο να την εξερευνήσει μιας και ο προορισμός αλλάζει πλέον όψη και δε μένει στη στασιμότητα του παρελθόντος.