dc.contributor.advisor | Φραγκάκη, Μαρία | |
dc.contributor.author | Τζούλη, Κωνσταντίνα | |
dc.contributor.other | Tzouli, Constantina | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2017-08-04 | |
dc.date.accessioned | 2017-08-04T10:45:08Z | |
dc.date.available | 2017-08-04T10:45:08Z | |
dc.date.copyright | 2017-06 | |
dc.date.issued | 2017-08-04 | |
dc.identifier.other | ΕΠΑ/2017/00042 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/2986 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή πραγματεύεται τη διερεύνηση του ζητήματος των Τεχνολογιών Πληροφοριών και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην άσκηση εκπαιδευτικής ηγεσίας των διευθυντών/ντριών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Πιο συγκεκριμένα, παρουσιάζονται οι δυνατότητες που μπορεί να προσφέρουν οι ΤΠΕ στην άσκηση εκπαιδευτικής ηγεσίας και οι τομείς στους οποίους οι διευθυντές/ντριες επιλέγουν να τις αξιοποιήσουν κατά την άσκηση του επαγγέλματός τους. Επιπλέον, γίνεται αναφορά στα καθήκοντα των διευθυντών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν αναφορικά με τη χρήση των ΤΠΕ. Στη συνέχεια, πραγματοποιείται εκτεταμένη έρευνα σε τρεις άξονες. Ο πρώτος άξονας αφορά στη διερεύνηση των ψηφιακών δεξιοτήτων που διαθέτουν οι διευθυντές/ντριες, ώστε να είναι ικανοί/ές να αξιοποιούν πλήρως τις δυνατότητες των ΤΠΕ στην επιτυχημένη άσκηση εκπαιδευτικής ηγεσίας. Ο δεύτερος άξονας διερεύνησης αφορά τα εφόδια που χρειάζονται οι διευθυντές/ντριες, ώστε να είναι επαρκώς καταρτισμένοι/ες στην αξιοποίηση των ΤΠΕ στο επαγγελματικό τους έργο. Ο τρίτος και τελευταίος άξονας διερεύνησης αφορά στο ρόλο του φύλου στην ικανότητα απόκτησης των ψηφιακών δεξιοτήτων και στην αποτελεσματική αξιοποίησή τους στο επαγγελματικό τους έργο.
Τα κύρια συμπεράσματα της μεταπτυχιακής διατριβής φανερώνουν πως οι διευθυντές/ντριες γνωρίζουν και αξιοποιούν τις δυνατότητες των ΤΠΕ στην άσκηση εκπαιδευτικής ηγεσίας. Γίνεται αντιληπτό πως στην πλειοψηφία τους αντιλαμβάνονται τα καθήκοντα που έχουν ως διευθυντές/ντριες και ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις του ρόλου τους. Στη συνέχεια, φαίνεται πως διαθέτουν εν μέρει τις ψηφιακές δεξιότητες που είναι απαραίτητες για το χειρισμό των ΤΠΕ, αλλά και τα επιπρόσθετα στοιχεία που χρειάζονται για την αποδοτικότερη κατάρτισή τους στον τομέα της άσκησης ηγεσίας και της χρήσης των ΤΠΕ. Διευκρινίζεται επιπλέον από μεγάλη μερίδα διευθυντών και διευθυντριών πως δεν τίθεται ζήτημα φύλου στην απόκτηση των ψηφιακών δεξιοτήτων και την αξιοποίηση των ΤΠΕ κατά την άσκηση εκπαιδευτικής ηγεσίας. Τέλος, οι διευθυντές/ντριες εκφράζουν την επιθυμία τους για την αύξηση των επιμορφωτικών προγραμμάτων σχετικά με τις ΤΠΕ στο πεδίο της εκπαιδευτικής ηγεσίας, ενώ προτείνουν την αγορά τεχνολογικού εξοπλισμού, που θα συμβάλλει στην αποτελεσματικότερη αξιοποίηση των ΤΠΕ στην άσκηση εκπαιδευτικής ηγεσίας τους. | el_GR |
dc.format.extent | xii, 262 σ. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Εκπαιδευτική ηγεσία | el_GR |
dc.subject | Educational leadership | el_GR |
dc.subject | Εκπαιδευτική ηγεσία -- Τεχνολογίες πληροφοριών και επικοινωνιών | el_GR |
dc.subject | Educational leadership -- Information and communication technologies | el_GR |
dc.title | Τεχνολογίες πληροφοριών και επικοινωνιών και σχολική ηγεσία: Παρεχόμενες δυνατότητες, ψηφιακές δεξιότητες και ο ρόλος του φύλου στην αξιοποίηση τους στην καθημερινή εκπαιδευτική πρακτική | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | This post-graduate dissertation deals with the exploration of the issue of Information and Communication Technologies (ICT) in the exercise of educational leadership of directors in the Primary Education. Specifically, the opportunities that ICT can offer in the exercise of educational leadership and the sectors that the directors chose to use them in the exercise of their profession are presented here. In addition, reference is made to the tasks of directors in the Primary Education and the problems they confront related to the use of ICT. Then, extensive research is carried out in three axes. The first one concerns the exploration of the digital skills that directors have in order to be able to use the opportunities of ICTs in the successful exercise of educational leadership. The second one concerns the skills needed by directors to be adequately trained in the use of ICT in their professional work. Last but not least, there is the sector that concerns the role of gender in the ability to acquire digital skills and to make effective use of them in their professional work.
The main conclusions of this post-graduate dissertation show that directors know and utilize the potential of ICT in the exercise of educational leadership. It is understood that the majority of the directors perceive their duties and meet the requirements of their role. Moreover, it appears that they have some of the digital skills needed to use ICT, but also the additional elements for more effective training in the educational leadership and use of ICT. Is clarified that a large number of directors outline that there is no gender issue in the acquisition of digital skills and the exploitation of ICT in the exercise of educational leadership. Finally, the directors express their desire for more training programs of ICT in the field of educational leadership, while they propose the purchase of technological equipment, which will contribute to the more effective use of ICT in the exercise of their educational leadership. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |