Show simple item record

dc.contributor.advisorΣαμαράς, Αθανάσιος
dc.contributor.authorΓεωργαλιού, Γιασεμή
dc.contributor.otherGewrgaliou, Giasemi
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2017-07-31
dc.date.accessioned2017-07-31T10:02:24Z
dc.date.available2017-07-31T10:02:24Z
dc.date.copyright2017-05
dc.date.issued2017-07-31
dc.identifier.otherΕΔΜ/2017/00031el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/2957
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΣτην παρούσα εργασία μελετάται η απολογία στον πολιτικό λόγο του ελληνικού πολιτικού προσωπικού για την ελληνική οικονομική κρίση. Συγκεκριμένα εξετάζεται η χρήση στρατηγικών απολογίας από τέσσερις έλληνες πολιτικούς σε συνεντεύξεις που παραχώρησαν σε διεθνή Μέσα την περίοδο 2009-2016. Διερευνάται η Απολογία, ως είδος της ρητορικής και ως έκφραση ειλικρινούς συγγνώμης. Επίσης μελετάται η λειτουργία της ως αυτό-υπεράσπιση - επανόρθωση της εικόνας στα πλαίσια της διαχείρισης μίας κρίσης ή στα πλαίσια χάραξης μίας πολιτικής καμπάνιας. Δύο διαφορετικές ανταγωνιστικές λειτουργίες , (α) η λογική της διεθνούς πολιτικής επικοινωνίας με στόχο την επανόρθωση της εικόνας της Ελλάδας για το διεθνές κοινό (β) η λογική του κόμματος σε εθνικό επίπεδο με στόχο την επανόρθωση του πολιτικού προσώπου ή του πολιτικού κόμματός του. Αμφότερες περιλαμβάνουν την άρνηση των κατηγοριών, τη διαχείριση του παιγνίου απόδοσης ευθυνών και την αποκατάσταση της εικόνας μέσω των στρατηγικών απολογίας. Ποια από τις δύο λειτουργίες διαπιστώνεται σε κάθε περίπτωση; Πώς επιδρούν οι ανωτέρω λειτουργίες στην επιλογή των στρατηγικών απολογίας και ποιο είναι το αποτέλεσμα για την ανάταξη της εικόνας της Ελλάδας; Τα ανωτέρω δεδομένα συνθέτουν ερωτήματα και υποθέσεις εργασίας τα οποία απαντώνται κατόπιν ανάλυσης περιεχομένου των συνεντεύξεων του Παπανδρέου, του Τσίπρα, του Βαρουφάκη και του Σαμαρά σε διεθνή ψηφιακά , ραδιοτηλεοπτικά Μέσα και στον διεθνή τύπο. Τα ανωτέρω πολιτικά πρόσωπα διετέλεσαν μέλη Κυβερνήσεων κατά την κρίσιμη εξεταζόμενη χρονική περίοδο. Επίσης, προέρχονται από διαφορετικό πολιτικό κόμμα και ιδεολογικό χώρο. Ως εκ τούτου αποτελούν ένα αντιπροσωπευτικό και επαρκές δείγμα ανάλυσης. Οι συνεντεύξεις κωδικοποιούνται σε μία κλείδα παρατηρήσεων σε επίπεδο ερώτησης- απάντησης. Ενδεικτικά, αναλύονται τα είδη, η συχνότητα χρήσης και οι συσχετισμοί των στρατηγικών απολογίας. Τέλος ερευνάται η επανόρθωση εικόνας σε επίπεδο προσώπου, κόμματος, χώρας, οι τάσεις προτίμησης ορισμένων στρατηγικών από συγκεκριμένα πολιτικά πρόσωπα προς συγκεκριμένα Μέσα ενημέρωσης με κριτήριο -την συγγενή ή αντίθετη- πολιτική ιδεολογία ή τις σχέσεις του πολιτικού προσώπου και της Ελλάδας με τη χώρα- έδρα του Μέσου ενημέρωσης.el_GR
dc.format.extentxi, 174 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΣτρατηγικές απολογίαςel_GR
dc.subjectRepair strategiesel_GR
dc.titleΣτρατηγικές απολογίας του ελληνικού πολιτικού προσωπικού για την οικονομική κρίση στην Ελλάδα στα διεθνή μέσα ενημέρωσηςel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThis study investigates the employment of the rhetoric of apologia and image repair strategies with regard to the Greek financial crisis in the political discourse of Greek politicians. In particular, the focus is on the interviews that four prominent Greek politicians gave to international media in the period 2009-2016. In a theoretical context, apology is examined both as a rhetorical genre as well as an expression of a sincere apology - mortification. Its function is further explained as self-defense – image-repair during a crisis and as part of the preparation of a political campaign. Two different modus operanti, two competing sets of strategic considerations undermines the employment of apology discourse: (a) the rationale of international political communication with an underlying cause of repairing Greece’s nation image for an international audience (b) the rationale of Greek domestic party/political communication with an underlying cause of repairing the politicians’ either personal or party image for domestic audiences. Both rationales involve the refutation of attacks, the management of blame games and the restoration of images through strategies of apology. Which of the two campaign modes operates in each occasion? How does the employment of the particular campaign mode affects the choice of strategies of apologies and what is the final effect it has upon the (re)formulation of the nation image of Greece. These data raise questions and generate assumptions which are answered through an analysis of the content of the interviews of Papandreou, Tsipras, Y. Varoufakis and A. Samaras in international digital and broadcast media and in the international press. These politicians were members of the government during the crucial period in question. Moreover, they come from different political parties and support different ideologies; therefore, they constitute a representative and adequate sample for analysis. The interviews have been arranged on a question-answer basis. Ιndicatively, the analysis includes the different kinds of strategies implemented, the frequency of use and their combinations. Finally, it investigates image repair on various levels, (individual, party, country-level), the tendency of specific politicians to prefer the use of specific strategies in specific media on the basis of related or opposite ideology or the relations of the politician and Greece with the medium’s country of origin and finally the image of Greece that emerges from this interview.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record