Η χρήση εκπαιδευτικών σεναρίων με αξιοποίηση τεχνολογιών αιχμής της πληροφορικής όπως ο διάχυτος υπολογισμός (Ubiquitous Computing), ο κινητός υπολογισμός (Mobile Computing) και το διαδίκτυο των αντικειμένων (Internet of Things) ως κίνητρο επιλογής επιστημονικής καριέρας
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2017-07-28Συγγραφέας
Μαγδαληνού, Καλλιόπη
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Είναι έκδηλο το ενδιαφέρον της επιστημονικής κοινότητας στα θέματα του Διάχυτου Υπολογισμού, του Κινητού Υπολογισμού και του Διαδικτύου των Αντικειμένων. Αυτό αποτυπώνεται τόσο στην παραγωγή προϊόντων και υπηρεσιών που άπτονται των παραπάνω τεχνολογιών αιχμής της Πληροφορικής όσο και στη διεξαγωγή ερευνών για την αξιοποίηση τους σε νευραλγικούς τομείς της οικονομικής και κοινωνικής ζωής.
Η εκπαιδευτική κοινότητα θέλησε να διερευνήσει τρόπους προκειμένου να αξιοποιήσει τις τεχνολογίες αυτές για τους δικούς της σκοπούς. Έτσι, σε πρώτο στάδιο η Τριτοβάθμια και σε επόμενο οι χαμηλότερες βαθμίδες της τυπικής εκπαίδευσης αναζήτησαν τρόπους ενσωμάτωσης των τεχνολογιών αιχμής σε υφιστάμενα ή νέα προγράμματα σπουδών. Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή κινείται σε τρεις άξονες: ο πρώτος αφορά την αποτύπωση της διεθνούς εμπειρίας από τη μέχρι τώρα προσπάθεια αξιοποίησης των τεχνολογιών αιχμής της Πληροφορικής, με έμφαση στην εκπαίδευση, μέσω βιβλιογραφικής επισκόπησης, ο δεύτερος αφορά μία νέα πρόταση αξιοποίησης αυτών, στο πλαίσιο της τυπικής Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με χρήση εκπαιδευτικών σεναρίων και σκοπό τη θετική επίδραση στην Υπολογιστική Σκέψη των μαθητών και στη στάση των μαθητών έναντι των συγκεκριμένων τεχνολογιών και ο τρίτος αφορά τη διερεύνηση του αντίκτυπου της εφαρμογής των εκπαιδευτικών σεναρίων ως κίνητρο επιλογής επιστημονικής καριέρας.
Σχεδιάστηκε μια έρευνα δράσης που διήρκησε τέσσερα διδακτικά δίωρα και περιελάμβανε την ανάπτυξη και εφαρμογή δύο εκπαιδευτικών σεναρίων που σκοπό είχαν να εκθέσουν τους μαθητές σε καινοτόμες τεχνολογίες της Πληροφορικής.
Τα αποτελέσματα της δράσης κρίθηκαν θετικά ως προς την αύξηση του ενδιαφέροντος των μαθητών για την τεχνολογία και της αυτοπεποίθησής τους όσον αφορά τη χρήση της, την καλλιέργεια κάποιων συνιστωσών της Υπολογιστικής Σκέψης, την εξοικείωσή τους με όρους των τεχνολογιών αιχμής της Πληροφορικής και την αύξηση του ενδιαφέροντός τους για μελλοντική καριέρα στο χώρο της επιστήμης και της τεχνολογίας. Γενικά, οι μαθητές φαίνεται ότι ενδιαφέρονται για τις τεχνολογίες αιχμής αν πειστούν για τη χρησιμότητά τους.