Διερεύνηση της ικανοποίησης των γονέων από τις υπηρεσίες που προσφέρονται στα παιδιά τους στα Εργαστήρια Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΕΕΕΚ)
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2017-03-30Συγγραφέας
Νικολαΐδου, Ξανθίππη
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Εισαγωγή Τα Εργαστήρια Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης & Κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ) ιδρύθηκαν από το Υπουργείο Παιδείας για να προσφέρουν τις εκπαιδευτικές, θεραπευτικές και προεπαγγελματικές υπηρεσίες τους σε εφήβους με ειδικές ανάγκες ώστε να τους προετοιμάσουν για την ενήλικη ζωή και να τους προσφέρουν την βασική επαγγελματική κατάρτιση για την εύρεση απασχόλησης. Οι εκπαιδευτικές και θεραπευτικές υπηρεσίες που προσφέρονται στο πλαίσιο αυτό στόχο έχουν να καλύψουν τις συνολικές ανάγκες προσωπικής ανάπτυξης και κοινωνικής ενσωμάτωσης των παιδιών και να υποστηρίξουν τις οικογένειές τους . Η παρούσα μελέτη αποσκοπεί στην ανίχνευση του βαθμού ικανοποίησης των γονέων των παιδιών που φοιτούν στα ΕΕΕΕΚ από τις εκπαιδευτικές και θεραπευτικές υπηρεσίες που προσφέρονται και την εκτίμηση τους για την ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχονται στα παιδιά τους.
Ποιοτική Έρευνα : Σκοπός Ο σκοπός της ποιοτικής έρευνας ήταν η αξιολόγηση των υπηρεσιών που παρέχονται στα ΕΕΕΕΚ και οι προσδοκίες που έχουν οι γονείς για την εκπαίδευση και την υποστήριξη των παιδιών τους . Συγκεκριμένα , εξετάζονται οι υπηρεσίες που προσφέρει το προσωπικό , η υλικοτεχνική υποδομή, το ωρολόγιο και αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών, ο βαθμός κάλυψης των βασικών αναγκών των εφήβων , ο τρόπος οργάνωσης και διοίκησης του πλαισίου και η διασύνδεση του πλαισίου με την αγορά εργασίας. Δείγμα 6 μητέρες που τα παιδιά τους φοιτούν σε ένα ΕΕΕΕΚ Νοτίου Αιγαίου. Μέθοδος Διεξαγωγή συνέντευξης ομάδας εστίασης Αποτέλεσμα Οι γονείς δείχνουν υψηλή ικανοποίηση για την ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρει το προσωπικό , την οργάνωση και διοίκηση, το βαθμό κάλυψης των βασικών αναγκών των παιδιών και μέτρια ικανοποίηση για την υλικοτεχνική υποδομή, το ωρολόγιο και αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών και την διασύνδεση του ΕΕΕΕΚ με την αγορά εργασίας. Συμπέρασμα Οι γονείς εκτιμούν ότι έχουν καλή επικοινωνία και συνεργασία με το πλαίσιο, εκφράζουν εμπιστοσύνη και σεβασμό στις προσπάθειες που κάνει το προσωπικό για την εκπαίδευση και υποστήριξη των παιδιών τους, προτείνουν λύσεις που θα βελτιώσουν την οργάνωση και την λειτουργία της δομής, ζητούν ενεργό συμμετοχή στην διαμόρφωση του ωρολόγιου και αναλυτικού προγράμματος .
Ποσοτική έρευνα : Σκοπός Η αξιολόγηση του βαθμού ικανοποίησης των γονέων από τις εκπαιδευτικές και υποστηρικτικές υπηρεσίες του ΕΕΕΕΚ και η ανίχνευση των παραγόντων εκείνων που επηρεάζουν την ικανοποίησής τους. Συγκεκριμένα , εξετάζονται οι υπηρεσίες που προσφέρει το προσωπικό , η υλικοτεχνική υποδομή, το ωρολόγιο και αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών, ο βαθμός κάλυψης των βασικών αναγκών των εφήβων , ο τρόπος οργάνωσης και διοίκησης του πλαισίου και η διασύνδεση του πλαισίου με την αγορά εργασίας. Δείγμα 40 γονείς που τα παιδιά τους φοιτούν στα ΕΕΕΕΚ. Μέθοδος Συμπλήρωση ερωτηματολογίου στο οποίο εξετάζεται ο βαθμός ικανοποίησης των γονέων και η εκτίμηση τους για την ποιότητα των υπηρεσιών όπως : η συμπεριφορά του προσωπικού, η υλικοτεχνική υποδομή, το ωρολόγιο και αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών, ο βαθμός κάλυψης των βασικών αναγκών των εφήβων , ο τρόπος οργάνωσης και διοίκησης του πλαισίου και η διασύνδεση του πλαισίου με την αγορά εργασίας. Αποτέλεσμα Οι γονείς έδειξαν υψηλή ικανοποίηση από την ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρει το προσωπικό, τον τρόπο οργάνωσης και διοίκησης, την κάλυψη των βασικών αναγκών του παιδιού, ενώ δεν φαίνονται ιδιαίτερα ικανοποιημένοι από την διασύνδεση του ΕΕΕΕΚ με την αγορά εργασίας , την υλικοτεχνική υποδομή και το ωρολόγιο και αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών. Συμπέρασμα Η αξιολόγηση της ικανοποίησης των γονέων αποτελεί χρήσιμη πληροφόρηση για τη βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών με στόχο την φυσική αποκατάσταση και την κοινωνική ενσωμάτωση των παιδιών που φοιτούν στα ΕΕΕΕΚ .